16. prosince 2025
Magazín, Otázky pro

ROZHOVOR: Rekordní zájem o nové modely i elektrifikaci

>Redakce Redakce
16 prosince, 2025

Volkswagen letos zažívá silný růst prodejů a zájmu, přičemž klíčovou roli hrají novinky v elektromobilitě i rozmanité portfolio pohonů. Jakub Šebesta, vedoucí značky Volkswagen v Česku, představuje aktuální trendy, výzvy a ambice značky v době proměn automobilového trhu. 

Jakub Šebesta, vedoucí značky Volkswagen ve společnosti Porsche Česká republika

Jak se letos daří značce Volkswagen?

Značka Volkswagen letos výrazně roste jak v počtu předaných vozů, tak v nových objednávkách. Tento růst je patrný celosvětově, v Evropě i v Česku. Na úspěchu se podílejí především nové modely, od T-Crossu přes Golf, Passat či Tiguan až po Tayron, stejně jako ověřené modely Polo, Taigo a Touran.

Prodeje rostou také díky širokému portfoliu od pola po touareg s rozmanitou paletou pohonů. Zákazníci mohou vybírat ze standardních spalovacích motorů, mild hybridů, plug-in hybridů a také z čistě elektrických modelů řady ID. Většina modelů je navíc dostupná s pohonem všech kol 4MOTION. Důležitou roli hraje i stabilní dealerská síť, vysoká zůstatková hodnota vozů a výhodné financování a pojištění. Tedy aktiva, která noví konkurenti často nemají.

Jak se vyvíjejí prodeje elektromobilů a plug-in hybridů?

Elektromobily Volkswagen jsou nejprodávanější v Evropě. Zatímco Tesla, která drží druhé místo, zaznamenává pokles, naše prodeje rostou. Mezi pěti nejprodávanějšími elektromobily na evropském trhu jsou tři naše modely: ID.4, ID.7 a ID.3. V Česku vede ID.7, těsně za ním se drží ID. Buzz a ID.3. Celkem jsme už prodali přes 1,5 milionu elektromobilů řady ID.

Co se týče plug-in hybridů, druhá generace modelů, uvedená spolu s faceliftem Golfu a novými verzemi Tiguan, Passat a Tayron, zatím překonává naše očekávání. Všechny tyto vozy se mohou pochlubit dojezdem na elektřinu výrazně přes 100 km a rychlým nabíjením až 50 kW.

Na které modely se čeká nejdéle?

 U většiny modelů je čekání na výrobu individuálně specifikovaného vozu dva až tři měsíce. Největší zájem je aktuálně o tayron, a to po celé Evropě, což se bohužel odráží na delších dodacích lhůtách. Dealeři nicméně disponují asi tisícovkou skladových vozů napříč modelovou řadou.

Představují podle vás čínské značky hrozbu pro evropský automobilový průmysl?

Na evropské trhy postupně vstupují nové značky, které tu dříve nebyly, avšak většina z nich zatím nedosahuje výraznějších výsledků. Očekávání, že čínské vozy budou cenově velmi výhodné, se zatím nenaplnila. Pro dealery a leasingové společnosti jde o nejistou investici. Otázkou zůstává stabilita cen, kvalita a spolehlivost vozů, dostupnost náhradních dílů a zůstatková hodnota ojetých aut. Další vývoj budeme pečlivě sledovat.

Jaké máte ambice s druhou generací T-Rocu?

Věřím, že nový t-roc znovu potvrdí svůj status evropského bestselleru. Vůz postavený na osvědčené platformě Golfu si zákazníci ho mohou již nyní předobjednat. Na trh ho uvedeme začátkem prosince, přičemž současný model prodáváme za výhodných podmínek. Tayron nahradil Tiguan Allspace.

Jak zákazníci přijali nový model?

Při jarních testech v Nice jsem na LinkedIn sdílel první dojmy a tipoval, že tayron bude prodejní hit – což se potvrdilo. Tiguan patří mezi naše nejprodávanější modely, ale tayron už získává ještě více objednávek. Pro mnoho rodin je ideální volbou, nabízí vše, co od takového vozu očekávají. Výsledky potvrzují i velmi pozitivní recenze novinářů oceňujících nejnovější verzi platformy MQB.

Mezi nejzajímavější novinky letošního roku patří Volkswagen ID.2. Platí stále cena do 25 000 eur?

Model ID. 2all je prvním elektromobilem, který ponese známé jméno ID. Polo. Tento krok znamená návrat ke kořenům, s designem připomínajícím první generaci Golfu či Polo GTI, ale s výrazně efektivnějším elektrickým
pohonem. Vnitřní rozměry elektrického pola jsou srovnatelné s modelem Golf.

Cena základní verze zůstává pod 25 000 eur. V nabídce se ale postupně objeví řada dalších variant. Některé už továrna začala odhalovat, například na začátku září na veletrhu IAA v Mnichově představila sportovní ID. Polo GTI a kompaktní SUV ID. CROSS Concept. Rozhodně se máme na co těšit!

Jak se Volkswagen připravuje na nové emisní limity a jejich dopad na firemní flotily? Jak vysoký nárůst cen vozidel odhadujete?

Volkswagen na nové emisní limity reaguje rychlým uváděním široké nabídky moderních nízkoemisních vozů včetně hybridů a elektromobilů. Velmi mě těší, že naše modely v nezávislých testech často výrazně předčí konkurenci, což se odráží v dobrých prodejích, o kterých jsme mluvili na začátku rozhovoru. Na rozdíl od některých výrobců spolehlivě potvrzujeme parametry jako rychlost nabíjení, spotřebu a dojezd, čímž si získáváme důvěru zákazníků. Zatímco konkurence často nesplňuje svá vlastní sliby, my stavíme na ověřené kvalitě.

Co se týče cen, očekáváme určitý nárůst odpovídající technologickému pokroku a přidané hodnotě vozů. Tento trend reflektuje potřeby firemních flotil i soukromých zákazníků a bude se nadále vyvíjet s ohledem na trh a regulace.

Jaké služby dnes Volkswagen nabízí fleetovým zákazníkům nad rámec samotného vozu?

Dlouhodobě usilujeme o to, být spolehlivým partnerem, který podporuje zákazníky v jejich podnikání. Nabídku vozů i doplňkových služeb připravujeme vždy na míru podle konkrétních potřeb zákazníka. Konkrétně
nabízíme prodlouženou záruku, často již zahrnutou v sériové výbavě, servisní balíčky, širokou nabídku doplňků u akčních modelů People a další služby.

Zaznamenali jste změny v chování firemních zákazníků? Mají například větší zájem o sdílení dražších elektromobilů?

Zákazníci ve firemních flotilách se stále více zajímají o elektromobily, což potvrzuje rostoucí poptávka v posledních letech. Volkswagen nabízí široké portfolio modelů pro různá využití – od kompaktního ID.3 přes oblíbené ID.4 až po luxusní limuzínu a kombi ID.7. Zájemci mohou využít naši půjčovnu ID. for all, kde si mohou vybrané elektromobily a plug-in hybridy vyzkoušet až na 30 dní.

Tento trend ukazuje, že firmy i jednotlivci stále častěji hledají flexibilitu a efektivitu, například sdílením vozidel, a zároveň přecházejí na udržitelnější alternativy. Firemní flotily v Česku mají stále nízký podíl elektromobilů a výrazně zaostávají za průměrem EU…

Důvodem může být i postupný zájem klientů o přechod k elektromobilitě, zejména díky novým plug-in hybridům jako Golf, Passat, Tiguan či Tayron, které díky dojezdu přes 100 km mění jejich úhel pohledu. Pomalejší rozmach čistě elektrických vozů je způsoben delší obnovou vozového parku
v operativním leasingu, kde zákazníci před rokem 2030 preferují plug-in hybridy nebo spalovací motory. Očekáváme však, že v blízké budoucnosti začne jejich podíl ve flotilách výrazně růst.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit