30 července 2021
Novinky

Nový Opel Astra přináší technologie manažerských vozů do kompaktního segmentu

>Mario Rychtera Mario Rychtera
22 července, 2021

Značla Opel odhalila zcela novou Astru šesté generace. Tradice modelové řady Astra započala již před 30 lety, kdy nahradila oblíbený Kadett. Vůbec poprvé se kompaktní Astra bude nabízet také s elektrickým pohonem. Astra nové generace byla navržena a vyvinuta v sídle společnosti Opel v německém Rüsselsheimu, kde se bude od letošního podzimu také vyrábět.   

Nový Opel Astra se na trhu objeví už na samém konci letošního roku, a to v dynamicky laděné pětidveřové verzi s nízko posazeným těžištěm a především s větším vnitřním prostorem než nabízel dosavadní model. S délkou 4374 mm a šířkou 1860 mm míří nová Astra přímo do středu sektoru kompaktních vozů.

Po SUV modelech Mokka, Crossland a Grandland je nová Astra prvním hatchbackem značky Opel, který interpretuje odvážnou designerskou filozofii německé automobilky. Nepřehlédnutelným prvkem je nová „tvář“ vozu Opel Vizor, která se táhne napříčcelou čelní maskou. Maska Opel Vizor přirozeně integruje technologie, jako jsou ultratenké světlomety Intelli-Lux LED nebo přední kamera systému Intelli-Vision. Při pohledu z boku vypadá nová Astra mimořádně dynamicky, což je do značné míry zásluha výrazně skloněného C-sloupku karoserie.

Díky krátkému přednímu převisu karoserie je nová Astra jen o 4,0 mm delší než předchozí model, a to i přes výrazně zvětšený rozvor 2675 mm (+13 mm). Navzdory sebevědomému postoji nabízí praktický zavazadlový prostor s nastavitelnou podlahou o objemu 422 litrů.

Digitální protředí s důrazem na pohodlí

Obrovský posun k vyšší kvalitě lze na první pohled poznat v interiéru. Plně digitální přístrojový štít Pure Panel posílá konvenční analogové přístroje do historie. Řidič i pasažéři mohou přístroje a systémy nové Astry ovládat  pomocí velkých dotykových obrazovek.

Dominantním prvkem je přístrojový štít Pure Panel, se kterým se poprvé představila nová Mokka. Do šířky rozmáchnutý digitální kokpit (v závislosti na stupni výbavy může být plně prosklený) je vybaven dvěma integrovanými 10-palcovými displeji. Díky speciální úpravě krycího skla, která zabraňuje odleskům v čelním skle, se přístrojová deska obejde bez obvyklé „kapličky“ nad hlavními přístroji, což dále zvyšuje high-tech atmosféru interiéru.

Díky fyzickým ovládacím prvkům v podobě kláves představuje Pure Panel optimální rovnováhu mezi digitalizací a intuitivním ovládáním. Zásadní prvky a systémy (např. klimatizace) mají však stále poctivé fyzické spínače a tlačítka. Infotainment nové generace lze u všech verzí propojit ke smartfonům se systémy Apple CarPlay i Android Auto bezdrátově.

Ergonomická sedadla AGR automobilky Opel se těší značné oblibě a nová Astra navazuje na tuto dlouholetou tradici. AGR sedadla nové Astry jsou posazena o 12 mm níž než u předchozího modelu, což řidiči dává pocit „sportovního“ řízení. Potah s optimálně tuhou strukturou garantuje dobré držení těla, v nabídce jsou dvě verze čalounění: „Sport“ a „Komfort“.

Přední sedadla AGR nové Astry mají širokou škálu nastavení – od elektrického nastavování sklonu opěradel až po elektro-pneumatickou bederní opěrku. Sedadla s koženým čalouněním Nappa nabízejí dokonce ventilaci, masážní funkci (pro sedadlo řidiče) a vyhřívání vzadu i vpředu. K dispozici jsou také sedadla čalouněná Alcantarou.

Vyladěno na německých silnicích

Nová Astra je postavena na vysoce flexibilní platformě EMP2 třetí generace. Jako každý nový Opel, také nastupující Astra dostala pomyslný certifikát „Autobahnproof“, který dokládá, že cílem snažení všech konstruktérů bylo, aby nový model vynikal stabilitou a bezpečností i ve velmi vysokých dálničních rychlostech. Torzní tuhost karoserie nové Astry je o 14 procent vyšší než u předchozího modelu.

Poloautomatické řízení pro relax na palubě

Kromě multifunkční čelní kamery se řidič nové Astry může spolehnout také na čtveřici dalších kamer, pět radarových senzorů i ultrazvukové senzory vpředu a vzadu.

Kamery a senzory jsou integrovány do systému Intelli-Drive 2.0, který rozšiřuje dosah kamer a radarů. Díky tomu může systém samočinně přizpůsobovat rychlost poloměru zatáček, dávat řidiči doporučení ke změně rychlosti nebo udržovat zvolený jízdní pruh v poloautomatickém režimu. Systém rovněž registruje stisk rukou na volantu, takže je zajištěno, že řidič je vždy ve střehu.

Do dlouhého seznamu automatizovaných asistenčních systémů patří také např. adaptivní tempomat, který zvyšuje či snižuje rychlost Astry v závislosti na okolním provozu, aniž by při tom byla překročena předem navolená maximální rychlost. Adaptivní tempomat Astry dokáže vůz v případě potřeby zcela zastavit. Dalším výrazným prvkem je velký head-up displej nebo kamerový/radarový systém pro usnadnění parkování.

Vstup do světa elektrifikace

Nová Astra bude ihned po uvedení na trh k dispozici jak s výkonným plug-in hybridním elektrickým pohonem, tak i s vysoce účinnými zážehovými a vznětovými motory. U zážehových a vznětových variant se výkonová škála pohybuje od 81 kW/110 k až po 96 kW/130 k a vrcholí na hodnotě 165 kW/225 k u plug-in hybridní verze. U benzinových a naftových jednotek je standardem šestistupňová manuální převodovka, výkonnější motory je možné na přání propojit s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Prodejci automobilů Opel otevřou objednávkové knihy na novou Astru už letos na podzim. První zákaznické vozy potom dorazí na samém začátku roku 2022.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit