Novinky

Citroën vytvořil unikátní Berlingo pro řemeslníky, kteří milují retro

>Redakce Redakce
28 září, 2022

Caselani sleduje vintage trend, který je v italské automobilové kultuře dobře zakořeněný. Tento trend je patrný jak u soukromých, tak u firemních vozů a spočívá v tom, že legendárnímu modelu z minulosti vdechne nový život, zabuduje do něj moderní výbavu a zajistí mu výkon na úrovni současného vozu. 

Společnost Caselani svěřila toto přepracování Berlinga designérovi Davidu Obendorferovi, který již v roce 2017 navrhl nový Type H na základě Citroënu Jumper a v roce 2020 nový Type HG na bázi modelu Jumpy/SpaceTourer. Řada dodávek Citroën s podpisem Caselani je tak kompletní.

Berlingo 2CV Fourgonnette je moderní lifestylovou verzí legendárního modelu 2CV AU (U jako utility/užitkový), který byl uveden na trh v roce 1951 a ve své době zaznamenal velký úspěch – prodalo se ho téměř 1 247 000 kusů, a jeho následovníka 2CV AZU z roku 1954. Nadčasové typické prvky dodávky zůstaly zachovány:

Přední část vozu Berlingo byla kompletně přepracována tak, aby se zdůraznily rysy, které byly tak charakteristické pro dávný model 2CV. Nárazník, blatníky a lemy podběhů kol jsou nahrazeny novými komponenty ze skelných vláken přizpůsobenými rámu, který je opatřen příchytkami a šrouby pro jejich upevnění. Montáž těchto prvků probíhá v dílnách Caselani v severoitalské Lombardii.

Klenutá kapota ve tvaru V se ve spodní části zužuje stejně jako dříve. Uprostřed se téměř po celé ploše vyjímá slavný drážkovaný plášť. Kulaté světlomety jsou částečně oddělené od kapoty, na rozdíl od původních světlometů, které byly od kapoty zcela odsazené. Jde o modernější interpretaci s prvky, které ladí se zbytkem vozu. Reliéfní drážky v horní straně blatníků byly již u modelu 2CV a sloužily k odvětrávání motoru. 

Mřížka chladiče je rozpoznatelná díky konkávní horní části, která je nedílnou součástí vozu 2CV AU. Velké chromované logo ve tvaru je umístěno uprostřed mřížky chladiče a přečnívá  ji.

Nárazník je opticky nižší než u modelu Berlingo. Zatímco u vozu 2CV byl chromovaný, nový je nalakován bílou barvou, která kontrastuje s odstínem karoserie, což tento ochranný prvek podtrhuje a zároveň mu dodává určitou modernost.

Boky, zadní dveře a střecha jsou pokryty druhou vrstvou, která karoserii Berlinga překrývá. Tyto sklolaminátové prvky imitující vlnitý plech vozu 2CV, který je charakteristickým znakem dodávky, jsou dnes čistě dekorativní. Původně plnily skutečnou funkci – zajišťovaly tuhost konstrukce. Tyto drážkované prvky a přepracovaná zvýšená střecha jsou záměrným designerským krokem oddělujícím kabinu od nákladového prostoru vozidla, což bylo charakteristickým prvkem již původní dodávky.

V zadní části vozu se na obou dveřích Berlinga objevuje malé svislé okénko kopírující tvar okének vozu 2CV. Pro modernější vzhled zmizelo tlusté černé těsnění kolem oken. Pokud jde o brzdová a zpětná světla, jejich dokonale kulatý tvar na sebe strhává pozornost už svou velikostí a červenou lištou kolem, díky níž jsou nápadnější a působí moderněji.

Na různých zásadních místech vozu jsou použity chromované prvky, které opět odkazují na detaily modelu 2CV. Jedná se o přední světlomety, středovou hranu kapoty, mřížku chladiče s logem značky včetně lišty kolem, původní kryty kol, které se vyrábějí dodnes, a chromované madlo na světlometech, které se používalo k jejich otevření za účelem výměny žárovek. Pouze klika otevírání kapoty nebyla do nové verze převzata.

Užitková verze je k dispozici s naftovým motorem 1.5 BlueHDi, benzinovým motorem 1.2 PureTech a automatickou převodovkou EAT8. Elektrická verze má dojezd až 275 km za den a poskytuje jízdu bez hluku a vibrací. Neztrácí nic ze svého užitného objemu a její baterii lze na veřejné nabíjecí stanici nabít na 80 % za 30 minut. ë-Berlingo Van má funkci odloženého nabíjení a nastavení předehřevu/klimatizace, díky němuž lze regulovat teplotu v prostoru pro cestující.

Pro usnadnění řízení, nakládání a manévrování nabízí Berlingo Van až 18 technologií asistenčních systémů řízení a 4 technologie konektivity, jako je barevný head-up displej, hands-free přístup a startování, indikátor přetížení, systém Surround Rear Vision, dále funkce jako Active Safety Brake, řízení stability přívěsu, Grip Control s funkcí sjíždění z kopce a systém sledování mrtvého úhlu.

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit