Alfa Romeo představuje limitované edice Giulia Quadrifoglio Collezione a Stelvio Quadrifoglio Collezione, které vzdávají hold jednomu z nejvýznamnějších symbolů značky – čtyřlístku Quadrifoglio. Ten už sto let označuje technickou špičku v závodních i silničních vozech Alfa Romeo a je nerozlučně spjatý s ideou „noblesní italské sportovnosti“.

Kořeny emblemu sahají do roku 1923, kdy Ugo Sivocci vyhrál Targu Florio s Alfou Romeo RL ozdobenou zeleným čtyřlístkem. Z okruhů se Quadrifoglio v roce 1963 přesunul na běžné silnice s modelem Giulia Ti Super a začal označovat nejvýkonnější a nejexkluzivnější silniční verze. Aktuální speciální série Collezione na tuto tradici navazuje omezeným počtem 63 kusů pro Evropu, Velkou Británii, region MEA, Čínu a Japonsko – číslem, které připomíná historický milník Giulie z roku 1963.
Oba modely vznikají v továrně Cassino, kde se kombinuje tradiční italské řemeslo s moderními výrobními postupy. Na první pohled je odlišuje speciální lak „Rosso Collezione Giulia“ a „Rosso Collezione Stelvio“, inspirovaný odstínem Rosso Villa d’Este spojeným s ikonickým modelem 33 Stradale. Alfa Romeo tím navazuje na dlouhou linii červených tónů, které definovaly image značky od pastelových odstínů přes výrazné metalízy až po sofistikované třívrstvé laky.

Rosso Villa d’Este původně vytvořené pro 4C Concept představuje zlomový bod: klasickou závodní červenou posouvá do exkluzivnější a prestižnější roviny. Jde o hluboký, sytý odstín, který se podle světla mění od výrazné červené až po téměř černou. Giulia Collezione používá temnější interpretaci odpovídající jejímu extrémně sportovnímu charakteru, zatímco Stelvio volí světlejší, otevřenější tón, který lépe vystihuje univerzálnější, ale stále velmi dynamickou povahu SUV. Jsou to dvě různé interpretace stejné barevné legendy, obě pevně zakotvené v DNA Alfa Romeo.
Interiér obou modelů staví na kombinaci sportu a exkluzivity. Kožená palubní deska s červeným prošíváním vytváří hřejivou atmosféru, sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary doplňuje vyšívané číslování „1 di 63 Collezione“ až po poslední kus série. Sportovní skořepinová sedadla Sparco z uhlíkového kompozitu podtrhují závodní charakter, loketní opěrky ve dveřích i na středovém tunelu jsou rovněž v kůži. Uhlíkové kompozity se objevují na celé řadě detailů – od rámečku předního loga přes kryty vnějších zrcátek až po výplně středového tunelu a části palubní desky. Výrazným prvkem je i karbonová střecha, která vozu dodává technický a sebevědomý výraz.

Technický základ zůstává věrný tradici Quadrifoglio. Pod kapotou pracuje přeplňovaný šestiválec 2.9 V6 o výkonu 520 k, který navazuje na sportovní historii značky a stojí v centru celého zážitku z jízdy. Atmosféru dotváří výfuková soustava Akrapovič dodávaná ve standardu, která zvýrazňuje zvukový projev motoru. Součástí výbavy je i karbon-keramický brzdový systém. Kromě vysokého brzdného výkonu přidává vozu také vizuální podpis v podobě leskle eloxovaných třmenů s červeným logem Alfa Romeo.

Giulia a Stelvio Quadrifoglio Collezione nejsou chápány jen jako další dvě limitované série, ale jako sběratelské kusy navržené od počátku jako „živoucí klasiky“. Spojují design, techniku a emoce do celku, který má zanechat trvalou stopu – na první pohled vzhledem, při prvním sešlápnutí plynu reakcemi podvozku a motorem. Vystihují základní filozofii značky „bellezza e tecnica“, díky níž Alfa Romeo dlouhodobě vytváří vozy vnímané jako pojízdná umělecká díla pro nadšence, kteří nehledají jen přepravní prostředek, ale silný, autentický zážitek.




























