4. prosince 2025
Technologie

Evropané chtějí hybridy! Podívejte se, do jakých nových modelů jej skupina Stellantis letos přidá

>Redakce Redakce
12 července, 2024

Skupina Stellantis raguje na prudký nárůst objednávek hybridních vozidel v Evropě, zejména modelů vybavených nejnovější  technologií eDCT. V letošním roce bude skupina v Evropě nabízet 30 hybridních modelů a do roku 2026 plánuje uvést na trh dalších šest. 

Prodej hybridních modelů Stellantis v Evropě se od začátku roku 2024 zvýšil o 41 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2023 a očekává se, že s uvedením nových modelů na trh se bude zájem zákazníků zvyšovat. Stellantis je v Evropě lídrem v prodeji nízkoemisních vozidel segmentů A a B, stejně jako i na trhu lehkých užitkových vozidel, která zahrnují bateriové elektromobily, vozidla s palivovými články, plug-in hybridy a hybridy.

Seznam dostupných vozidel pro rok 2024

  • Alfa Romeo Junior a Tonale 
  • Nový Citroën C3, Nový C3 Aircross, C4, C4X, C5 AirCross, C5X 
  • DS 3 a DS 4 
  • Fiat Panda a 600 
  • Jeep Avenger, Renegade a Compass 
  • Nová Lancia Ypsilon 
  • Maserati Grecale 
  • Opel Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera, Nový Grandland 
  • Peugeot 208, 2008, 308, 308 SW, 408 a dále modely 3008 a 5008 nové generace

Většina hybridních vozů Stellantis v Evropě je nyní vybavena nejmodernější technologií eDCT a integrovaným elektromotorem o výkonu 21 kW, který  ve městě zajišťuje krátkodobou bezemisní jízdu. Baterie systému (48 V a 0,9 kWh) nabízí dojezd až 1 km při rovnoměrné rychlosti a může také zajistit elektrický pohon při volnoběhu nebo při jízdách s nízkým zatížením. Při volnoběhu nebo brzdění se elektromotor mění na generátor, který zachycuje kinetickou energii a dodává elektřinu do baterie. 

Hybridní pohonný systém s převodovkou eDCT je zkonstruován tak, aby optimalizoval spotřebu paliva a snížil emise COo téměř 20 % ve srovnání s klasickým spalovacím motorem s automatickou převodovkou. Díky své modularitě je inovativní převodovka eDCT vhodná i pro plug-in hybridní modely, a to díky 93% shodnosti komponent, kdy se mění pouze modul elektrického pohonu a měnič. 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit