Novinky

Peugeot provádí finální testy na modelu 408 před letní premiérou

>Redakce Redakce
15 června, 2022

Nový Peugeot 408 bude představen 22. června. Zatím ale stále zůstává maskovaný, takže detaily jsou prozatím skryté. Nadále je ale podrobován přísným testům v rámci příprav na podzimní uvedení do výroby.

Nový Peugeot 408 sice dostal přívlastek „nečekaný“, protože se stane zcela novou a neočekávanou součástí modelové řady Peugeot, nicméně validační program se stejně jako u ostatních modelů řídí mimořádně přesným protokolem, který zahrnuje testy na silnicích i tratích, v laboratoři a na speciálních zkušebních zařízeních. Cílem je nekompromisní kvalita a dokonalost hned od prvních vyrobených kusů.  

Nový vůz má být excelentní, a to jak z hlediska výkonu, tak i kvality. To vyžaduje řadu testů a zkoušek všeho druhu. Především se provádějí  simulace pomocí vysoce sofistikovaných počítačových programů, které umožňují urychlit vývoj a zároveň co nejlépe využít zdroje. Před více než rokem byl zahájen interní plán validace (IVP), který se skládá ze série testů, kterou postupují bez výjimky veškeré součásti a moduly vozu.

Týmy pověřené validací tak dostaly k dispozici první maskované exempláře nového modelu 408. Pod lepicí fólii, jejíž grafika rozmazává vnímání linií a objemů, byly přidány plastové a pěnové prvky, které dokonale skrývají finální podobu vozu.

Ve formě těchto testovacích vozů najel nový Peugeot 408 již celkem 1 100 000 km ve všech možných podmínkách, na všech typech silnic a v nejrůznějších klimatických podmínkách. Překonal přejezdy brodů, zpevněné i vyježděné cesty, štěrk, jízdu v extrémním horku i mrazu, ve dne i v noci. Po celou dobu vše bylo opětovně testováno a zkoušeno, zkoumáno a vyhodnocováno. Každý kilometr ujetý v těchto extrémních podmínkách odpovídá několika desítkám kilometrů, které ujede běžný uživatel. 

Postupem času a v případě, že to testy vyžadují, se maskování odlehčuje. A mimo dohled, na zkušebních zařízeních, v laboratořích a aerodynamických tunelech, jsou vozy bez maskování podrobovány mnoha dalším zkouškám, často ještě náročnějším, než jsou ty, které podstupují na silnici. Zkušební zařízení se čtyřmi zvedáky simuluje nejextrémnější namáhání, aby bylo možné změřit únavu konstrukce vozu. 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit