Renault Clio je od svého uvedení v roce 1990 stále hitem a na celém světě se ho až dosud prodalo 16 milionů! Je oblíbeným vozem ve Francii, stal se mezinárodním bestsellerem, v Evropě dvakrát získal ocenění Auto roku a je již pět generací jedním z nejcharakterističtějších zástupců městských vozů. Nyní se znovu vrací jako dokonalý představitel nové vlny vozů Renault

Přední část karoserie byla kompletně přepracována. Barevné provedení masky chladiče má tmavší odstín u loga a světlejší odstín ve směru ke krajům. Verze Techno a Esprit Alpine mají vpředu pod chladičem lištu, která je u verze Techno je vyvedena v barvě karoserie a u verze Esprit Alpine je světle šedá. Také zadní nárazník prošel změnou. Difuzor zvyšuje přítlačnou sílu k vozovce a barva spodní části se opět mění v závislosti na verzi.

Modernizované Clio je prvním modelem značky s novým pojetím denního LED svícení tvořeném horizontálními proužky. Hlavní svítilny mají pět místo třech světelných segmentů a LED technologii v základu. Modernizovaná zadní světla tvoří křišťálově transparentní kryty. Celkem je na výběr sedm laků karoserie spojených s atraktivními designy litých kol o průměrech 16 a 17 palců. Proporčně zůstává Clio beze změny, protože délka 4 053 mm, šířka 1 988 mm (včetně zrcátek) a výška 1 439 mm prakticky odpovídají předchůdci.
Trvale udržitelný interiér
Sedadla, výplně dveří a palubní deska u verze Techno jsou potaženy speciální ekologicky vyrobenou textilií obsahující až 60 % vláken TENCEL, což je látka na bázi celulózy, vyrobená koncernem Lenzing.

Důležitá je i skutečnost, že v novém Clio se nepoužívá žádná kůže. Namísto ní jsou povrchy v kabině potaženy umělou kůží (TEP), což je látka zrnité struktury, vyrobená z přírodních a polyesterových vláken.
U sedadel nového Clio vás upoutá jejich vysoká kvalita a sportovní design. Můžete se do nich pohodlně usadit a jejich silná pěnová vrstva poskytuje příjemné posezení. Opěrky hlavy jsou ergonomické, útlé a elegantní. Celkové provedení, to znamená barva sedáku, zádových opěrek, prošití a dekorační prvků, se liší podle verze výbavy. Výbava Esprit Alpine je nabízena se specifickými sportovními sedadly.

V interiéru najdeme digitální přístrojový štít se 7 až 10 palcovou úhlopříčkou. Toto provedení se liší podle stupně výbavy. Elegantním dojmem působí logo Nouvel’R na volantu.
Nové Clio je vybaveno systémem Renault Easy Link, což je multimediální systém umožňující používání mnoha funkcí, včetně navigace a dalších funkcí. Nyní je systém Renault Easy Link nabízen ve dvou verzích s úhlopříčkami 7 a 9,3 palců a bezdrátovým připojením prostřednictvím funkcí Android Auto a Apple CarPlay.

Automatická klimatizace, hands-free karta Renault a bezdrátové nabíjení smartphonu jsou pouze tři z prvků, které zvyšují komfort a činí řízení nového modelu Clio a cestování v něm ještě příjemnější a pohodlnější. Kromě toho nabízí tento model dostatek prostoru i pro zavazadla. s objemem až 391 litů (301 litrů ve verzi E-Tech Full Hybrid 145). Díky tomu se nové Clio řadí k nejlepším vozům své kategorie.
Malé, ale bezpečné
Nové Clio má 20 vyspělých asistenčních systémů řidiče (ADAS), umožňujících snadnější a bezpečnější řízení než dříve. Tyto systémy jsou rozděleny do tří skupin: řízení, parkování a bezpečnost.
K hlavním funkcím patří active driver assist, kamerový systém 360° a systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů.

Active driver assist je jedním z nejdůležitějších pomocníků pro klidné a bezpečné řízení automobilu. Jeho součástí je adaptivní tempomat, funkce Stop & Go a udržování v jízdním pruhu, které tvoří druhý stupeň autonomního řízení a značně usnadňují řízení na dálnici nebo v koloně. Systém aktivního nouzového brzdění je součástí standardní výbavy nového modelu Clio.
Hybrid na vrcholu
Renault začal používat technologii E-Tech Full Hybrid ve svých automobilech, a tedy i u modelu Clio v roce 2020.
Technologie E-Tech Full Hybrid obsahuje více než 150 patentovaných řešení a také zkušenosti, které Renault získal na závodních tratích Formule 1, zejména se jedná o rekuperaci energie. Tento pohon má tzv. “sériově-paralelní” architekturu. Jedná se o kombinaci dvou elektrických motorů (motor 36 kW a 18 KW vysokonapěťový startérgenerátor HSG), 4válcového spalovacího motoru (objem 1,6 litru a výkon 69 kW (94k), inteligentní multimódové převodovky a baterie 1,2 kWh.

Pohon při startu automobilu vždy zajišťuje elektrický motor, který se také může použít během 80% doby jízdy ve městě, čímž se dosahuje snížení spotřeby až o 40% v porovnání s klasickým benzínovým motorem. Výkonná hnací jednotka snižuje emise CO2 při startu na pouhých 93 g/km, což je vynikající hodnota v této kategorii automobilů. Další výhodou je tichý provoz jako u všech automobilů s elektrickým pohonem a také to, že nemusíte zastavovat, abyste nabili baterii.
Pro nové Clio je k dispozici také tříválcový turbomotor TCe 100 LPG. Tento dvoupalivový systém zvyšuje výkon a snižuje spotřebu paliva a emisí CO2 (o 8% méně CO2 než u srovnatelného motoru používajícího pouze benzín). Díky točivému momentu max. 170 Nm při 2 000 otáčkách je tento vůz použitelný pro různé účely. Palivo ve dvou nádržích vystačí pro ujetí více než 1 000 km.

Přeplňovaný benzínový tříválec TCe 90 s výkonem 90 koní a šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje točivého momentu 160 Nm, má hladký chod a svojí spotřebou patří k nejlepším ve své kategorii.
Sportovní duch Alpine
Dynamicky laděná linie Esprit Alpine obsahuje charakteristické prvky značky Alpine a paletu nových prvků vytvořených značkou Renault a tím umocňuje intenzivní dojem, který nové Clio vyvolává.

Začít můžeme například 17 litými koly, nebo detaily obou nárazníků v šedém matném laku. Objevují se tu plakety s francouzskou trikolorou, které mají své místo také ve specificky pojatém interiéru.
Sedadla jsou ergonomická a poskytují lepší boční oporu, přitom však poskytují pohodlnější sezení. Jsou vyrobena z exkluzivních materiálů a světlejší šedá barva středu sedáku a zádové opěrky působí dojmem sportovního automobilu. Na bocích sedadel je použita silnější textilie. Modré prošívání a písmeno A ve značce Alpine, nalisované na zadní stranu sedadla doplňují tuto sportovně působící verzi výbavy. Na straně je vyšita červeno-bílo-modrá vlajka, symbolizující Francii.

Volant je speciálně navržen tak, aby připomínal značku Alpine. Má dvojité červené, bílé a modré prošití, perforovaný materiál a pozadí loga v černé barvě, tmavé logo ve středu volantu láka řidiče zapnout startér a rozjet se. Na palubní desce je umístěna francouzská vlajka, bezpečnostní pásy vpředu i vzadu (kromě prostředního sedadla) mají výrazné modré lemování. Tato verze výbavy obsahuje také hliníkové pedály a exkluzivní prahy předních dveří.




























