4. prosince 2025
Novinky

Renault Espace mění segment ale nadále zůstává měřítkem pohodlí pro velké rodiny

>Redakce Redakce
06 dubna, 2023

Espace je v nabídce Renaultu již 40 let měřítkem komfortu, prostornosti, špičkové výbavy, modularity a světlem naplněného interiéru. Jeho nejnovější verze, zcela nový Espace, není výjimkou. Zachovala si všechny osvědčené prvky a kvalita prožívání ve voze je bezkonkurenční. Velkorysý interiér, rozsáhlá výbava a panoramatické střešní okno zcela nového modelu Espace jsou pozvánkou k cestování, wellness a potěšení z jízdy na vyšší úrovni.

Prostornost je jednou z hlavních předností nového modelu Espace – vejde se do něj až sedm osob a na dlouhých výletech se jim bude cestovat pohodlněji než kdykoli předtím. 

Je postaven na modulární alianční platformě CMF-CD, dodává se s prodlouženými verzemi středové a zadní jednotky a prostor uvnitř je speciálně optimalizován. Celkově je dlouhý 4,72 m – o 14 cm méně než předchozí generace – a prostor pro cestující je ještě delší (2,48 m po třetí řadu). Cestující ve druhé řadě, kteří si mohou vychutnat prostor pro kolena až 321 mm. Jejich sedadla se navíc naklápějí až do úhlu 31 stupňů. Pokud je navíc prostřední sedadlo prázdné, mohou cestující využít středovou loketní opěrku se dvěma držáky na nápoje.

Cestující ve třetí řadě (která je při objednávce k dispozici bez příplatku) ocení také dostatečný prostor pro kolena (128 mm) a funkce Easy Access, které jim umožňují posunout sedadla druhé řady o 260 mm směrem dopředu a sklopit opěradla dopředu. Každý z cestujících má k dispozici předpínače bezpečnostních pásů, stropní osvětlení s dotykovým ovládáním, nabíjecí dokovací stanici USB-C a v některých verzích si může užívat i audiosystém Harman Kardon.

Volitelné střešní okno naplní prostor větším množstvím světla než kdykoli předtím. Nemá příčný nosník, takže poskytuje více než 1 m2 slunečního světla (délka 1,33 m, šířka 0,84 m). 

Modulární vnitřek

Aby bylo možné co nejlépe využít prostor uvnitř a zajistit pohodlí všem cestujícím, je nový Espace poprvé v historii vybaven sedačkami ve druhé řadě, které lze posouvat o 220 mm dopředu a dozadu a jsou rozděleny na dvě nezávislé části (v poměru 60–40). Posuňte je zcela dozadu a cestující na nich budou mít k dispozici prostor pro kolena na nejlepší úrovni v segmentu (až 321 mm); posuňte je zcela dopředu a zavazadlový prostor v pětimístné verzi pojme 777 litrů (VDA).

Zavazadlový prostor nového modelu Espace je ideální zejména pro rodiny a jeho úložný prostor patří k nejlepším na trhu. V pětimístné verzi se sklopenou druhou řadou sedadel nabídne 1 818 litrů a 777 litrů v pětimístné verzi s druhou řadou posunutou zcela dopředu. A závěrem 159 litrů v sedmimístném uspořádání se třetí řadou sedadel na místě.

Třetí řada sedadel se sklápí do podlahy, takže je můžete kdykoli vyklopit a usadit 7 osob nebo je sklopit, abyste získali co nejvíce místa v zavazadlovém prostoru. Druhou řadu pohodlné sklopíte ze zavazadelníku pomocí odjišťovacích madel  

Úložné prostory

Nový Espace velký interiér s úložným prostorem o objemu 39 litrů, z toho 20 litrů vpředu včetně více než 6litrové přihrádky na rukavice a dvou na bočních dveří, z nichž každá má objem přes 4 litry. Na středové konzoli nejsou žádné ovladače a místo nich jsou zde dvě odkládací schránky: 2litrová pod posuvnou opěrkou rukou a 3,6litrová pod loketní opěrkou, která se otevírá směrem nahoru.

Ve druhé řadě je sklopná středová loketní opěrka vybavena dvěma držáky na nápoje, do dveří se vejde po jedné litrové láhvi a za předními sedadly jsou dvě kapsy.

Zeštíhlení a zvýšení efektivity

Díky platformě CMF-CD, kterou sdílí s novým Renaultem Austral, je nový Espace o 32 mm nižší a o 215 kg lehčí než jeho předchůdce. Více než poloviny tohoto velkého snížení hmotnosti bylo dosaženo díky omezení rozměrům, a to i přes zachovanou prostornost, zbytek je především zásluhou plně hybridního motoru E-Tech full hybrid, který je lehčí než předchozí generace dieselů, lehčího podvozku a sedadel.

Kromě těchto technických vymožeností byla optimalizována aerodynamika nového modelu Espace, a to zjednodušením tvaru nových zrcátek a klesající linií střechy zakončenou spoilerem a průduchy v zadním nárazníku, které rozptylují odpor vzduchu.

Nový Espace pohání plně hybridní motor E-Tech full hybrid o výkonu 200 k (viz podrobnosti na str. 10), který spotřebuje 4,7 l na 100 km (kombinovaný cyklus WLTP). To mu zajišťuje dojezd až 1 100 km pro bezproblémovou jízdu napříč republikou!

Nejúspornější z nových modelů Espace (lehčí verze) vypouští pouze 104 g CO2 na km – o 35 % méně než jeho předchůdce. To je obrovský krok vpřed v oblasti udržitelné mobility.

Dojezd a emise CO2 nového modelu Espace patří k nejlepším v jeho segmentu. Díky svým vynikajícím výkonům získal ve Francii výjimku z ekologické pokuty.

Tři úrovně výbavy

Základní výbava Techno zahrnuje 24palcovou obrazovku OpenR, elektricky ovládané páté dveře, bezdrátovou nabíječku telefonu, 19palcová kola, systémy Isofix na levém a pravém sedadle ve druhé řadě a bezpečnostní paket včetně systému varování před mrtvým úhlem.

Výbava Esprit Alpine, která je u modelu Espace novinkou, dodává interiéru kategoricky sportovní nádech. Opěrky hlavy jsou opatřeny logem A se šípem, Alcantara na palubní desce má modré prošívání a Alcantara na sedadlech příjemně a elegantně splývá se syntetickou kůží a látkou Latis Bright.

Výbava Iconic povyšuje interiér na novou úroveň díky pravému jasanovému dřevu na palubní desce a světle pískově šedé polstrované kožené čalounění v kombinaci s obložením v mokka hnědé barvě. Sedadla lze elektricky nastavovat (dopředu, dozadu, nahoru a dolů a jejich sklon) a jsou vyhřívaná (stejně jako volant). Sedadlo řidiče je navíc vybaveno bederním masážním mechanismem.

Výběr ze tří stylů

Tři dostupné verze zahrnují jasně odlišné sady vybavení a prvků a vnitřní i vnější ovzduší. Všechny tři mají velmi odlišný styl a svým způsobem vás ohromí.

Příď verze Techno je lakována v barvě karoserie. Okenní lišty jsou z leštěného chromu a střešní lišty ze saténově hladkého hliníku. Kola mají průměr 19 palců a látka čalounění je zcela recyklovaná.
Mřížka chladiče, okenní lišty, přední lišta a střešní lišty verze Iconic jsou černé. Kola jsou větší (20 palců). Čalounění je světle pískově šedé a palubní desku zdobí intarzie z jasanového dřeva.

Zcela nový Espace Esprit Alpine má sportovní vzhled včetně šachovnicové masky chladiče a 20palcových černých hliníkových kol Daytona s diamantovým výbrusem. Okenní lišty, střešní lišty a přední a zadní loga jsou tmavá (loga jsou v ledově černé barvě, okraje oken leskle černé a střešní lišty saténově černé). Přední nárazník, vodorovná lišta a lamely jsou saténově šedé. Saténová břidlicově šedá barva karoserie je k dispozici pouze v této verzi, a to na přání.

Uvnitř je Esprit Alpine třídou sám pro sebe: na prazích dveří je vyražena značka Alpine a na opěrkách hlavy je emblém ve tvaru písmene A se šípem. Sedadla, palubní deska, výplně dveří a středová konzola jsou potaženy látkou Alcantara s modrým prošíváním Alpine. Volant je potažen kůží Nappa a látkou Alcantara s modrým, bílým a červeným prošíváním. Černé bezpečnostní pásy mají modré okraje. Horní části pedálů jsou hliníkové.

Elektrifikace bez nutnosti externího nabíjení

Zcela nový Espace s plně hybridním benzinovým motorem E-Tech full hybrid o výkonu 200 k má nejlepší poměr výkonu a spotřeby na trhu. Zahrnuje tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 130 k (96 kW) a točivým momentem 205 Nm a dva elektromotory:
– hlavní jednotka (50 kW, 70 k, 205 Nm) poháněná lithium-iontovým akumulátorem 2 kWh/400 V pro elektrický pohon, – sekundární vysokonapěťový startérgenerátor (25 k, 50 Nm) ke spuštění spalovacího motoru a řazení rychlostních stupňů.



Díky plně elektrickému zapalování a rekuperačnímu systému, který se automaticky zapne, jakmile zpomalíte nebo zabrzdíte, můžete s touto plně hybridní pohonnou jednotkou E-Tech full hybrid jezdit ve městech z 80 % v elektrickém režimu a snížit spotřebu paliva až o 40 %. Získáte tak všechny výhody jízdy elektromobilem, aniž byste museli zastavovat a nabíjet.
Díky systému automatické správy nabíjí motor a pohony baterii podle pokynů inteligentní převodovky. Řidič může rovněž přispívat podle své vůle a pomocí pádel na volantu nebo nastavení systému MULTI-SENSE zvolit některý ze čtyř režimů rekuperačního brzdění.

Funkce prediktivní hybridní jízdy maximalizuje využití elektrické energie během jízdy. Propojené mapové podklady, jako je topografie silnice na následujících sedmi kilometrech (nejpravděpodobnější trasa, pokud není zaznamenán žádný cíl), poskytují pokročilé informace systému řízení baterie tak, aby byla co nejvíce využívána energie elektromotoru.

Hybrid na mnoho způsobů

Automatická vícerežimová převodovka nového modelu Espace je odvozena z technologií Formule 1 a kombinuje dva převodové stupně u elektromotoru a čtyři u spalovacího motoru. Patnáct možných způsobů jejich kombinace maximalizuje snížení emisí CO2, potěšení z jízdy a spotřebu. Výsledkem je bezkonkurenční poměr ceny a výkonu.


Inteligentní multimódová automatická převodovka vybírá pro plně hybridní pohonnou jednotku E-Tech full hybrid nejlepší z následujících možností:

• plně elektrický pohon (kola otáčí pouze elektromotor),
• dynamický hybrid (spalovací motor a elektromotor společně otáčejí koly),
• e-drive (elektromotor otáčí koly, spalovací motor nabíjí baterii),
• spalovací motor (aktivní je pouze spalovací motor, který otáčí koly a/nebo dobíjí baterii),
• rekuperace (kola pohánějí elektromotor, který nabíjí baterii).

Systém řízení všech kol v základu

Vzhledem k tomu, že nový Espace je nejdelším vozem v modelové řadě Renault, je systém 4CONTROL Advanced nezbytný pro zvýšení manévrovatelnosti, agility a dynamiky. Tato funkce je součástí standardní výbavy verzí Iconic Esprit Alpine a díky víceprvkové zadní nápravě a možnosti řízení všech čtyř kol zvyšuje potěšení z jízdy, bezpečnost a poloměr otáčení. Chování vozu je díky vylepšené kontrole náklonu jisté a zároveň svižné při zatáčení nebo změně jízdního pruhu.

Větší úhel (oproti 3,5 stupňům u předchozích generací) zkracuje poloměr otáčení vozu od obrubníku k obrubníku na 10,4 metru (jako u Renaultu Clio) se systémem 4CONTROL Advanced, což je méně než 11,6 metru při řízení pouze dvou kol.

Asistence řidiče pro dlouhé cesty

Špičková pasivní a aktivní bezpečnost zcela nového modelu Espace nabízí nepřekonatelnou úroveň ochrany osob ve voze i v jeho okolí. Má 32 pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) ve třech kategoriích: bezpečnost, řízení a parkování.

Systém Active Driver Assist: Tento systém autonomního řízení úrovně 2 kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistenta pro řízení v jízdním pruhu Lane Centering Assist, geolokační údaje a specifické mapy, které umožňují vozidlu přizpůsobit se konfiguraci vozovky.

Inteligentní přizpůsobení rychlosti: Tento systém zobrazuje rychlostní limit na přístrojové desce a na obrazovce navigace. Pokud vozidlo jede nad rychlostní limit, který systém identifikoval, zobrazí se vizuální upozornění. Řidič pak může stisknutím tlačítka na volantu zapnout omezovač rychlosti nebo tempomat či adaptivní tempomat a automaticky přizpůsobit rychlost vozidla limitu nebo vozidlu jedoucímu před ním.

Head-up displej nové generace: Nový Espace je na přání vybaven velkým (9,3palcovým) head-up displejem. Rychlost vozidla, aktivní asistenční systémy řidiče, varování před překročením rychlosti a navigační pokyny se promítají přímo na čelní sklo a viditelnost informací je optimalizována za všech okolností, takže řidič má neustále k dispozici všechna fakta, aniž by musel odvracet zrak od vozovky.

Ultra-vysokoúčinné modelované vidění: 360° kamera pro sledování okolí (Around View Monitor, AVM) je propojena se čtyřmi kamerami a zobrazuje počítačem modelované 3D záběry nového modelu Espace v jeho okolí.

Asistent pro řízení v jízdním pruhu Emergency Lane Keeping Assist:  Může nyní zahrnovat „realistický“ pohled na přístrojovou desku. Tento pohled je počítačem generovaný model jízdního pruhu, ve kterém se vůz nachází, a polohy zcela nového modelu Espace vůči ostatním objektům v reálném čase.

Nový Espace je vybaven také následujícími systémy ADAS:
•  Systém nouzového brzdění Active Emergency Braking System (AEBS, Rear AEB) / systém varování před slepým úhlem Blind Spot Warning (BSW) / systém pro udržení v jízdním pruhu Lane Keeping Assist (LKA) / systémy varování při opuštění jízdního prouhu Lane Departure Warning (LDW) / varování o změně pruhu Lane Change Warning (LCW) / monitorování pozornosti řidiče Driver Attention Alert (DAA )/ asistent stability přívěsu Trailer Stability Assist (TSA),
• Adaptivní tempomat Adaptative Cruise Control (ACC) s funkcí Stop & Go / upozornění na vzdálenost Distance Warning (DW)/ asistent rozjezdu do kopce Hill Start Assist (HSA),
• Asistenční systémy pro přední, boční a zadní parkování, upozornění na pohyb za vozem ParaCrawl Rear Cross Traffic Alert (RCTA) / bezpečný výstup pro cestující Occupant Safe Exit (OSE).

Multimediální zábava

Zcela nový Espace jde s dobou a je nabitý technologiemi. V závislosti na příslušné zemi může jeho přístrojová deska obsahovat obrazovku OpenR ve tvaru písmene L, která se skládá ze dvou sousedících displejů: horizontální 12,3palcový TFT displej o ploše 321 cm2 na přístrojové desce (1 920 x 720 pixelů, formát na šířku) a vertikální 12palcový dotykový displej o ploše 453 cm2 uprostřed konzoly (1 250 x 1 562 pixelů, formát na výšku).

Včetně 9,3palcového head-up displeje zobrazuje nový Espace informace na ploše téměř 1 000 cm2, což odpovídá zhruba třem dotykovým panelům. Tyto funkce patří ke špičce na trhu a dávají vám k dispozici veškerý výkon multimediálního systému OpenR Link.

Nikdo nebude muset čekat, než se nabije telefon: v každé řadě jsou k dispozici dva USB-C konektory, kromě bezdrátové nabíječky a dvou 12V zásuvek (jedna pro cestující, druhá v zavazadlovém prostoru).

Zcela nový Espace přichází s celou řadou zábavných a příjemných možností, jak oživit prostor pro cestující. Nastavení systému MULTI-SENSE, které je k dispozici na dotykovém displeji a prostřednictvím tlačítkové zkratky na volantu, zahrnuje výběr ze čtyř zobrazení, pěti widgetů a osmi barev pozadí displeje vytáčení. Jako preferované nastavení si můžete také vybrat „Living Lights“ (osvětlení okolí), které se pomocí LED pásku pokrývá palubní desku a výplně dveří a zahrnuje 48 barev.

Pro relaxaci je osvětlení vybaveno automatickým režimem, který se každých 30 minut přizpůsobí vašim cirkadiánním hodinám a denní době (ráno se nastaví studené barvy a večer teplé).

Hudba zní fantasticky díky hi-fi soustavě Harman Kardon s 12 reproduktory (jeden přední středový reproduktor, 2 výškové a 2 nízkofrekvenční reproduktory vpředu a vzadu, 2 prostorové reproduktory vzadu a subwoofer v zavazadlovém prostoru). V závislosti na verzi může milovníkům hudby dopřát pět zvukových prostorových zážitků: Studio, Concert, Immersion, Lounge a Club.

Zcela nový Espace je nabitý technologiemi, zábavou, přátelskými prvky a všemi moderními vymoženostmi na palubě.

Možnosti připojení pro dnešní dobu

Zcela nový Espace odstraňuje bariéry mezi digitálním světem vně a uvnitř řídící kabiny díky škálovatelnému multimediálnímu systému OpenR Link a integrovanému systému Google Android Automotive. Lze jej používat jako chytrý telefon a může hostovat digitální ekosystém uživatele.


OpenR Link poskytuje také související služby Google Automotive, díky nimž máte na dosah ruky navigaci Google Maps, integrovaného hlasového asistenta Google a katalog aplikací Google Play – přesně jako v chytrém telefonu.Rozhraní je kompatibilní s chytrými telefony se systémy Android Auto a Apple CarPlay, připojuje se pomocí kabelu nebo bez něj a je plně přizpůsobitelné. Vrcholem jsou aktualizace vzduchem.

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit