14. července 2024
Novinky

Nový Volkswagen Transporter přijde už příští rok. Praktičností bude mimořádný

>Redakce Redakce
19 prosince, 2023

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech oblastech

Nový Transporter s čistým designem přídě a zádě je snadno rozpoznatelný jako další člen modelové řady značky Volkswagen Užitkové vozy. Sériově dodávané LED světlomety patří mezi zásadní prvky vysoce vozu. Součástí sériové výbavy jsou rovněž zadní LEDsvětla. Stejně jako předchůdce lze i nové modely Transporter nakonfigurovat buď se zadními výklopnými dveřmi, nebo s křídlovými dveřmi s velkým úhlem otevření.

Dále ve standardní výbavě najdete elektronickou parkovací brzdu včetně funkce Auto Hold, 12“ panel digitálních sdružených přístrojů (Digital Cockpit), informační a zábavní systém (včetně DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, on-line služeb a 13“ dotykového displeje), multifunkční volant, dešťový snímač, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, autonomní nouzové brzdění Front Assist a dynamické zobrazování dopravních značek s upozorněním na jízdu v protisměru.

Volkswagen bude nový Transporter nabízet jako skříňový vůz (bez oken vzadu), skřínový vůz Plus (s druhou řadou sedadel), skříňový vůz s přepážkou ve tvaru L, Kombi (s okny vzadu), vozidlo s dvojkabinou a dlouhou valníkovou nástavbou a později i jako Caravelle (komfortnější vnitřní výbava). Verze Kombi a skříňové vozy budou na přání k dispozici také s vysokou střechou a prodlouženým rozvorem náprav. Vysokou střechu lze nově kombinovat rovněž s kratším rozvorem náprav.

Nový Transporter má vnější délku 5050 mm, což je o 146 mm více než u předchůdce. Rozvor náprav se zvětšil o 97 mm na 3100 mm. Na přání bude nabízen rozvor náprav prodloužený o 400 mm (celková délka: 5450 mm). Vnější šířka 2032 mm je o 128 mm větší než u předchůdců (bez vnějších zpětných zrcátek). Větší vnější rozměry jsou v plném rozsahu ku prospěchu interiéru, v němž lze přepravovat ještě více nákladu, resp. zajistit cestujícím ještě komfortnější jízdu.

Největší nákladový prostor modelu Transporter se standardním rozvorem náprav a standardní střechou vzrostl na 5,8 m3. Největší šířka mezi podběhy kol byla výrazně zvětšena, a to o 148 mm na 1392 mm. Užitečná hmotnost modelu Transporter se standardním rozvorem náprav a motorem TDI se zvýšila z 1,2 na 1,3 tuny. Volkswagen Užitkové vozy zvýšil nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu (brzděného, při 12% stoupání) u skříňové verze poháněné vznětovým motorem o výkonu 110 kW nebo 125 kW z 2,5 na 2,8 tuny. V neposlední řadě vzrostlo i maximální dynamické zatížení střechy, a to ze 150 kg na 170 kg.

Předprodej bude zahájen s turbodiesely a vozidly kategorie N1. Jinými slovy se skříňovými vozy, skříňovými vozy Plus, skříňovými vozy s přepážkou ve tvaru L a dvojkabinami. Nové motory TDI jsou k dispozici ve třech výkonových variantách: 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). Po nich bude následovat plug-in hybridní pohon s nejvyšším celkovým výkonem 171 kW (233 k) a čtyři elektrické pohony s nejvyšším výkonem 85 kW (116 k), 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) nebo 210 kW (286 k).

Elektrické verze budou vybaveny sadou akumulátorů o celkové kapacitě 83 kWh. Základní verze s elektrickým pohonem o výkonu 85 kW bude nabízena s celkovou kapacitou akumulátorové baterie 54 kWh. Verze TDI a e-Hybrid mají pohon předních kol. Pro verze TDI s výkonem 110 kW a vyšším bude na přání k dispozici systém pohonu všech kol 4MOTION. Zcela elektrické verze budou mít poháněná zadní kola. Později je doplní také varianta s pohonem všech kol.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit