Alfa Romeo představuje modernizované modely Giulia a Stelvio. Krása italského designu je u obou nových modelů ještě zřetelnější, ale samozřejmě se nezapomnělo ani sofistikované technologie včetně tvorby digitální historie.

Přední mřížka chladiče s logem Alfa Romeo a spodní mřížka dvou hlavních přívodů vzduchu dostaly jedinečnou povrchovou úpravu, která slavnému prvku Trilobo poskytuje novou interpretaci. Hlavní novinkou přední části jsou světlomety odvozené z modelu Tonale. Od této chvíle se u obou modelů objevují světlomety „3+3“ s novou adaptivní full-LED matrixovou technologií.
Systém „Adaptive Front Lighting System“ nastavuje potkávací světla v závislosti na rychlosti a jízdních podmínkách. Technologie „Glare-Free High Beam Segmented Technology“ za špatných světelných podmínek automaticky detekuje oba směry provozu, aby nedocházelo k oslňování ostatních vozidel. Funkce „Welcome and Goodbye“ pak zapíná světlomety pokaždé, když řidič zavře nebo otevře vůz.
Nová Giulia má koncová světla s průhlednou povrchovou úpravou, zatímco u modelu Stelvio jsou světla v kouřovém provedení s leskle černou úpravou.
Kokpit ve zcela digitální podobě
Nejvýznamnější novinkou v interiéru je přístrojový panel s historickým „teleskopickým“ designem. Ten zahrnuje nový, zcela digitální 12,3“ TFT displej, na kterém lze zobrazovat informace o vozidle a parametry související s autonomním řízením.

Přístrojový panel lze navíc konfigurovat jedním ze tří nastavení: Evolved, Relax a Heritage. Evolved představuje budoucnost designu Alfa Romeo a využívá centrální oblast obrazovky, zatímco dva boční kvadranty zůstávají na stejném místě. Relax se zaměřuje na pohodlí, a proto neobsahuje podrobné informace o vozidle a obejde se tak bez dvou bočních kvadrantů. Nastavení Heritage je inspirováno ikonickými modely šedesátých a sedmdesátých let a vyznačuje se výraznými detaily, jakými jsou obrácená čísla na konci rychloměru.
Technologie NFT a služby „Alfa Connect“
Nové modely Giulia a Stelvio jsou vybavené plynulým a intuitivním rozhraním HMI (Human Machine Interface), aby měl řidič všechny funkce po ruce. Infotainment navíc poskytuje funkce a služby Alfa Connect, které nabízejí širokou škálu užitečných bezpečnostních a komfortních služeb navržených s ohledem na aktualizaci vzduchem „Over the Air“.

Například, funkce „My Remote“ zahrnuje služby pro ovládání některých funkcí vozidla (otevírání/zavírání dveří, rozsvícení světel) na dálku prostřednictvím chytrého telefonu/chytrých hodinek.
U nových modelů Giulia a Stelvio je nyní k dispozici i technologie nezaměnitelných tokenů NFT (Non-Fungible-Token). Technologie je založena na konceptu „blockchain karty“, šifrovaného a nemodifikovatelného digitálního registru, do kterého se zaznamenávají hlavní informace o každém voze.
Na základě volby zákazníka technologie NFT vygeneruje certifikát s údaji o životě vozidla. Ten lze použít k prokázání řádné údržby a tím k podpoře zůstatkové hodnoty. Certifikát NFT je zdrojem důvěryhodnosti, který pomáhá majiteli/prodejci při prodeji. Současně ujišťuje kupujícího při výběru ojetého vozidla.
Jízdní dynamikou stále na vrcholu
Jízdní dynamika nových modelů Giulia a Stelvio míří na vrchol v segmentech. Dynamické chování modelů Giulia a Stelvio je podpořeno širokým použitím ultralehkých materiálů, jakými jsou hliník (motory) a karbon (např. hnací hřídel), které mají svůj původ ve světě motoristického sportu.

Srdcem pohonu všech kol Q4 je aktivní osmistupňová automatická převodovka (ATC), která v reálném čase monitoruje podmínky přilnavosti a vstupy řidiče, aby zajistila nejlepší možný výkon. Systém Alfa Romeo Q4 umožňuje pohon zadních kol a v případě horší přilnavosti či na základě specifického požadavku řidiče může okamžitě přenést až 50 % točivého momentu motoru na přední nápravu. To vše v čase pod 150 ms. Zabrání tak prokluzu kol a zajistí maximální výkon vozidla a účinnost jízdy.
U výbavy Veloce je možné pohon všech kol Q4 kombinovat s mechanickým samosvorným diferenciálem Q2, který je k dispozici i pro verze s pohonem zadních kol. Samosvorný diferenciál zvyšuje agilitu a sportovnost, zaručuje dokonalou trakci pro větší stabilitu vozidla v rychlých zatáčkách, vyšší boční zrychlení a špičkovou bezpečnost na mokré nebo kluzké vozovce, a to tím, že udržuje rovnoměrnější tok točivého momentu na obě kola nápravy a snižuje tak jejich prokluzování.

Přední náprava využívá dvojité lichoběžníkové zavěšení s polovirtuální osou řízení (exkluzivně u Alfa Romeo), které optimalizuje filtrační efekt a umožňuje rychlé a přesné řízení pro nekompromisní ovladatelnost. Zadní nápravu tvoří víceprvkové řešení se čtyřmi a půl rameny – patent Alfa Romeo –, které zajišťuje lepší ovladatelnost a vynikající komfort. Speciální edice Competizione je exkluzivně vybavena aktivním odpružením Alfa s elektronicky řízenými tlumiči, které se v okamžiku přizpůsobují jízdním podmínkám a řidiči dovolují zvolit nastavení zaměřené více na výkon nebo naopak pohodlí.
Integrovaný brzdový systém kombinuje systém kontroly stability s brzdovým systémem, čímž zaručuje okamžitou odezvu brzd, zkracuje brzdnou dráhu a umožňuje snížení hmotnosti. Použití systému brake-by-wire umožňuje výrazné snížení počtu součástí v motorovém prostoru a nahrazení hardwaru jedinou jednotkou složenou z čerpadla, posilovače brzd a ESP, což zaručuje menší hmotnost a větší agilitu vozidla.

Pro rovnováhu mezi potěšením z jízdy a asistenčními systémy nabízejí nová Giulia a Stelvio kompletní sadu pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) pro autonomní řízení 2 úrovně. To znamená, že řidič může za určitých podmínek nechat vozidlo ovládat plyn, brzdu a volant, a to prostřednictvím elektronických systémů, které vyžadují neustálé sledování řidičem. Tyto systémy podporují řidiče a nabízejí větší komfort při dlouhých cestách. Řidič však musí mít vozidlo neustále pod kontrolou a vždy mít ruce na volantu.
Speciální edice Competizione
Uvedení nových modelů Giulia a Stelvio oslavuje speciální edice Competizione, která je koncentrátem stylu, jež jistě potěší i ty nejnáročnější příznivce Alfa Romeo. Tato speciální edice vychází z výbavy Veloce a je dostupná se všemi motorizacemi. Představuje vrcholnou verzi každé řady a pochlubit se může exkluzivním šedým matným odstínem Moon Light v kombinaci s červenými brzdovými třmeny. Intenzivní sportovní vzhled nového modelu Stelvio zdůrazňují 21“ kola z lehkých slitin.

Interiér je charakteristický audiosystémem Harman/Kardon a kůží čalouněnou palubní deskou a sedadly s červeným prošíváním. Výbavu završují zatmavená okna a logo Competizione na bocích a předních opěrkách hlavy. U verze Competizione je standardem exkluzivní aktivní odpružení Alfa a technologie NFT (Non-Fungible Token), která potvrzuje jedinečnost každého vozu Competizione a garantuje jeho původní konfiguraci. Jedná se o nejvyšší vyjádření podstaty Alfa Romeo z hlediska stylu, výkonu a technologií.
Pro český trh již k objednání
Nové modely Alfa Romeo Giulia a Stelvio je již možné objednávat u autorizovaných dealerů. Alfa Romeo Giulia ve verzi Super s motorizací 2.2 JTD s akční cenou již od 999 000 Kč. Alfa Romeo Stelvio ve verzi Super s motorizací 2.2 JTD s akční cenou již od 1 099 000 Kč včetně 5leté záruky na celé vozidlo. Kompletní ceníky pro český trh naleznete na tomto odkazu.
Modernizované modely Alfa Romeo Giulia a Stelvio jsou k dispozici ve čtyřech stupních výbavy – Super, Sprint, Ti a Veloce – z nichž každá má charakteristické vlastnosti pro uspokojení i těch nejnáročnějších zákazníků. Výbava Super, vstupenka do světa jedinečných zážitků z vozu Alfa Romeo, Sprint obsahuje rozmanité sportovní doplňky, výbava Ti zvýrazňuje eleganci a osobitý charakter obou vozidel, Veloce přináší maximum z hlediska výkonu a sportovnosti. Označení Super, Sprint, Ti a Veloce mají v historii Alfa Romeo dlouhou tradici. Představují tedy čtyři charakteristické výbavy, které jsou schopné reagovat na potřebu zákazníků sladit se se svými vozidly.




























