4. prosince 2025
Technologie

Kia prodlužuje záruku svých baterií. Jejich poruchovost je minimální

>Redakce Redakce
08 září, 2025

Automobilka Kia za posledních osm let řešila závadu na akumulátoru pouze u 17 z téměř 3700 prodaných vozů (leden 2018 až červenec 2025) s pohonem HEV, PHEV nebo BEV v České republice. Vyplývá to ze statistik využití tzv. Battery Modul Balanceru, který Kia nasazuje od roku 2018 při opravách a výměně vadných modulů ve svých elektrifikovaných modelech. Tato technologie výrazně zrychluje samotnou opravu a současně snižuje její náklady.

„Dosud evidované závady u elektrifikovaných modelů se vyskytly pouze u pěti akumulátorů na každou tisícovku prodaných vozů. Ve všech případech navíc vznikly již při výrobě samotného akumulátoru. V tomto rozsahu jde o ,standardní¨ míru závadovosti, které se žádná průmyslová výroba nevyhne. Díky technologii Battery Modul Balancer dokážeme tyto problémy vyřešit během pár hodin – měníme pouze vadný modul, nikoli celý akumulátor,“ uvedl Martin Kulhánek, servisní manažer oddělení Customer Ownership Experience, Kia Czech.

Samotná oprava modulu akumulátoru trvá u značky Kia přibližně čtyři hodiny. Všechna autorizovaná servisní místa Kia disponují potřebným oprávněním i proškoleným personálem. Pozáruční výměna jednoho modulu vysokonapěťového akumulátoru se pohybuje v rozmezí mezi 40 000 a 70 000 Kč podle typu provedení. Vadné akumulátory, které se již do aut nevrátí jsou repasovány a využity jako stacionární energetické uložiště. 

„Cenové náklady na opravu akumulátoru zdaleka nedosahuje statisíců korun, jak se někteří zákazníci mohou mylně domnívat. Do této chvíle navíc žádný z našich zákazníků za výměnu neplatil, protože všechny případy kryla standardní sedmiletá záruka Kia. Naše analýzy potvrzují, že kapacita akumulátorů na konci záruční doby stále výrazně převyšuje garantovanou hranici 70 %. Díky tomu můžeme u nových modelů záruky dále prodloužit,“ doplňuje Martin Kulhánek.

Záruku na kapacitu akumulátoru prodlužuje Kia u nově vyrobených vozidel typu BEV a PHEV od modelového roku 2026 (MY26). Pro prvních pět let provozu nebo nájezd 100 000 kilometrů automobilka garantuje 80 % původní kapacity v porovnání s novým akumulátorem. Sedmdesátiprocentní garance pak platí až na osm let provozu nebo nájezd 160 000 kilometrů. Ostatní typy závad čistě elektrických a elektrifikovaných modelů Kia nadále kryje standardní sedmiletá záruka, respektive nájezd 150 000 kilometrů.

Poruchu akumulátoru rozpoznají majitelé vozů Kia podle rozsvícené varovné kontrolky doprovázené upozorněním na nutnost kontroly systému vozidla na přístrojové desce. 

„Závada jednoho modulu se typicky projevuje poklesem dojezdu i omezením výkonu při dobíjení. Vozidlo sice může dále jezdit, ale to nedoporučujeme. Řidiči by naopak měli neprodleně vyhledat některý z našich autorizovaných servisů,“ připomněl Martin Kulhánek.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit