4. prosince 2025
Novinky

Dobrodružný, sportovní a hybridní, to jsou nové verze Škody Superb

>Redakce Redakce
28 května, 2019

Škoda Superb Combi Scout

Škoda Auto doplňuje nabídku robustních offroadových vozů o nový vrcholný model Superb Scout. Novinka se rozměrově a nabídkou prostoru neliší od standardního Combi, ale nabízí i vlastnosti a schopnosti dobrodružně laděného modelu. Díky standardně dodávanému paketu pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm, standardně dodávanému pohonu všech kol a dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává vůz dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek (DCC).

Superb Scout se nabízí výhradně s nejvýkonnějším naftovým a benzinovým motorem modelové řady. Naftový motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) s maximálním točivým momentem 400 Nm je kombinován s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motor je vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Motor také splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP.

Benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 200 kW (272 k) s maximálním točivým momentem 350 Nm je standardně dodáván s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motor je také vybaven filtrem pevných částic a splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP. Oba motory jsou  úsporné díky systému Start-Stop a rekuperaci brzdné energie.

Nově tvarovaná, zvětšená maska chladiče sestupuje dolu k nárazníku a má stejně jako u verze Sportline černé dvojité lamely. Rámeček je však chromovaný. V porovnání s ostatními variantami modelové řady Superb má verze Scout nově tvarovaný, robustní přední a zadní nárazník, spodní kryt nárazníku je v barvě hliníku. Další plastové kryty zabraňují poškození podběhů, prahů a spodních částí dveří. O elegantní vzhled se starají chromovaný střešní nosič a chromované lišty kolem bočních oken. Kryty zpětných zrcátek mají hliníkový design. Na blatnících jsou speciální plakety s nápisem Scout.

Standardně dodávaná 18″ kola z lehké slitiny Braga jsou na přání v dvoubarevném provedení. Nově jsou na přání k dispozici dvoubarevná 19″ kola z lehké slitiny Manaslu. Exkluzivně je pro tento model nabízena nová metalická barva karoserie oranžová Tangerine. Na přání dodávané mechanicky sklopné tažné zařízení dokáže táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 2 200 kg, odjistit.

V interiéru cestující potěší varianta Scout lištami se speciálním dřevěným dekorem s logem. Logo Scout se nachází i na předních sedadlech. Potahy sedadel mají specifický vzor s kontrastním prošíváním. Součástí standardní výbavy je čalounění sedadel v kombinaci materiálu Alcantara a kůže s hnědým kontrastním prošitím a poprvé také s paspulí v kontrastní barvě v přední části předních sedadel. Součástí standardní výbavy jsou vyhřívaná přední sedadla, vyhřívání zadních sedadel je nabízeno na přání. Displej infotainment systému zobrazuje dodatečné údaje o jízdě v terénu. Po nastoupení do vozu přivítá řidiče speciální logo na obrazovce infotainmentu.

Vysokou úroveň pohodlí pro cestující na zadních sedadlech, kteří mají velkorysý prostor před koleny, dále zvyšují mnohé Simply Clever prvky značky Škoda. Na přání je tak nabízeno elektricky seřiditelné sedadlo spolujezdce ze zadních sedadel. Paket pro spaní, který je k dispozici na přání, obsahuje pohodlné, velké opěrky hlavy a přikrývku. Stejně jako všechny verze Superb Combi nabízí i verze Scout největší zavazadlový prostor ve své třídě o objemu 660 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit na 1 950 l. Součástí standardní výbavy jsou elektricky ovládané páté dveře a také virtuální pedál, který otevírá páté dveře pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Škoda Superb Combi Sportline

Sportovní vzhled potrhují černé designové prvky, mezi které patří rámeček černé, nově tvarované masky chladiče nebo nová horizontální lišta v leskle černém provedení mezi standardně dodávanými full LED zadními světly. Ke standardní výbavě patři také full LED matrixové světlomety a zadní dynamická směrová světla. Dynamický vzhled podtrhují nově tvarovaný přední nárazník s voštinovou strukturou a 18″ černá kola Zenith z lehké slitiny. 19″ leštěná kola Vega v antracitové barvě a 19″ kola Supernova v černé barvě jsou k dispozici na přání.

Superb Sportline nabízí širokou paletu motorizací včetně plug-in hybridní verze Superb iV se systémovým výkonem 160 kW (218 k). Všechny motory splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Nejvýkonnější benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 200 kW (272 k) je standardně dodáván s pohonem všech kol. U nejvýkonnějšího naftového motoru 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je pohon všech kol na přání. Sportovní podvozek snížený o 10 mm je dodáván standardně.

V interiéru s převažující černou barvou zaujmou přední sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, potažená materiálem Alcantara a kůží a s kontrastním prošíváním. Přední sedadla mohou být na přání vybavena nastavením hloubky sedáku. Mezi další výrazné prvky verze Sportline patří tříramenný kožený volant s kontrastním prošíváním, dekorační lišty s černým karbonovým dekorem a chromované ozdobné prvky. Vůbec poprvé je na přání možné čalounění sloupků a stropu černým kvalitním materiálem Alcantara . Bezklíčový systém KESSY pro všechny dveře a ambientní LED osvětlení jsou součástí standardní výbavy. Displej infotainment systému zobrazuje specifické sportovní údaje, například hodnoty přetížení, teplotu motorového oleje a chladicí kapaliny.

Škoda Superb iV

Kombinace výkonného spalovacího motoru a elektromotoru nabízí velmi ekologickou jízdu při zachování maximálního výkonu. Baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh, emise CO2 činí méně než 40 g/km. Dojezd v čistě elektrickém režimu činí až 55 km dle cyklu WLTP. Hybridní verze plní emisní normu Euro 6d-TEMP.

Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije například pohodlně přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny. Konektor nabíjecího kabelu se nachází pod krytkou v masce chladiče. Hybridní Superb je také schopen dobíjet baterii nebo udržovat nabití během jízdy na spalovací motor nebo rekuperací brzdné energie, aby se po delší cestě dal poslední úsek před cílem, například ve městě, zvládnout opět bez lokálních emisí.

O čistě elektrickou jízdu se stará elektromotor s výkonem 85 kW, který automaticky nebo na pokyn řidiče pomáhá benzinovému motoru o výkonu 115 kW (156 k). Volba jízdního režimu Driving Mode Select umožňuje tři různé speciální režimy: režim Sport, elektrický režim a hybridní režim. Režim Sport nabízí maximální systémový výkon 160 kW (218 k) a maximální točivý moment 400 Nm. Se standardně dodávanou šestistupňovou automatickou převodovkou DSG dosahuje vůz dynamických jízdních výkonů. V elektrickém režimu využívá Superb iV výhradně elektromotor. V hybridním režimu automaticky zajišťuje elektronika souhru elektrického a spalovacího motoru.

Lithium-iontová baterie je uložena v podlaze před zadní nápravou. Objem zavazadlového prostoru činí u karosářské verze liftback 485 l, u verze kombi 510 l. Objem palivové nádrže činí 50 l. Identifikačním znakem plug-in hybridní varianty je plaketa iV na pátých dveřích. Příď zdobí přepracovaný nárazník s voštinovou strukturou a vzduchové clony Air Curtain. Zvukový generátor E-noise vydává během jízdy speciální zvuk, který s předstihem upozorní chodce a cyklisty, že se k nim blíží vůz jedoucí v elektrickém režimu.

Specifické prvky interiéru V interiéru plug-in hybridního modelu se nachází několik prvků, kterými se odlišuje od verze se spalovacím motorem. Barevný Maxi Dot je vždy součástí standardní výbavy, na přání je nabízen Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25″ s možností individuálního zobrazení. Na displeji infotainment systému jsou zobrazována data specifická pro verzi iV, například aktuální kapacita baterie nebo dojezd v elektrickém režimu. Elektrický režim a režim Sport lze také nastavit přímo tlačítky na středové konzoli. Pomocí aplikace e-Manager v menu infotainmentu lze vypracovat časový profil, který ještě před začátkem jízdy zapne klimatizaci a zajistí nabíjení baterie. Nastavení klimatizace se uskutečňuje prostřednictvím vyobrazeného menu, kdy se řidič může rozhodnout, zda pro klimatizaci využije proud ze sítě nebo z baterie automobilu.

Nejnovější generace infotainmentu Standardně dodávaný navigační systém Amundsen s 8″ displejem nebo na přání dodávaný systém Columbus s displejem o uhlopříčce 9,2″ jsou založeny na nejnovější generaci infotainmentu. Díky zabudované kartě eSIM včetně datového balíčku jsou infotainment systémy vždy online. Online podpora a dopravní informace dodávané v reálném čase umožnují preciznější a rychlejší vypočítání trasy, systém okamžitě upozorňuje na dopravní zácpy a umí rychle nabídnout odpovídající alternativní trasy. Online a offline funkce se navzájem plynule prolínají bez povšimnutí cestujících.

Nové jsou také aplikace infotainmentu, které lze stahovat rovnou ve voze z online obchodu v automobilu (Shop), dostupného přes displej infotainment systému. Aktuálně jsou k dispozici aplikace Počasí, která zobrazuje počasí v celé Evropě, a aplikace Zprávy, u které si lze předplatit odebírání zpráv. V online obchodu v automobilu (Shop) je také možné si objednat dodatečné datové balíčky. Díky nim budou mít cestující ve voze k dispozici objem dat dostupný přes Wi-Fi hotspot, které lze využít např. pro streamovací služby.

Aktualizace softwaru i map probíhají online „vzduchem“. Služby jsou první rok zdarma stejně jako přístup k mobilním službám ŠKODA Connect, mezi něž například patří Proaktivní servisní služba, Služby vzdáleného přístupu k vozu (Remote Access) a služby specifické pro hybridní verzi jako například Dobíjení nebo Klimatizace. Klimatizaci lze tak pohodlně ovládat na dálku. Zapnutí klimatizace během nabíjení nemá vliv na stav nabíjení baterie.

Technologie SmartLink umožňuje přes Android Auto a MirrorLink™ zrcadlení a ovládání aplikací chytrého telefonu na displeji infotainment systému. Přes Apple CarPlay to dokonce funguje bezdrátově. Infotainment systém Amundsen je na přání kombinovatelný s Virtuálním Kokpitem, který nabízí několik režimů zobrazení. Vrcholný systém Columbus je dodáván vždy s Virtuálním Kokpitem. Tato kombinace umožňuje zobrazení navigace přímo na obrazovce Virtuálního Kokpitu. Systém Columbus lze také ovládat gesty. Kromě toho nabízí dotyková obrazovka možnost personalizace. Řidič může měnit pozici ikon na domovské obrazovce infotainment systému Columbus tažením prstem dle svých preferencí. Superb iV nabízí také USB konektor typu C ve středové konzoli, USB konektor typu A v Jumbo Boxu a dva USB konektory typu C vzadu.

Pro vůz Škoda Superb iV jsou exkluzivně nabízeny dva další asistenční systémy. Díky asistentu manévrování s přívěsem (Trailer Assist) je parkování a couvání s přívěsem jednoduché a bezpečné. Na displeji se zobrazí schematicky pohled na přívěs z ptačí perspektivy. Řidič nastaví pomocí otočného spínače ovládání zpětných zrcátek směr a úhel, ve kterém chce couvat. Poté už jen sleduje provoz za vozidlem a jemně přidává plyn a brzdí. Trailer Assist převezme kontrolu nad volantem. Systém Area View za pomocí čtyř kamer a zobrazení 360° pohledu na centrálním displeji značně ulehčuje řidiči parkování a manévrování v úzkých ulicích.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit