Český trh, Novinky

Nejprodávanější model Seatu se dočkal čtvrté generace

>admin admin
31 ledna, 2020

Leon byl vždy stěžejním modelem značky SEAT, což potvrzuje více než 2,2 milionu prodaných vozů tří generací. Základem nového Leonu je vyspělá platforma MQB Evo, která poskytla týmu designérů potřebnou variabilitu a flexibilitu ohledně rozměrů. 

Leon má v pětidveřové verzi vnější délku 4368 mm (+86 mm), vnější šířku 1800 mm (-16 mm) a vnější výšku 1456 mm (-3 mm). Rozvor náprav je 2686 mm, což je o 50 mm více než u třetí generace modelu SEAT Leon. Ve verzi Sportstourer má vnější délku 4642 mm (+93 mm), vnější šířku 1800 mm (-16 mm) a vnější výšku 1448 mm (-3 mm). Rozvor náprav je 2686 mm, což je o 50 mm více než u předchozí generace. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu zcela nového modelu SEAT Leon je v porovnání s předchozí generací o 8 % nižší. Design byl navržen a vyvíjen v Barceloně, v komplexu SEAT Martorell, v němž je i vyráběn.

Hlavní myšlenkou při návrhu interiéru bylo dosažení funkčního minimalismu. Štíhlá a široká přístrojová deska vyniká ergonomicky přívětivým uspořádáním, což přispívá k dalšímu zvýšení komfortu posádky.

Hlavní dominantou je centrální 10″ displej informačního a zábavního systému, který zahrnuje funkci rozpoznávání gest, jež umožňuje precizní interakci vozidla s cestujícími. Díky tomu bylo možné snížit počet fyzických tlačítek. Nejdůležitější funkce jsou však i nadále ovládány konvenčními způsoby.

Vyšší míru individualizace interiéru umožňuje systém dekoračního osvětlení LED, které obklopuje řidiče a cestující. Osvětlení vytváří v přední části interiéru oblouk světla, jenž vychází z předních dveří a pokračuje přes horní část přístrojové desky. Osvětlení umocňuje charakter interiéru. Řidič může měnit jeho barvu a odstín. Systém zajišťuje nejen funkci dekoračního osvětlení, ale také řadu důležitých funkcí, jako je upozorňování na překážky v oblastech slepého úhlu nebo asistent pro vystupování.

Pětidveřový SEAT Leon nabízí zavazadlový prostor o objemu 380 litrů (shodný s předchozí generací), zatímco Sportstourer má objem zavazadlového prostoru 617 litrů, o 30 litrů více než u předchozí generace.

Kompletní LED osvětlení

Chladné bílé světlo na přání dodávaných světlometů s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce zajišťuje bezkonkurenční kvalitu osvětlení. Světlomety LED se vyznačují charakteristickým designem značky a zahrnují všechny používané režimy.

Vnější zpětná zrcátka nesou ukazatele směru LED a u vozidel s kompletním osvětlením diodami LED zahrnují také funkci uvítacího osvětlení, která po odemknutí vozidla pozdraví řidiče a cestující promítáním slova “Hola!” na vozovku. Zcela nový Leon disponuje rovněž dynamickými ukazateli směru LED, které ještě zřetelněji ukazují zamýšlenou změnu směru jízdy, čímž zvyšují bezpečnost silničního provozu.

Spojený s okolním světem

Nový SEAT Leon je prvním kompletně síťově propojeným automobilem značky SEAT. Srdcem systému konektivity je digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit, který kombinuje konfigurovatelný 10,25″ displej s vysokým rozlišením a displej informačního a zábavního systému. Standardní systém Media má 8,25″ displej kompatibilní s chytrými telefony, zatímco 10″ displej navigačního systému nabízí trojrozměrný režim zobrazování mapových podkladů, funkci síťové propojené navigace a technologii Retina. Interakci uživatele s vozidlem usnadňují funkce hlasového ovládání hovorovým jazykem a rozpoznávání gest.

Vstupní bránou do světa konektivity je systém Full Link, který umožňuje připojení přenosných zařízení k informačnímu a zábavnímu systému vozidla prostřednictvím rozhraní Android Auto nebo Apple CarPlay. Uživatelé díky tomu mohou intuitivně a bezpečně ovládat svá přenosná zařízení a používat jejich digitální “ekosystém” pomocí informačního a zábavního systému, ovládacích prvků na volantu nebo hlasových povelů, aniž by docházelo k rozptylování pozornosti řidiče.

Na přání dodávaná přihrádka pro konektivitu zahrnuje funkci indukčního nabíjení v souladu se standardem Qi. Uživatelé se tak nemusejí obávat vybitého telefonu v okamžiku, kdy ho nejvíce potřebují.

Posádka nikdy neztratí spojení s digitálním světem díky jednotce pro připojení k internetu OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM. Tato technologie umožňuje některým funkcím informačního a zábavního systému používat informace z cloudu v reálném čase. Tradičním funkcím navigačního systému se tak otevírají nové dimenze. V budoucnosti budou mít uživatelé přístup k nejnovějším informačním a zábavním aplikacím, které bude možné kdykoli aktualizovat. Integrovaná karta eSIM poskytuje zákazníkům výhody služby eCall, která v případě nehody automaticky přivolá záchranné služby.

Součástí nabídky je také aplikace SEAT Connect, kterou si mohou zákazníci stáhnout do svého chytrého zařízení. Aplikace umožňuje ovládat řadu funkcí na dálku, což zvyšuje úroveň komfortu i bezpečnosti.

Široký výběr motorů 

Zcela nový SEAT Leon byl vyvíjen s ohledem na požadavky reálného světa. Nabídka poháněcích ústrojí proto nyní zahrnuje také tři elektrifikované varianty pro ještě hospodárnější provoz. Nová generace kompaktního modelu může být poháněna motory na benzin (TSI), naftu (TDI) nebo stlačený zemní plyn (TGI). Alternativou jsou částečně hybridní (eTSI) a externě nabíjitelné hybridní pohony (eHybrid). Všechny uvedené jednotky poskytují nejvyšší úroveň výkonových parametrů pro všechny jízdní situace. Zákazníci si tak mohou objednat správnou kombinaci vozidla a motoru, který vyhovuje jejich specifickým požadavkům.

Všechny zážehové motory pro nový Leon jsou vybaveny přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Zákazníci mají na výběr varianty s výkonem v rozsahu od 81 kW/90 k do 140 kW/190 k. V modelu SEAT Leon nalézají uplatnění tříválce 1.0 TSI (66 kW/90 k nebo 81 kW/110 k) a větší čtyřválcové motory 1,5 litru (96 kW/130 k 
nebo 110 kW/150 k). Na vrcholu nabídky stojí jednotka 2.0 TSI s výkonem 140 kW/190 k a dvouspojkovou převodovkou. Důležitou technologií pro snižování emisí CO2 jsou i nadále vznětové motory. Poprvé jsou v nabídce turbodiesely 2.0 TDI, jejichž výkon sahá od 85 kW/115 k do 110 kW/150 k. 

Nový SEAT Leon bude možné objednávat také s jednotkou 1.5 TGI na CNG, která poskytuje nejvyšší výkon 96 kW/130 k. Stejně tak premiéru slaví varianta s částečně hybridním pohonem s napětím 48 V (eTSI), která umožňuje  ještě hospodárnější provoz (1.0 TSI 81 kW/110 k a 1.5 TSI 110 kW/150 k; obě jednotky jsou nabízeny výhradně s převodovkou DSG). V rámci pokračující elektrifikace vyvinul SEAT pro čtvrtou generaci modelu Leon také variantu s vyspělým externě nabíjitelným hybridním pohonem. V tomto případě je zážehový motor 1.4 TSI kombinován s elektromotorem, sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovkou DSG. Řidič má k dispozici nejvyšší výkon 150 kW/204 k. S výhradně elektrickým pohonem ujede cca 60 km (WLTP).

Vyspělé asistenční systémy

Výbava zahrnuje pokrokové asistenční systémy, včetně předvídavého adaptivního tempomatu, asistenta pro stav nouze a asistenta Travel Assist, jenž poskytuje ještě vyšší úroveň automatizované jízdy. Čtvrtá generace modelu SEAT Leon je nejbezpečnějším vozem, který kdy španělská značka vyrobila.

Řidič může měnit jízdní vlastnosti zcela nového modelu SEAT Leon díky dynamické regulaci podvozku DCC (Dynamic Chassis Control). V závislosti na provozních podmínkách a požadavcích řidiče může mít vozidlo komfortnější nebo sportovnější charakteristiku.

Technologie adaptivního podvozku nepřetržitě zjišťuje a vyhodnocuje provozní podmínky a stav vozovky. Současně přitom zohledňuje také úhel otočení volantu, polohu pedálů brzdy a plynu. Na základě toho individuálně optimalizuje nastavení tlumičů každého kola, aby byla zaručena vynikající úroveň komfortu i jízdní dynamiky.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit