Puma ST se pyšní Sportovními Technologiemi (ST). Na přání je k dispozici se samosvorným diferenciálem, což je v dané třídě unikátní. Má také patentované pružiny, které cíleně usměrňují síly působící na podvozek, nebo přepínatelné jízdní režimy včetně módu Eco, který se dosud v žádném voze Ford Performance neobjevil. I to naznačuje, že Puma ST je připravena plnohodnotně pokrýt široký rozsah provozních scénářů.

Puma ST je poháněna motorem 1.5 EcoBoost o výkonu 147 kW (200 k) a zrychlení 0-100 km/h zvládne za pouhých 6,7 sekundy. Podvozek dostal specifické naladění s odlišnou zkrutnou příčkou zadní nápravy, stabilizátorem i tlumiči pérování. Řízení je o 25 procent strmější a brzdy jsou o 17 procent větší než u standardní Pumy. To vše korunují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S, vyvinuté speciálně pro Pumu ST.
Šestistupňovou mechanickou převodovku má Puma ST společnou s Fiestou ST, stálý převod byl však zkrácen. Výsledkem je zrychlení 0-100 km/h za 6,7 sekundy a nejvyšší rychlost 220 km/h při 19palcových kolech.

Díky technické inovaci v podobě deaktivace jednoho válce při částečném zatížení umí být motor 1.5 EcoBoost stejně „rozumný“ jako sportovní. Výsledkem jsou předběžné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 od 6,0 l/100 km, respektive 134 g/km dle metodiky NEDC (6,9 l/100 km, 155 g/km WLTP). Obsah pevných částic (sazí) ve výfukových plynech snižuje sériově montovaný filtr pevných částic.
Ve výbavě nové sportovní varianty nechybějí inovativní prvky modelu Puma, například upozornění na nebezpečí na trase nebo praktická 80litrová schránka Ford MegaBox pod podlahou hlavního zavazadlového prostoru.
SUV pod taktovkou Ford Performance
Oddělení Ford Performance spolupracovalo se společností Michelin na vývoji specifických pneumatik, které by korespondovaly se sportovním podvozkem Pumy ST bez nežádoucích kompromisů v cestovním komfortu. Pláště Michelin Pilot Sport 4S umožňují plně využít potenciál samosvorného diferenciálu Quaife, dodávaného na přání v rámci sportovní sady.

Samosvorný diferenciál zlepšuje přenos sil na vozovku a potlačuje nedotáčivost, zejména na výjezdech ze zatáček. Puma ST je jediné malé SUV na evropském trhu, které lze s tímto prvkem objednat. Vyšší těžiště, dané příslušností modelu Puma do kategorie SUV, je zde kompenzováno specifickým naladěním podvozku. Stabilitu i ovladatelnost Pumy ST vylepšují rovněž patentované pružiny, které cíleně usměrňují síly působící na podvozek.
Převod řízení 11,4:1 je téměř o 25 procent strmější než u standardní Pumy. Pozornosti konstruktérů neunikla ani brzdová soustava. Přední kotouče byly oproti standardní Pumě zvětšeny o 17 procent, na 325 mm, vzadu se pak nacházejí kotouče o průměru 271 mm. Podtlakový posilovač byl nakalibrován s ohledem na dávkovatelnost a zpětnou vazbu při sportovní jízdě.
Režimy pro každou příležitost
Přepínatelné jízdní režimy odrážejí všestrannost Pumy ST. Jejich rozpětí sahá od módu Track, určeného pro jízdu na závodní trati, až k módu Eco, který se v modelu Ford ST objevuje poprvé. Přepínatelné jízdní režimy umožňují rychle přizpůsobit charakter a reakce vozu různým provozním scénářům.
- V režimu Normal je nastavení motoru, protiprokluzového systému, stabilizačního systému (ESC), elektrického posilovače řízení (EPAS) i systémů regulujících zvukový projev zvoleno tak, aby vůz působil přirozeně pohotovým a komunikativním dojmem.
- V režimu Eco je odezva hnacího agregátu optimalizovaná pro co nejnižší spotřebu paliva.
- V režimu Sport se plynový pedál i EPAS přepnou na ostřejší mapu a ve výfuku se otevře aktivní klapka. Tento režim lze aktivovat napřímo, speciálním tlačítkem na volantu.
- V režimu Track (Závodní trať) jsou všechny systémy nastavené tak, aby umožnily zajíždět co nejrychlejší časy na kolo. Systém regulace prokluzu kol se deaktivuje a systém ESC zasahuje později.
Systém ESC nabízí tři úrovně intervencí: plně aktivní, s omezenými zásahy a zcela deaktivovaný.
K co nejrychlejším a opakovatelným startům pomůže řidičům Pumy ST funkce Launch Control, dodávaná na přání v rámci sportovní sady. Po aktivaci Launch Control prostřednictvím tlačítek na volantu se na 4,2“ displeji v přístrojovém štítu objeví grafické znázornění sportovního startu. Po sešlápnutí plynu naplno nechá systém vytočit motor do nejvhodnějších otáček a grafický ukazatel se „naplní“, aby dal najevo, že vůz je připraven ke startu. Po uvolnění spojkového pedálu pak elektronika reguluje přísun hnací síly na přední kola tak, aby se Fiesta ST rozjela co nejrychleji.
Zaměřeno na aktivní životní styl
Přední spoiler integrovaný do nárazníku zvyšuje přítlačnou sílu o téměř 80 procent. K efektivnějším aerodynamickým vlastnostem karoserie přispívají rovněž rozměrný střešní spoiler a difuzor v zadním nárazníku. Horní i spodní mřížka na přídi dostaly specifický výplet vozů Ford ST, který odpovídá vyšším požadavkům na chlazení motoru.

Sériově dodávaná 19palcová kola z lehké slitiny mohou mít povrchovou úpravu ve vzhledu frézovaného kovu nebo být lakovaná odstínem Magnetite. Na výběr je šest odstínů laku karoserie: černá Agate, modrá Desert Island, červená Fantastic, bílá Frozen, šedá Magnetic a exkluzivní zelená barva Mean, určená výlučně pro model ST. Střecha, rámečky předních mřížek, detaily na bočních partiích, kryty zpětných zrcátek a zadní spoiler jsou vyvedeny v lesklém černém laku.
Interiér je neméně charizmatický. Ještě před samotným nástupem posádku zaujme logo ST, promítané na zem ze spodní části sériově dodávaných elektricky sklopných zpětných zrcátek.

Uvnitř čekají vyhřívaná, anatomicky tvarovaná sportovní sedadla Recaro, potažená materiálem Miko Dinamica a zdobená vyraženým emblémem ST. Atmosféru dotváří prahové lišty Ford Performance, kožený volant se sportovně tvarovaným věncem a hlavice řadicí páky ve stylu ST. Švy na sedadlech, manžetě řadicí páky i vkládaných kobercích s emblémy ST jsou v šedém odstínu Metal.
Také interiér sportovní varianty ST nabízí nadprůměrný zavazadlový prostor ve své třídě, jehož součástí je inovativní Ford MegaBox. Jedná se o hlubokou 80litrovou schránku pod podlahou hlavního zavazadlového prostoru, díky níž lze ve voze převážet například dva golfové bagy postavené na výšku. Objem zavazadlového prostoru činí 456 litrů.

Sériově montovaná komfortní výbava obsahuje bezdrátovou nabíječku, vyhřívané čelní okno, parkovací senzory vpředu i vzadu, dešťový senzor nebo komunikační a zábavní systém SYNC 3 s hlasovým ovládáním.
Systém SYNC 3 bezplatně podporuje Apple CarPlay i Android Auto. Jeho hlavním ovládacím rozhraním je dotyková obrazovka o úhlopříčce 8 palců, na níž se při spuštění objeví logo Ford Performance. Na přání je k dispozici prémiový audio systém B&O.
Standardně dodávaný palubní modem FordPass Connect umožňuje majitelům ovládat některé funkce Pumy ST na dálku, prostřednictvím aplikace FordPass. Tímto způsobem lze například odemknout či zamknout dveře nebo zjistit polohu vozu. Přítomnost modemu také umožňuje využívat cloudovou funkci informování o nebezpečí v okolí. Jejím prostřednictvím se řidič dozví o potenciálním nebezpečí před sebou i v situacích, kdy mezi rizikovým místem a vozem neexistuje přímá viditelnost.
K dispozici jsou také další asistenční technologie: předkolizní asistent s aktivním brzděním, aktivní parkovací asistent, upozornění při couvání do silnice s aktivním brzděním nebo inteligentní omezovač rychlosti.2
Objednávat Pumu ST bude možné od poloviny října, první zákazníci se svých vozů dočkají před koncem roku 2020.




























