4. prosince 2025
Český trh, Novinky

Modely Alfa Romeo Giulia a Stelvio jsou ještě ostřejší a píší si vlastní historii. Jejich minulost při prodeji nikdo nezmění

>Redakce Redakce
14 dubna, 2023

Alfa Romeo představuje modernizované modely Giulia a Stelvio. Krása italského designu je u obou nových modelů ještě zřetelnější, ale samozřejmě se nezapomnělo ani sofistikované technologie včetně  tvorby digitální historie. 

Přední mřížka chladiče s logem Alfa Romeo a spodní mřížka dvou hlavních přívodů vzduchu dostaly jedinečnou povrchovou úpravu, která slavnému prvku Trilobo poskytuje novou interpretaci. Hlavní novinkou přední části jsou světlomety odvozené z modelu Tonale. Od této chvíle se u obou modelů objevují světlomety „3+3“ s novou adaptivní full-LED matrixovou technologií.

Systém „Adaptive Front Lighting System“  nastavuje potkávací světla v závislosti na rychlosti a jízdních podmínkách. Technologie „Glare-Free High Beam Segmented Technology“ za špatných světelných podmínek automaticky detekuje oba směry provozu, aby nedocházelo k oslňování ostatních vozidel. Funkce „Welcome and Goodbye“ pak zapíná světlomety pokaždé, když řidič zavře nebo otevře vůz.

Nová Giulia má koncová světla s průhlednou povrchovou úpravou, zatímco u modelu Stelvio jsou světla v kouřovém provedení s leskle černou úpravou.

Kokpit ve zcela digitální podobě

Nejvýznamnější novinkou v interiéru je přístrojový panel s historickým „teleskopickým“ designem. Ten zahrnuje nový, zcela digitální 12,3“ TFT displej, na kterém lze zobrazovat informace o vozidle a parametry související s autonomním řízením.

Přístrojový panel lze navíc konfigurovat jedním ze tří nastavení: Evolved, Relax a Heritage. Evolved představuje budoucnost designu Alfa Romeo a využívá centrální oblast obrazovky, zatímco dva boční kvadranty zůstávají na stejném místě. Relax se zaměřuje na pohodlí, a proto neobsahuje podrobné informace o vozidle a obejde se tak bez dvou bočních kvadrantů. Nastavení Heritage je inspirováno ikonickými modely šedesátých a sedmdesátých let a vyznačuje se výraznými detaily, jakými jsou obrácená čísla na konci rychloměru.

Technologie NFT a služby „Alfa Connect“

Nové modely Giulia a Stelvio jsou vybavené plynulým a intuitivním rozhraním HMI (Human Machine Interface), aby měl řidič všechny funkce po ruce. Infotainment navíc poskytuje funkce a služby Alfa Connect, které nabízejí širokou škálu užitečných bezpečnostních a komfortních služeb navržených s ohledem na aktualizaci vzduchem „Over the Air“.

Například, funkce „My Remote“ zahrnuje služby pro ovládání některých funkcí vozidla (otevírání/zavírání dveří, rozsvícení světel) na dálku prostřednictvím chytrého telefonu/chytrých hodinek.

U nových modelů Giulia a Stelvio je nyní k dispozici i technologie nezaměnitelných tokenů NFT (Non-Fungible-Token). Technologie je založena na konceptu „blockchain karty“, šifrovaného a nemodifikovatelného digitálního registru, do kterého se zaznamenávají hlavní informace o každém voze.

Na základě volby zákazníka technologie NFT vygeneruje certifikát s údaji o životě vozidla. Ten lze použít k prokázání řádné údržby a tím k podpoře zůstatkové hodnoty. Certifikát NFT je zdrojem důvěryhodnosti, který pomáhá majiteli/prodejci při prodeji. Současně ujišťuje kupujícího při výběru ojetého vozidla.

Jízdní dynamikou stále na vrcholu

Jízdní dynamika nových modelů Giulia a Stelvio míří na vrchol v segmentech. Dynamické chování modelů Giulia a Stelvio je podpořeno širokým použitím ultralehkých materiálů, jakými jsou hliník (motory) a karbon (např. hnací hřídel), které mají svůj původ ve světě motoristického sportu.

Srdcem pohonu všech kol Q4 je aktivní osmistupňová automatická převodovka (ATC), která v reálném čase monitoruje podmínky přilnavosti a vstupy řidiče, aby zajistila nejlepší možný výkon. Systém Alfa Romeo Q4 umožňuje pohon zadních kol a v případě horší přilnavosti či na základě specifického požadavku řidiče může okamžitě přenést až 50 % točivého momentu motoru na přední nápravu. To vše v čase pod 150 ms. Zabrání tak prokluzu kol a zajistí maximální výkon vozidla a účinnost jízdy.

U výbavy Veloce je možné pohon všech kol Q4 kombinovat s mechanickým samosvorným diferenciálem Q2, který je k dispozici i pro verze s pohonem zadních kol. Samosvorný diferenciál zvyšuje agilitu a sportovnost, zaručuje dokonalou trakci pro větší stabilitu vozidla v rychlých zatáčkách, vyšší boční zrychlení a špičkovou bezpečnost na mokré nebo kluzké vozovce, a to tím, že udržuje rovnoměrnější tok točivého momentu na obě kola nápravy a snižuje tak jejich prokluzování.

Přední náprava využívá dvojité lichoběžníkové zavěšení s polovirtuální osou řízení (exkluzivně u Alfa Romeo), které optimalizuje filtrační efekt a umožňuje rychlé a přesné řízení pro nekompromisní ovladatelnost. Zadní nápravu tvoří víceprvkové řešení se čtyřmi a půl rameny – patent Alfa Romeo –, které zajišťuje lepší ovladatelnost a vynikající komfort. Speciální edice Competizione je exkluzivně vybavena aktivním odpružením Alfa s elektronicky řízenými tlumiči, které se v okamžiku přizpůsobují jízdním podmínkám a řidiči dovolují zvolit nastavení zaměřené více na výkon nebo naopak pohodlí.

Integrovaný brzdový systém kombinuje systém kontroly stability s brzdovým systémem, čímž zaručuje okamžitou odezvu brzd, zkracuje brzdnou dráhu a umožňuje snížení hmotnosti. Použití systému brake-by-wire umožňuje výrazné snížení počtu součástí v motorovém prostoru a nahrazení hardwaru jedinou jednotkou složenou z čerpadla, posilovače brzd a ESP, což zaručuje menší hmotnost a větší agilitu vozidla.

Pro rovnováhu mezi potěšením z jízdy a asistenčními systémy nabízejí nová Giulia a Stelvio kompletní sadu pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) pro autonomní řízení 2 úrovně. To znamená, že řidič může za určitých podmínek nechat vozidlo ovládat plyn, brzdu a volant, a to prostřednictvím elektronických systémů, které vyžadují neustálé sledování řidičem. Tyto systémy podporují řidiče a nabízejí větší komfort při dlouhých cestách. Řidič však musí mít vozidlo neustále pod kontrolou a vždy mít ruce na volantu.

Speciální edice Competizione

Uvedení nových modelů Giulia a Stelvio oslavuje speciální edice Competizione, která je koncentrátem stylu, jež jistě potěší i ty nejnáročnější příznivce Alfa Romeo. Tato speciální edice vychází z výbavy Veloce a je dostupná se všemi motorizacemi. Představuje vrcholnou verzi každé řady a pochlubit se může exkluzivním šedým matným odstínem Moon Light v kombinaci s červenými brzdovými třmeny. Intenzivní sportovní vzhled nového modelu Stelvio zdůrazňují 21“ kola z lehkých slitin.

Interiér je charakteristický audiosystémem Harman/Kardon a kůží čalouněnou palubní deskou a sedadly s červeným prošíváním. Výbavu završují zatmavená okna a logo Competizione na bocích a předních opěrkách hlavy. U verze Competizione je standardem exkluzivní aktivní odpružení Alfa a technologie NFT (Non-Fungible Token), která potvrzuje jedinečnost každého vozu Competizione a garantuje jeho původní konfiguraci. Jedná se o nejvyšší vyjádření podstaty Alfa Romeo z hlediska stylu, výkonu a technologií.

Pro český trh již k objednání

Nové modely Alfa Romeo Giulia a Stelvio je již možné objednávat u autorizovaných dealerů. Alfa Romeo Giulia ve verzi Super s motorizací 2.2 JTD s akční cenou již od 999 000 Kč. Alfa Romeo Stelvio ve verzi Super s motorizací 2.2 JTD s akční cenou již od 1 099 000 Kč včetně 5leté záruky na celé vozidlo. Kompletní ceníky pro český trh naleznete na tomto odkazu.

Modernizované modely Alfa Romeo Giulia a Stelvio jsou k dispozici ve čtyřech stupních výbavy – Super, Sprint, Ti a Veloce – z nichž každá má charakteristické vlastnosti pro uspokojení i těch nejnáročnějších zákazníků. Výbava Super, vstupenka do světa jedinečných zážitků z vozu Alfa Romeo, Sprint obsahuje rozmanité sportovní doplňky, výbava Ti zvýrazňuje eleganci a osobitý charakter obou vozidel, Veloce přináší maximum z hlediska výkonu a sportovnosti. Označení Super, Sprint, Ti a Veloce mají v historii Alfa Romeo dlouhou tradici. Představují tedy čtyři charakteristické výbavy, které jsou schopné reagovat na potřebu zákazníků sladit se se svými vozidly.

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit