V minulém testu jsme s rámci ekologické přílohy testovali plug-in hybridní SUV DS 7, které si i po faceliftu udržuje pestrý výběr pohonných jednotek. Vlajková loď DS 9 je v tomto ohledu skromnější. Boduje ale v jiných disciplínách zaměřených na prémiové vlastnosti a komfort.

DS 9 svým zaměřením míří proti klasickým reprezentantům vyšší střední třídy, jako je Mercedes třídy E, Audi A6 nebo Volvo S90.
Interiér lze skutečně srovnávat s nejlepšími prémiovými značkami. Všude najdete kvalitní materiály a vynikající dílenské zpracování. Odhlučnění interiéru je znamenité, komfort podtrhují skvělá sedadla a plavný podvozek, který je i u základní verze standardně vybaven skvěle fungujícím systémem DS Active Scan Suspension, což je kombinace adaptivních tlumičů s kamerou pod čelním sklem, která skenuje kvalitu vozovky. Tlumiče díky tomu s předstihem reagují na změnu povrchu před koly a upraví svou charakteristiku. Výsledkem je mimořádně komfortní jízda, která dokonale vyžehlí i ty nejzáludnější nástrahy železničních přejezdů a jiných příčných nerovností.
Vzadu se sedí stejně pohodlně jako vpředu. Zatímco šířka interiéru je jen průměrná, prostor pro kolena je královský. I když jde o sedan, mezi sedákem a stropem jsme naměřili rovných 90 cm, což vyhoví i vyšším postavám.
K dispozici jen plug-iny
I u tohoto vrcholného modelu se podepsaly zpřísňující se emisní limity na okleštění motorové nabídky, ze které vypadl zážehový čtyřválec 1,6 PureTech se 165 kW, který se prodával za 1,4 milionu korun. K dispozici jsou nyní jen dražší plug-in hybridy. Jsou znatelně výkonnější, ekonomičtější, ale také o téměř půl milionu korun dražší.

Základní verzi pohání zážehový čtyřválec 1,6 (147 kW), kterému pomáhá elektromotor o výkonu 81 kW. Kombinovaný výkon 184 kW je přenášen na přední kola.
Další možností je verze s pohonem všech kol. Systém pohonu vychází ze základního plug-inu, zadní kola jsou ale navíc poháněna druhým elektromotorem o výkonu 83 kW. Kombinovaný výkon všech tří motorů je úctyhodných 265 kW. Z klidu na 100 km/h tato čtyřkolka zrychlí za působivých 5,6 s. Obě verze mají shodný lithium-iontový akumulátor o kapacitě 15,6 kWh.
Spotřebu ovlivňuje chuť dobíjet
Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. V tomto případě jsme v kombinovaném režimu naměřili u obou verzí spotřebu 7,1 l/100 km. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je v našem případě 37 km, lze jednoduše spočítat reálnou spotřebu.

Pokud plug-in zcela nabijeme každých 100 km, což je při jízdách do práce a zpět reálné, budeme jezdit za 4,5 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 300 km, počítejme s 6,2 l/100 km. Pokud akumulátory nabijeme jen jednou za 500 km, budeme jezdit za 6,6 litru benzinu na 100 km.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE DS 9 E-Tense 250 plug-in hybrid |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec objemu 1598 cm3 a výkonu 147 kW společně s elektromotorem 81 kW pohání přední kola. Kombinovaný výkon 184 kW, točivý moment 320 Nm. Osmistupňová samočinná převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4934/1855/1460 mm, rozvor 2895 mm. Zavazadlový prostor 510 litrů. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1839/486 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1275/600 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 240 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s. Spotřeba kombinovaná 1,0 l/100 km (WLTP), spotřeba v elektrickém režimu 15,3–15,6 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd na jedno nabití 50 km (WLTP), kapacita baterie 15,6 kWh, objem nádrže 42 l. |
| CENA s DPH | 1 875 000 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 8,1/6,1 | 5,7/7,7 | 7,1 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 50,70 % |
| 150 000 | 3 roky | 44,00 % |
| 210 000 | 3 roky | 38,10 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Design, dílenské zpracování | Kratší dojezd na elektřinu (37 km) |
| Prostorný interiér | Nízká hmotnost brzděných přívěsů (jen 1300 kg) |
| Mimořádný jízdní komfort | |
| Plug-in nabízí pohon 4×4 | |




























