Automobilka Škoda Auto uspořádala konferenci Green Energy, na níž představila řadu projektů zaměřených na snížení uhlíkové stopy ve výrobě, prodeji i provozu a servisu svých vozů.

Škoda Auto ve spolupráci se společností ČEZ ESCO vybudovala rozsáhlé fotovoltaické elektrárny. Jejich celkový instalovaný výkon činí přes 2,1 MWp s plochou střechy přes 10 tisíc m2 a veškeré náklady nese ČEZ ESCO. Škoda Auto platí jen za spotřebovanou elektřinu. Fotovoltaika na střeše Škoda Parts (U51) o výkonu takřka 1,2 MW byla ve své době jedna z největších střešních elektráren v ČR.
Společnost ŠKO-ENERGO, která zajišťuje energie pro automobilku Škoda Auto i město Mladá Boleslav a jejímiž podílníky jsou kromě Škoda Auto i společnosti ČEZ, E.ON a VW Kraftwerk, přispívá k dosažení uhlíkové neutrality české automobilky. Zásadní je v tomto směru probíhající modernizace teplárny v Mladé Boleslavi na 100% využití biomasy, která by měla být dokončena do konce roku 2027, náhrada zemního plynu biometanem a zapojení obnovitelných zdrojů energie včetně větrného parku v Melči, který ročně vyrobí přes 26 GWh energie a funguje od začátku roku 2024.
Klíčový článek elektromobility
V roce 2023 automobilka rozšířila výrobu baterií pro plně elektrické vozy na platformě MEB a současná kapacita činí 1500 trakčních akumulátorů. Tím se závod v Mladé Boleslavi stal jedním z největších výrobců těchto komponent v celém koncernu Volkswagen.

V červnu tohoto roku ještě Škoda Auto spustila provoz tomografického centra pro analýzu vysokonapěťových baterií a to bez nutnosti proniknout do útrob akumulátoru.
Inovace v oblasti materiálů
V oblasti výroby, používání vozů, jejich oprav a recyklace budou stále větší roli hrát udržitelné materiály. Již dnes je 85 % hmotnosti automobilů Škoda recyklovatelných.

Zejména látkové a kožené čalounění. Kůže je činěna hmotou z kávových plodů., které by se jinak bez užitku zlikvidovaly.
Nabíjení u prodejců
Odbyt plně elektrických a plug-in hybridních vozů v České republice zvolna narůstá i díky podpoře Vlády ČR, narozdíl od západní Evropy, kde je poptávka na sestupné křivce. Rychlejším rozvojem ovšem prochází síť dobíjecích stanic, což přispívá k dostatečné hustotě ve vztahu k počtu elektromobilů.

Škoda Auto ve spolupráci s dodavateli, jako je ČEZ ESCO, vybavila také několik desítek dealerství po celé ČR dobíjecími wallboxy pro dobíjení elektrických vozů zákazníků a partnerů.




























