4. prosince 2025
Novinky

Hyundai i30 se odhalil ještě před ženevskou premiérou

>admin admin
26 února, 2020

Nově navržený design přídě prezentují štíhlejší světlomety, na přání s technikou LED a víceohniskovými optickými vložkami a nová LED světla pro denní svícení v charakteristickém tvaru do V. Pětidveřová verze dostala aerodynamicky optimalizovaný nárazník. Zadní LED svítilny vytvářejí svým tvarem do V efekt symetrie mezi přídí a zádí. Nabídku obohatily sady 16″ a 17″ litých kol s detaily v designu broušených diamantů.

Výbava N Line je dostupný pro všechny karosářské verze

Linie N Line, inspirovaná motoristickým sportem, podstoupila komplexní modernizaci designu karosářských verzí i30 hatchback a Fastback. Nyní se však poprvé dodává i pro nový model i30 kombi.

Příď i30 N Line má širší masku chladiče, nové světlomety a specifický design. Krajní otvory jsou vybaveny specifickými aerodynamickými prvky, které vylepšují aerodynamické vlastnosti. Dominantou zadního nárazníku je široký difuzor a přesunuté mlhovky integrované v v nárazníku. Celkový dojem umocňují 17″ a 18″ litá kola ve specifickém designu. 

Verze hatchback a Fastback mají navíc optimalizované nastavení podvozku a řízení v kombinaci s motory 1.5 T-GDi 160 k a 1.6 CRDi 136 k pro ještě dynamičtější jízdu.

Nový model i30 je nabízen se třemi novými barvami karoserie: Dark Night, Silky Bronze a Sunset Red. Z dosavadních barev zůstává v nabídce šest odstínů: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver a Olivine Grey.

Více barev pro interiér

Design interiéru nového modelu i30 byl modernizován například výdechy ventilační soustavy v ušlechtilejším, moderním designu. Nabídku barev pro interiér, která přebírá dosavadní černou, rozšířily tři nové odstíny: šedá Pewter Gray, hnědá Ebony Brown a světle šedá Charcoal Gray. Sedadla mohou být čalouněna látkou, kůží nebo kombinací obou materiálů. Celkem je k dispozici osm variant.

Nový 7“ digitální panel přístrojů a nový 10,25“ dotykový displej navigačního systému umožňují modernější a individuálnější zážitky z jízdy. Systém je také zcela kompatibilní s uživatelskými rozhraními Android Auto a Apple Car Play. Od léta 2020 budou tyto funkce pro připojení mobilního telefonu k informačnímu a zábavnímu systému vozidla fungovat i bez kabelu. Již nyní nabízí nová modelová řada i30 bezkabelové nabíjení telefonu.

Telematický systém Bluelink 

Nový model i30 je poprvé nabízen s komplexní technologií Hyundai Bluelink. Hyundai nabízí prostřednictvím telematického systému Bluelink široký sortiment služeb síťově propojeného automobilu, jež poskytují zákazníkům významné benefity, ať se jedná o získávání informací v reálném čase nebo ovládání funkcí vozidla na dálku prostřednictvím aplikace. Zákazníci značky Hyundai mají v reálném čase přístup k datům, jakými jsou dopravní zpravodajství, informace o parkovacích místech nebo informace o místních čerpacích stanicích, včetně cen paliv. Součástí systému Bluelink je také uživatelská aplikace, která řidiče podporuje v mnoha provozních situacích. Zákazníci, kteří si vůz objednají s navigačním systémem, obdrží zdarma pětileté předplatné pro využívání systému Bluelink a služeb Hyundai LIVE Services.

Služby Bluelink a Hyundai LIVE Service

Služby Hyundai LIVE Services: Informace o dopravě v reálném čase, zajišťované společností TomTom, o čerpacích stanicích/parkovacích místech (s cenami), úsecích s měřením rychlosti jízdy a aktuální předpovědi počasí
Hlasové ovládání online: Výkonný systém pro rozpoznávání hlasových povelů používá připojení k internetu (cloudu) a rozumí hovorové řeči
Služby aplikace Bluelink
Vyhledat můj vůz: Řidiči si mohou snadno vyhledat svůj vůz v neznámém prostředí
Služby dálkového přístupu: Řidiči si mohou na dálku uzamknout svůj vůz
Odeslat do vozu (zajímavé cíle): Vyhledání zajímavých cílů v okolí a odeslání výsledků do navigačního systému vozu
Zabezpečení: Upozornění na spuštění alarmu vozidla
Údržba: Získávání přehledů o stavu vozidla (např. o tlaku v pneumatikách), provozní informace

Vysoká úroveň bezpečí

Hodnotu nového modelu i30 zvyšuje také vylepšený soubor vyspělých bezpečnostních systémů Hyundai SmartSense, který zvyšuje bezpečnost a komfort na ještě vyšší úroveň. Asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) automaticky zasahuje do řízení, aby vozidlo jelo uprostřed svého jízdního pruhu. Asistent pro odvrácení kolize při couvání RCA (Rear Collision-avoidance Assist) dokáže aktivovat brzdy, aby zabránil kolizi při couvání. Nováčkem ve výbavě modelu i30 je také systém LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech, pokud včas nereaguje.

Asistent pro sledování slepého úhlu vzadu, BSD (Blind Spot Detection), byl vylepšen. BSD upozorňuje řidiče na vozidla v oblasti jeho slepého úhlu. Tato funkce je nyní doplněna aktivním asistentem BCA (Blind-spot Collision-avoidance Assist) schopným aktivovat brzdy, aby se zabránilo nehodě. Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-avoidance Assist) byl optimalizován, aby rozpoznával také cyklisty na silnici.

Stejně jako dosavadní verze modelu i30 je i nová modelová řada i30 vybavena systémem FCA s funkcí detekce chodců, asistentem pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), asistentem dálkových světel HBA (High Beam Assist), inteligentním asistentem pro rozpoznávání rychlostních limitů ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keep Assist).

Novinkou ve výbavě modelu i30 je také funkce eCall, která automaticky kontaktuje záchranné služby po aktivaci airbagů.

Všechny uvedené nové funkce a systémy posouvají bezpečnost vozů Hyundai na ještě vyšší úroveň, a tím upevňují důvěru zákazníků. Nový model i30 je v neposlední řadě nabízen s pětiletou zárukou bez omezení ujetých kilometrů, která poskytuje ještě větší pocit jistoty.

Nový motor v nabídce

Pro základní verzi představil Hyundai nově vyvinutý zážehový motor 1,5 litru s dvojitým nepřímým vstřikováním DPI (Dual Port Injection) a výkonem 110 k, který se dodává s 6stupňovou manuální převodovkou. Zážehový motor T-GDI 1,0 litru s výkonem 120 k bude k dispozici také s novou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou, která doplní již dříve nabízenou 6stupňovou manuální převodovku.

Další novinkou je částečně hybridní pohon s napětím 48 V ve spojení s motorem 1.0 T-GDI o výkonu 120 k. Hybridní technika zvyšuje hospodárnost a poprvé je kombinována s 6stupňovou inteligentní manuální převodovkou iMT (intelligent Manual Transmission).

Převodovka iMT odpojuje spalovací motor po uvolnění pedálu plynu. To umožňuje vozidlu vstoupit do dvou možných úrovní jízdy na neutrál v závislosti na podmínkách. Při první úrovni je motor na volnoběh. U druhé úrovně je motor dočasně vypnut, aby se ušetřilo ještě více paliva. Zákazníci, kteří dávají přednost automatizovanému řazení, si mohou 48V částečně hybridní pohon objednat i ve spojení se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Od předchůdce byl převzat vznětový motor 1.6 CRDi o výkonu 115 k, nabízený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Turbodiesel 1.6 CRDi o výkonu 136 k je nyní standardně vybaven 48V částečně hybridním systémem. Zákazníci jej mohou kombinovat s 6stupňovou inteligentní manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Na vrcholu modelové řady stojí nový motor 1.5 T-GDI vyladěný na 160 k, který standardně spolupracuje s 48V částečně hybridním systémem. I v případě tohoto poháněcího ústrojí si zákazník může vybrat mezi 6stupňovou inteligentní manuální převodovkou a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit