Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu Octavia dosahuje nových dimenzí. Má emotivnější vzhled, je lepší, prostornější, bezpečnější a nabízí ještě více možností konektivity než kdy předtím. Srdce značky Škoda je delší a širší než vůz předchozí generace. Nabízí také ještě větší zavazadlový prostor. Díky novému designovému jazyku značky Škoda působí Octavia ještě emotivněji. Nový koncept interiéru kombinuje skvělou funkčnost a velkorysou nabídku prostoru s kvalitními materiály a promyšlenými designovými prvky. Moderní možnosti konektivity a nové asistenční systémy zajišťují ještě větší úroveň bezpečnosti a komfortu.
.jpg?1573539089)
Nová Škoda Octavia Combi je délkou 4 689 mm o 22 mm delší než vůz předchozí generace. Délka verze liftback narostla o 19 mm na 4 689 mm. Šířka obou karosářských verzí narostla o 15 mm na 1 829 mm. Rozvor činí 2 686 mm. Nárůst délky a šířky zvýrazňuje sebevědomý vzhled. Nová Octavia nabízí ještě velkorysejší vnitřní prostor, než na který jsou zákazníci zvyklí. Velkorysý prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl o dalších 5 mm na 78 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u modelu Octavia Combi o 30 l na 640 l, v případě modelu Octavia pak o 10 l na 600 l.
.jpg?1573539359)
Zcela nově pojatá příď je tvořena novým předním nárazníkem a ostře řezanými, nižšími předními světlomety se standardně dodávanými LED potkávacími, dálkovými světly a světly pro denní svícení. LED technologii využívají i zpětná, brzdová a zadní mlhová světla. Protáhlou siluetu vozu Octavia Combi zvýrazňuje nově tvarovaný, plochý střešní nosič. Splývavá elegantní silueta modelu Škoda Octavia se blíží tvarům kupé.
.jpg?1573539188)
Nový designový jazyk je základem atraktivního vzhledu vozu Škoda Octavia, ale tvarové řešení současně přispívá k výborné aerodynamice. Verze liftback vykazuje součinitel odporu vzduchu cx od 0,24, karoserie modelu Octavia Combi dosahuje součinitele odporu vzduchu cx od 0,26. Nová Octavia tak patří ve své třídě k vozům s nejlepší aerodynamikou na světě. Aerodynamické vlastnosti také přispívají k nižším hodnotám emisí CO2 a spotřeby paliva.
Zcela nový koncept ze segmentu vyšších tříd
Interiér čtvrté generace modelu Octavia má zcela nový design. Nový, dvouramenný volant, který má ozdobnou lištou v chromovaném provedení, může být na přání vyhřívaný. Multifunkční verze volantu má nově uspořádaná tlačítka a společně s novými otočnými ovladači v chromovaném provedení umožňuje lepší a snadnější ovládání. Celkem lze ovládat až 14 různých funkcí, včetně na přání dostupného vyhřívání volantu nebo systému Travel Assist. Tříramenný sportovní multifunkční volant je nabízen na přání.
.jpg?1573539708)
Nový design má přístrojová deska, která je rozdělena do několika horizontálních úrovní a spolu s kontrastní, barevnou plochou pod velkou, samostatně stojící centrální multifunkční obrazovkou kopíruje tvar masky chladiče. Ve spodní části navazuje nová středová konzole, která se vyznačuje elegantním a velmi čistým designem. Tlačítka přímé volby pro důležité funkce vozu, jako je volba jízdního režimu Driving Mode Select, nebo parkovací asistent, byla přesunuta nahoru pod centrální multifunkční obrazovku. Pochromované detaily zdobí středovou konzoli a výplně dveří s madly dveří, která mají nový design. Výplně předních dveří jsou částečně tvořeny perforovaným materiálem. Ovládací tlačítko elektricky nastavitelných zpětných zrcátek je přemístěno na loketní opěrku přímo vedle tlačítek pro elektrické ovládání oken. Nové, měkčené materiály na dveřích a přístrojové desce dodávají interiéru elegantní a mimořádně hodnotný vzhled.
.jpg?1573539890)
Nové ambientní LED osvětlení v předních dveřích a přístrojové desce vytváří příjemnou atmosféru v interiéru. Řidič může vybírat z celkem deseti barev. Také je možné individuálně nastavit barvu osvětlení pro prostor palubní desky a pro prostor pro nohy. Různé barvy jsou také vyjádřeny symboly, kterými lze zvolit předvolené varianty osvětlení, například svítání, slunce nebo mraky. Součástí ambientního osvětlení je také projekce nápisu Škoda na zem v nástupním prostoru po otevření předních dveří.
Hlavu vzhůru
Premiéru ve voze značky Škoda má nový head-up displej modelu Octavia, který je nabízen na přání od výbavového stupně Style. Inovativní head-up displej zvyšuje bezpečnost a komfort řidiče. Součástí head-up displeje je promítací jednotka, která vytváří obraz na základě informací o rychlosti, údajů z navigace, rozpoznaných dopravních značek nebo aktivovaných asistenčních systémů. Tento obraz je následně přenášen pomocí optického modulu na čelní sklo do zorného pole řidiče. Řidič tak může číst tyto informace, aniž by musel odvracet pozornost od dění před vozem. Součástí standardní výbavy je Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25″.
.jpg?1573540144)
Vůbec poprvé nabízí Octavia na přání sedadla, která jsou mimořádně šetrná k zádům cestujících. Sedadla jsou dostupná od výbavového stupně Ambition. Již v základní verzi nabízí sedadla manuální podélné a výškové nastavení, možnost nastavení délky sedáku a také na přání vyhřívání a elektricky nastavitelnou bederní opěru s masážní funkcí. Ergonomická sedadla budou později nabízena v provedení s materiálem Alcantara u sportovní varianty RS a také materiálem Alcantara a kůží u vozu Octavia Scout. Také nabídnou elektrické nastavení sedadel s pamětí. Vrcholná verze ergonomických sedadel nese pečeť kvality Akce zdravá záda (AGR), je standardně vyhřívaná a také nabízí funkci ventilace a potah perforovanou kůží.
.jpg?1573540515)
Nová Octavia je vybavena dvouzónovou klimatizací Climatronic. Nově je na přání nabízena také klimatizace Climatronic se třemi nezávisle nastavitelnými zónami. V případě vyhřívaného čelního skla, které je nabízeno na přání, je použita tenká, elektricky vodivá vrstva stříbra. O vyšší míru komfortu se postará také na přání dostupný bezklíčový systém otvírání KESSY, který nyní ve voze Octavia otevírá všechny čtyři dveře. Všechny verze nového modelu Octavia nabízí ve standardní výbavě pohodlné bezklíčové startování motoru pomocí startovacího tlačítka, elektrické ovládání všech oken a elektromechanickou parkovací brzdu, která je v nabídce poprvé.
Novinkami se nešetří
Nová Octavia je první model značky Škoda, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire. Volba jízdního režimu tak neprobíhá mechanicky, ale elektronicky. Tento systém šetří místo a také má nový vzhled. Místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se tak ve středové konzoli nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí režimy R (zpětný chod), N (neutrál) a D/S (standardní režim Drive/sportovní režim), a také tlačítko parkovacího módu P.
.jpg?1573540249)
Nová generace nejprodávanějšího modelu nabízí na přání inovativní full LED Matrix světlomety s jedním LED modulem pro potkávací světla a jedním modulem pro dálková světla. 22 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu vytváří světelný kužel, který se skládá z několika segmentů. To umožňuje mít neustále rozsvícená dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Kamera v čelním skle rozpozná vozidla, ale i osoby a objekty s reflexními prvky a automaticky zajistí, aby nebyly oslněny. Světlomety nabízí také různé světelné módy pro různé jízdní situace a povětrnostní podmínky, například pro jízdu ve městě, po dálnici nebo za deště. Nabízí také animovanou funkci Coming/Leaving Home, která při nástupu a výstupu z vozu postupně automaticky zapíná a vypíná části předních a na přání dostupných full LED zadních světel. Full LED zadní světla také obsahují osvětlené krystalické prvky a dynamická směrová světla.
Čtvrtá generace vozu Octavia nabízí mnoho nových asistenčních systémů. Některé z nich jsou ve voze značky Škoda použity vůbec poprvé. Nový Asistent vyhýbání pomáhá řidiči mírným zásahem do řízení v případě hrozící srážky s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem a kontrolovaným vybočením vozidla tak pomáhá předcházet nehodám. Při odbočování vlevo na křižovatce dokáže Asistent pro odbočování rozpoznat protijedoucí vozidla, upozornit na to řidiče a také automaticky zastavit vozidlo. Funkce Varování při vystupování z vozu zobrazuje řidiči před otevřením dveří, když se zezadu blíží jiné vozidlo nebo cyklista. Novinkou je také Varování před lokálním dopravním omezením, které automaticky upozorňuje řidiče na komplikace v dopravě v bezprostřední blízkosti vozu, například na dopravní zácpu.
Digitální evoluce
Škoda Octavia nabízí čtyři infotainment systémy, které jsou postaveny na poslední generaci modulární stavebnice infotainmentu koncernu Volkswagen. Základ tvoří systém Swing, který nabízí 8,25″ dotykový displej, DAB tuner, možnosti personalizace, připojení chytrých telefonů pomocí bezdrátové technologie SmartLink skrze Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink a také aplikace infotainmentu Počasí nebo Zprávy. Díky zabudované kartě eSIM je Octavia vždy online. Dotykové obrazovky infotainment systému Bolero, u kterého může být funkce navigace později aktivována, a navigačního systému Amundsen mají úhlopříčku o velikosti 10″. Oba systémy nabízí ovládání gesty nebo hlasové ovládání pomocí Škoda digitální asistentky Laura, která rozumí šesti jazykům a také celým větám. Mapy navigace jsou online aktualizovány. Řidič má také přístup k internetovým rádiím a službám streamování rádií a televize, například pro funkci Škoda Media Command, která je nabízena na přání. Vrcholný infotainment systém Columbus nabízí také 10″ displej a umí zobrazit mapu navigace v jiném režimu přiblížení než Virtuální Kokpit. Tuto novou funkci lze nastavit pomocí dotykové lišty pod displejem infotainment systému, kterou lze ovládat také hlasitost.
.jpg?1573540377)
Virtuální Kokpit čtvrté generace nejprodávanějšího modelu značky Škoda byl dále vylepšen. Obrazovka nejnovější generace digitálního, individuálně konfigurovatelného Virtuálního Kokpitu má úhlopříčku 10,25″. Také jeho ovládání je uživatelsky přívětivější. Řidič může volit ze čtyř základních režimů zobrazení – Basic, Classic, Navigace a Asistenční systémy – a zobrazovaný obsah nastavovat ovládacími tlačítky multifunkčního volantu. Octavia RS bude nabízet navíc exkluzivní režim zobrazení Sport. V režimu zobrazení Asistenční systémy jsou na Virtuálním Kokpitu a displeji infotainment systémy trojrozměrně zobrazovány aktivované asistenční systémy.
Karta eSIM ve voze Škoda Octavia umožňuje přístup k mobilním online službám Škoda Connect, mezi které mimo jiné patří eCall, který je povinný v Evropské unii a který při nehodě automaticky uskuteční tísňové volání, a Proaktivní servisní služba (Pomoc na cestě), která v případě technických problémů předá asistenční službě údaje o aktuální pozici a stavu vozu. Zdravotní karta vozu automaticky ukládá důležitá data při každém vypnutí zapalování. Služba Plánování návštěvy servisu umí navázat kontakt s autorizovaným servisem pro předání servisního hlášení, nebo definovat termíny návštěvy servisu. Umí také předat odpovídající data v případě poruchy. Služby vzdáleného přístupu k vozu pomocí aplikace Škoda Connect nebo webového portálu Škoda Connect umožňuje například zobrazit informace o voze nebo jízdní data, informace o tom, kde je vozidlo zaparkováno, na dálku spustit funkci Houkání a Blikání, aby řidič lépe našel vůz Octavia na nepřehledném parkovišti, nebo otevřít či zavřít dveře a okna. Oblast služeb Infotainment Online nabízí výpočet trasy s online podporou, aktuální dopravní informace nebo pomoc při vyhledávání čerpacích stanic a parkovišť. Přímo ve voze lze dokoupit datové balíčky, které lze použít pro streamovací služby nebo k zřízení připojení přes Wi-Fi hotspot.
.jpg?1573541294)
V novém voze Octavia mají cestující k dispozici až pět USB-C konektorů k nabíjení nebo propojení médií nebo USB paměťových disků s infotainment systémem. Součástí standardní výbavy jsou dva USB-C konektory vpředu ve středové konzoli. Dva další USB-C konektory vzadu s 230V zásuvkou a USB-C konektor umístěný na stropní konzoli nad vnějším zpětným zrcátkem jsou nabízeny na přání. Díky redukci USB-C na USB-A 3.0, kterou lze objednat v rámci Škoda Originální příslušenství, lze jednoduše připojit také starší přístroje vybavené konektorem USB-A 3.0. Na přání dodávaný Phone Box umožňuje bezdrátové nabíjení mobilního telefonu a jeho připojení k vnější anténě automobilu. Skvělý zvuk zajišťuje akusticky vyladěný interiér a nový Sound System Canton, který je nabízen na přání.
Simply Clever
Poprvé nabízí Octavia na přání v karosářské verzi kombi paket pro spaní známý z nabídky ostatních modelů, který obsahuje dvě velké, komfortní hlavové opěrky na zadních sedadlech, přikrývku a nové stínicí rolety pro zadní boční skla. Stínicí rolety pro zadní boční skla, které poskytují lepší ochranu před sluncem, jsou také součástí paketu Sun and Pack nabízeného na přání pro verzi liftback. Nový síťový program SigmaQuick v zavazadlovém prostoru nabízí lepší a pohodlnější využití. Sítě lze velmi jednoduše otvírat. Vůz Octavia Combi nabízí automatické odjištění roletového krytu. Multifunkční kapsa pod krytem zavazadlového prostoru, kterou lze flexibilně použít například k odložení kabátu, je dostupná také pro verzi liftback. Dětskou pojistku pro zadní dveře lze elektricky ovládat z pohodlí vozu. Novým prvkem je odkládací schránka v předních dveřích s deštníkem nebo smetáčkem.
.jpg?1573540951)
Octavia nově nabízí také integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla, a dále vodní lišty po stranách čelního skla, které se starají o optimální odtok vody v deštivých podmínkách při zachování co nejnižšího odporu vzduchu. Elektricky ovládané páté dveře, které jsou nabízeny na přání, se jednoduše zavírají díky funkci Tip-To-Close lehkým zatažením otevřeného víka. Nabízí také virtuální pedál. Na přání je dostupné mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se odjistí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru.
Přichází mildhybridní technologie
Vylepšené, moderní motory TDI a TSI nového vozu Octavia, společně s vylepšenými aerodynamickými vlastnosti, snižují emise a spotřebu paliva. Díky nové řadě úpravy výfukových plynů SCR se dvěma katalyzátory vypouští motory nové generace Evo až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue® před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Motory Evo tak mají technické předpoklady k tomu, aby splňovaly budoucí emisní normu Euro 6d.
.jpg?1573540665)
Novinkou ve voze značky Škoda jsou také dva benzinové motory TSI nové generace Evo s mildhybridní technologií. Octavia je poprvé nabízena ve verzi s plug-in hybridním pohonem, tradiční součastí nabídky je Octavia G-TEC s provozem na zemní plyn (CNG). Výkonové spektrum široké nabídky motorů sahá od 81 kW (110 k) až po 150 kW (204 k).
Jak je pro značku Škoda typické, nabízí i čtvrtá generace vozu Octavia v závislosti na dané motorizaci manuální převodovku nebo automatickou převodovku DSG. Na přání je také dostupná verze s pohonem všech kol, a také se čtyřmi různými provedeními podvozku, včetně adaptivního podvozku DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select.
Široká nabídka alternativních pohonů
Plug-in hybridní pohon s celkovým systémovým výkonem 204 k poprvé ve voze Octavia Po modelu Škoda Superb iV nabízí Škoda také vůz Octavia s plug-in hybridním pohonem v kombinaci s benzinovým motorem 1,4 TSI o výkonu 115 kW (156 k) a elektromotorem o výkonu 75 kW pod názvem Octavia iV. Celkový systémový výkon činí 150 kW (204 k), maximální točivý moment 350 Nm. Plug-in hybridní verze je vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Octavia iV bude dostupná ve všech výbavových stupních a verzích kromě výbavového stupně Active a modelu Scout. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí 450 l, objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 l.
.jpg?1573541085)
Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 55 km. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Konektor k nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním nárazníku na straně řidiče. Krytka se otevírá stisknutím tlačítka ve výplni dveří. Octavia iV se odlišuje od modelů s čistě spalovacím motorem 40l benzinovou nádrží (je tak o 5 l menší), dále plaketou iV na pátých dveřích a 10″ hlavní obrazovkou s uvítacím logem iV a specifickými ukazateli.
.jpg?1573540772)
Nová Octavia je první vůz značky Škoda, který nabízí dvě varianty motoru eTEC s mild-hybridní technologií. U tříválcového motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a čtyřválcového motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, je použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor. Je tak možné se zcela vypnutým spalovacím motorem plachtit, shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí tzv. boostem. Společně se systémem Start-Stop tak pomáhají snižovat spotřebu paliva a emise CO2. Výhodou také je, že je motor při startu tišší a doprovází jej méně vibrací. Charakteristickým znakem vozů vybavených mild-hybridní technologií je plaketa eTEC.
Model Octavia je nabízen také ve variantě G-TEC s velmi ekologickým motorem na zemní plyn. Emise CO2 jsou tak znovu o přibližně 25 % nižší než při provozu na benzin. Vůz také produkuje mnohem méně oxidů dusíku (NOx) a nevypouští žádné saze. Motor 1,5 TSI s pohonem na zemní plyn má výkon 96 kW (130 k), spotřeba činí 3,4 − 3,6 kg CNG. Spotřeba v benzinovém režimu činí 5,4 l/100 km. Celková kapacita tří nádrží na zemní plyn činí 17,7 kg. Dojezd činí až 523 km. V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 278 km. Octavia G-TEC tak nabízí celkový dojezd na jedno natankování všech nádrží více než 800 km. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi. Charakteristickým znakem modelu s pohonem na zemní plyn jsou plaketa G-TEC na pátých dveřích a Virtuální Kokpit upravený pro verzi G-TEC.




























