Novinky

Ford změnil Tourneo Connect k nepoznání, nevynechal ani pohon všech kol

>Mario Rychtera Mario Rychtera
13 října, 2021

Nové Tourneo Connect je ideálním řešením pro aktivní životní styl. Nabízí komfortní a vysoce flexibilní interiér, možnost sedmi plnohodnotných sedadel a výběr ze dvou délek karoserie. S přehledem zvládne široké rozpětí rolí od přepravy volnočasového vybavení až po pracovní využití v menší firmě.

Jak provedení L1 s krátkým rozvorem náprav, tak L2 s prodlouženým rozvorem nabízí v zájmu praktičnosti možnost sedmi sedadel. Sedadla ve druhé a třetí řadě lze sklopit, překlopit celá dopředu nebo zcela vyjmout, čímž vznikne velmi rozměrný prostor pro náklad či zavazadla. Díky sklopnému přednímu sedadlu spolujezdce lze v novém Tourneu Connect převážet předměty o délce až tři metry, ať už se jedná o naplocho balený nábytek, řezivo či třeba o kajak.

Interiér nového Tournea Connect nabízí více komfortu, aniž by tím utrpěla praktičnost. Nastupování a vystupování v omezeném prostoru usnadňují boční posuvné dveře. Nechybí dostatek držáků nápojů, odkládacích přihrádek a nabíjecích konektorů, zatímco díky na přání dodávané panoramatické prosklené střeše a dvouzónové klimatizaci vládne v interiéru vzdušnost a tepelná pohoda. V rámci příslušenství jsou k dispozici odolné pryžové rohože, které se snadno čistí.

Do vozů lze objednat ergonomická sedadla s nastavitelnou délkou sedáku a ve čtyřech směrech elektricky seřiditelnou bederní opěrkou. Tato sedadla se pyšní certifikací od nezávislé německé organizace Aktion Gesunder Rücken e.V..

Po vyjmutí druhé a třetí řady sedadel nabídne nové Tourneo Connect ve variantách L2 a L1 nákladový prostor o objemu až 3,1 m3, respektive 2,6 m3. Maximální délka nákladu v provedení L2 činí po první řadu sedadel 2 265 mm, po druhou 1 452 mm a po třetí 629 mm, zatímco u L1 je to 1 913, 1 100 a 317 mm. 

Pečlivě vybrané materiály a povrchové úpravy navozují v interiéru nového Tournea Connect prémiovou a komfortní atmosféru, přičemž jednotlivé výbavové linie mají odlišné provedení určitých prvků – například stylové modré detaily a kontrastní švy v případě modelu Active.

Specifické varianty vnějšího vzhledu

Zcela nové Tourneo Connect využívá téhož výrazného a expresivního tvarosloví jako aktuální osobní vozy značky Ford. Mohutné, prostorově tvarované linie předních partií působí sportovním dojmem. Každá výbavová linie přitom dostala specifický vzhled.

Model Active, inspirovaný vozy SUV, se vyznačuje spojením robustního stylu a prémiových detailů. Jeho 17palcová kola z lehké slitiny mají dvoutónové provedení, které kombinuje tmavé plochy s frézovanými kovovými. Ke specifikům Active patří šestiúhelníkový vzor masky, prahové lišty s metalickým efektem a dodatečné ochranné prvky na náraznících, prazích a podbězích. Novinkou v paletě 10 odstínů laku je modrá Boundless, vyhrazená právě pro Tourneo Connect Active.

Další výbavové linie se vyznačují těmito prvky:

  • Titanium – matně chromované detaily, tónovaná boční okna, 16“ kola z lehké slitiny
  • Trend – lakovaný černý lem masky, stylové kryty kol

Digitální evoluce interiéru

Nové Tourneo Connect má na palubní desce velkou, uživatelsky vstřícnou dotykovou obrazovku – sériově o úhlopříčce 8,25 palce, na přání nebo v závislosti na stupni výbavy pak desetipalcovou. Prostřednictvím dotykové obrazovky lze obsluhovat navigaci, audiosystém a klimatizaci. Další funkce jako propojení s telefonem, informace o vozidle nebo nastavení audiosystému, jsou seskupeny do vnořených úrovní menu, aby při jízdě nerušily.

Namísto tradičních analogových přístrojů se zákazníci mohou rozhodnout pro moderní digitální přístrojový štít, dostupný pro verze Titanium a Active na přání. Tvoří ho obrazovka o úhlopříčce 10,25 palce s několika konfigurovatelnými režimy zobrazení:

  • Shrnutí – informace o aktuálně probíhající jízdě
  • Klasické – simulace tradičního rychloměru a otáčkoměru
  • Navigace – mapa a navigační pokyny
  • Asistence – stav aktivních asistenčních systémů

Vozy s 10palcovou dotykovou obrazovkou jsou vybaveny rovněž modemem FordPass Connect, který zajišťuje online připojení a na něj navázané funkce. Na přání dodávaná online navigace  zobrazuje díky cloudovému připojení aktuální dopravní informace, alternativní trasy, přehled okolních čerpacích stanic včetně cen a otevírací doby nebo informace o parkovištích a jejich obsazenosti.

Prostřednictvím mobilní aplikace FordPass nebo FordPass Pro mohou zákazníci komunikovat se svým Tourneem Connect na dálku. Tímto způsobem lze:

  • zkontrolovat stav světel, oken a dveří
  • vůz odemknout i zamknout
  • zjistit aktuální polohu vozu včetně informace o tom, jak dlouho se na místě vůz nachází
  • zjistit průměrnou spotřebu paliva
  • zobrazit informace o technickém stavu vozu a blížící se údržbě

Balíčky asistenčních systémů

Nové Tourneo Connect nabízí 19 asistenčních systémů, díky nimž je každá jízda pro řidiče komfortnější, méně náročná a bezpečnější. Velkorysá standardní výbava obsahuje předkolizní asistent s autonomním nouzovým brzděním, asistent pro jízdu v pruzích, sledování bdělosti řidiče, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce a parkovací senzory.

  

Nové Tourneo Connect zároveň přichází s novými sadami asistenčních technologií. Sada Parking přidává aktivní parkovací asistent s asistentem vyparkování, který vyhledá vhodné parkovací místo, ať už příčné, nebo podélné, a samočinně do něj vůz navede. Řidič ovládá akcelerátor, brzdy a řazení.

Sada Towing Assist obsahuje nový asistent couvání s přívěsem,  který předchází riziku zkřížení přívěsu. I nezkušení řidiči zvládnou manévrování s naprostou jistotou, k ovládání celé soupravy se totiž používá pouze páčka nastavení vnějších zpětných zrcátek. Zadní kamera a parkovací senzory Tournea Connect navíc detekují obrysy přívěsu a zobrazují na středovém displeji naváděcí linie, což řidičům manévrování s přívěsem dále usnadňuje.

Do vozů Tourneo Connect vybavených samočinnou převodovkou PowerShift lze objednat inteligentní adaptivní tempomat s funkcí aktivního udržování v jízdním pruhu, který na dálnicích i v hustém provozu s častým zastavováním asistuje řidiči s ovládáním akcelerátoru, brzd i řízení.

Všechny varianty nového Tournea Connect jsou sériově vybaveny elektronickou parkovací brzdou, která šetří místo v interiéru a zjednodušuje obsluhu vozu. Je také vybavena funkcí Auto Hold, usnadňující rozjezdy ve svahu.

Adaptivní hlavní světlomety, dostupné na přání, přizpůsobují tvar i jas světelného kužele aktuální situaci tak, aby zajistily řidiči co nejlepší výhled a zároveň minimalizovaly oslnění. Přední světlomety i zadní svítilny využívají technologii LED, součástí výbavy je rovněž automatické přepínání dálkových světel.

Vedle pokročilých asistenčních technologií může být Tourneo Connect vybaveno mnoha komfortními funkcemi typu vyhřívaného čelního okna, stěračů s dešťovým senzorem či vyhřívaných zpětných zrcátek.

Premiant úspornosti

Nové Tourneo Connect dává na výběr ze široké palety zážehových i vznětových motorů a Ford předpokládá, že hodnoty spotřeby paliva budou nejlepší ve své třídě. Předběžné údaje začínají na 4,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 od 127 g/km.  Poprvé bude možné tento model objednávat s pohonem všech kol a zážehový i vznětový motor lze na přání kombinovat se samočinnou převodovkou.

Všechny motory pro nové Tourneo Connect jsou přeplňované čtyřválce. Zážehový 1.5 EcoBoost dosahuje výkonu 84 kW/114 k a točivého momentu 220 Nm , vznětový 2.0 EcoBlue je pak k mání ve dvou provedeních: 90 kW/122 k, 320 Nm a 75 kW/102 k, 280 Nm. 

Technologie Stop-Start se dodává sériově. Obě vznětové motorizace dále disponují inovativní technologií „twin-dosing“, která ke snižování emisí oxidů dusíku využívá vstřikování aditiva AdBlue do segmentu výfukové soustavy předřazeného před dva SCR katalyzátory.

Standardně jsou všechny pohonné jednotky spřaženy se šestistupňovou převodovkou. Na přání lze objednat sedmistupňovou samočinnou skříň PowerShift s pádly pod volantem.

Vůbec poprvé může být Tourneo Connect vybaveno pohonem všech kol kombinovaným s motorem 2.0 EcoBlue 90 kW. Ten zlepšuje záběr pneumatik na kluzkém nebo nezpevněném povrchu, čímž zvyšuje jistotu ovládání vozu. Hnací síla je rozdělována mezi přední a zadní kola automaticky podle potřeby. 

Spotřeba paliva dostupných verzí       
                                                           

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit