10. prosince 2025
Nepřehlédněte, Novinky

Mercedes-Benz GLB je rodinný přítel, tahoun, i dobrodruh. Známe ceny elektrické verze, hybrid bude taky

>Redakce Redakce
08 prosince, 2025

Mercedes-Benz otevírá novou kapitolu modelové řady GLB. Na jaře 2026 vstoupí na trh plně elektrické verze GLB 250+ EQ a GLB 350 4MATIC EQ, obě s nulovými lokálními emisemi a velkorysým dojezdem. Zákazníci v Česku si je mohou nakonfigurovat už od 8. prosince 2025, přičemž GLB 250+ EQ startuje na 1.355.200 Kč včetně DPH a vrcholné provedení GLB 350 4MATIC EQ na 1.433.850 Kč.

Elektrické GLB sází na techniku, která v segmentu rodinných SUV nemá mnoho přímých konkurentů. Základní varianta GLB 250+ EQ nabízí výkon 200 kW a dojezd až 631 kilometrů podle WLTP. Sportovněji zaměřená verze GLB 350 4MATIC EQ přidává pohon všech kol a výkon 260 kW. Obě sdílejí lithium-iontový akumulátor s využitelnou kapacitou 85 kWh. Díky 800voltové architektuře zvládne vůz na rychlonabíječce doplnit energii na dalších zhruba 260 kilometrů jízdy za přibližně deset minut, maximální výkon stejnosměrného nabíjení dosahuje 320 kW. Nabíjení střídavým proudem probíhá výkonem až 22 kW.

Nové GLB zůstává praktickým rodinným autem s důrazem na prostor. Nabízí pětimístnou i sedmimístnou konfiguraci s podélně posuvnou lavicí ve druhé řadě. Oproti předchozímu EQB i původnímu GLB přidává výšku nad hlavou v první i druhé řadě, k čemuž přispívá vyšší linie střechy v kombinaci se standardně dodávaným panoramatickým oknem. Cestující vzadu těží také z většího prostoru pro nohy a vylepšeného tvarování sedáků s delší oporou stehen. Výraznou novinkou je přední zavazadlový prostor, takzvaný frunk, s objemem 127 litrů, který doplňuje zadní kufr o objemu až 540 litrů v pětimístné, respektive 470 litrů v sedmimístné verzi. Po sklopení zadních opěradel se prostor rozšíří až na 1.715, respektive 1.605 litrů.

Podvozková platforma a pohon jsou navržené tak, aby zvládly rodinný život i delší cesty. Hlavní pohon má na zadní nápravu a využívá synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 165 nebo 200 kW, v závislosti na verzi. Jednotka byla vyvinuta interně a účinnost přenosu energie z baterie na kola dosahuje až 93 procent.

Dvoustupňová převodovka na zadní nápravě kombinuje razantní zrychlení a vysokou tažnou sílu při rozjezdu s úsporným chodem ve vyšších rychlostech, což pomáhá zejména na dálnici. GLB 350 4MATIC EQ přidává další elektromotor na přední nápravě s výkonem 80 kW. Ten se díky odpojovací jednotce zapojuje pouze v situacích, kdy je potřeba zvýšený výkon nebo trakce. V běžném režimu se odpojí a snižuje ztráty na přední nápravě, což přispívá k lepšímu dojezdu.

Nové GLB se nezalekne ani výletů mimo asfalt. Verze s pohonem všech kol 4MATIC využívají jízdní režim Terrain Mode, který přizpůsobuje nastavení pohonu, řízení a brzd nezpevněnému povrchu a šotolině. Funkce „průhledná kapota“ umožňuje virtuální pohled pod přední část vozu a pomáhá řidiči při manévrování v náročnějším terénu. Tažná kapacita až 2 tuny patří k nejvyšším hodnotám mezi elektromobily této kategorie, takže GLB zvládne i velký karavan. Vysoké svislé zatížení tažného zařízení 100 kilogramů pak umožňuje bez obav převážet těžší elektrokola.

Interiér kombinuje rodinnou praktičnost s nejnovější digitální technikou značky. Dominantou kabiny je prosklená plocha MBUX Superscreen, která zahrnuje displej před řidičem, centrální obrazovku a displej pro spolujezdce. Nový volant s intuitivním ovládáním doplňuje vysoká a „vznášející se“ středová konzola s dalším úložným prostorem. K dispozici je široká paleta výbavových linií a materiálů včetně sportovních paketů AMG a Sady Night. Ambientní osvětlení s jedenácti styly umožňuje doladit atmosféru v interiéru podle nálady posádky.

Technologickým základem je nový operační systém MB.OS a čtvrtá generace rozhraní MBUX. Vůz využívá výkonné palubní počítače ve spojení s cloudem Mercedes-Benz, což otevírá prostor pro pravidelné aktualizace „over the air“ včetně jízdních asistentů a dalších funkcí. Virtuální asistent MBUX využívá generativní umělou inteligenci a umí vést přirozené dialogy, pracuje s daty z internetu a navigační platformy Mapy Google. Nový systém MBUX Surround Navigation navíc kombinuje 3D zobrazení okolí, pohled asistenčních systémů a vedení trasy tak, aby řidič měl přehled o situaci podobný tomu, jak ji „vidí“ samotné auto.

Bezpečnostní výbava zahrnuje komplexní sadu asistenčních systémů v čele s adaptivním tempomatem Distronic, který je v Evropě součástí standardu. Vůz využívá síť osmi kamer, pěti radarových a dvanácti ultrazvukových senzorů, propojenou s centrálním výkonným počítačem. GLB myslí i na rodiny s malými dětmi. Na zadních sedadlech druhé a třetí řady jsou čtyři kotevní body Isofix a další na sedadle spolujezdce, takže celkem lze do vozu bezpečně upevnit až pět dětských sedaček.

Mercedes-Benz zároveň připravuje technicky pokročilé hybridní verze GLB s 48voltovým mild-hybridním systémem a elektromotorem integrovaným v převodovce. Ty umožní krátkodobě jezdit čistě na elektřinu, plachtit s vypnutým spalovacím motorem a rekuperovat energii výkonem až 25 kW. Základem bude nový přeplňovaný čtyřválec M 252 o objemu 1,5 litru z rodiny FAME s Millerovým spalovacím cyklem, vyvinutý s důrazem na účinnost, nízkou spotřebu a připravenost na budoucí emisní normy.

Nové GLB tak v jednom balíčku spojuje prostorné rodinné auto, moderní elektrický pohon s dlouhým dojezdem, vysokou tažnou sílu a špičkové digitální technologie, které se dosud objevovaly spíše ve vyšších třídách značky.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit