Citroën C4, který byl uveden na trh koncem roku 2020, se v 1. pololetí roku 2024 zařadil s přihlédnutím ke všem druhům pohonu na 2. místo v Evropě na trhu kompaktních hatchbacků segmentu C, hned za nejúspěšnější model Golf.
Nové vozy Citroën C4 a C4 X využívají předností svých výrazných siluet, které s odstraněním vzhledově rušivých elementů více vyniknou. Přední část, do značné míry inspirovaná konceptem OLI z roku 2022, zahrnuje nové logo značky, upravenou masku chladiče a světlomety. Vše je podrobeno efektivní aerodynamice. V závislosti na verzi se mění i možnosti barevných kombinací, přičemž paletu rozšiřují dva nové laky.
O třídu vyšší komfort
Sedadla Advanced Comfort byla přepracována s cílem poskytnout větší komfort. Pěna na sedáku je silnější o 15 mm a v kombinaci s odpružením Advanced Comfor je C4 na špici segmentu co se týče pohodlí.

Nesmíme opomenout, že díky rozvoru 2 670 mm nabízí řada C4 nadprůměrných 198 mm prostoru pro kolena vzadu. Vnější šířka 1 800 mm umožňuje pohodlné usazení tří cestujících vzadu. Šířka v úrovni ramen činí 1 380 mm a šířka v úrovni loktů 1 440 mm. Zavazadlový prostor s dvojitou rovnou podlahou má objem 380/1250 litrů. C4 X pak posouvá laťku základního objemu na 510 l.

Pozadu nezůstala ani přístrojová deska, která u verze MAX zavádí zcela nový 7″ přístrojový panel. Doplňuje ho nejnovější generace infotainmentu s 3D navigací, bezdrátovou konektivitou s telefony a 10palcovou obrazovkou s přizpůsobitelným menu. Hlasové ovládání posiluje umělá inteligence.
Nový hybrid
V oblasti pohonů je novinkou mild-hybrid založený na zážehové dvanáctistovce o výkonu 100 kW a točivým momentem 230 N.m. Podporuje ji elektromotor s výkonem 21 kW a 55 N.m. Zajišťuje pohon při nízkých požadavcích na točivý moment a při nízkých rychlostech.

Alternativní verze Hybrid 100 je navržena na stejném technickém základě, ale s výkonem 100 k (74 kW) při 5 500 ot/min a točivým momentem 205 Nm při 1 750 ot/min.
Nové vozy C4 a C4X jsou vybaveny až 20 pokročilými asistenčními systémy, které využívají automatizované technologie, jako jsou senzory a kamery, pro zvýšení bezpečnosti na silnici. Jmenujme například protikolizní systém s prediktivním varováním, technika autonomního řízení 2. úrovně, kamerový systém kolem celého vozu a head-up diesplej.
Elektrické ticho
V roce 2020 Citroën jako jeden z prvních nabídl 100 % elektrický pohon u hatchbacku segmentu C. Rozdíl mezi elektrickými verzemi C4 a ë-C4 X spočívá především v jejich dojezdu a přizpůsobivosti různým typům cest. Verze s dojezdem až 420 km díky 54kWh baterii je vhodná zejména pro cesty mimo město. Provedení s 50kWh akumulátorem a dojezdem 360 km je určen jízdám po metropoli. Nabíjení je možné výkonem 100 kW. Aplikace Citroën e-ROUTES nabízí dynamické plánování trasy, abyste bez problémů dojeli do cíle.




























