Kde se elektrický Ford Mustang objeví, tam sklízí úspěchy. Dokonce ho chválí i konzervativně smýšlející flotiloví manažeři. Na rozdíl od ryze sportovní benzinové verze oceňují univerzální využití, vysokou užitnou hodnotu, ale také dojezd a jízdní vlastnosti.

Ford Mustang Mach-E sice není prvním elektromobilem značky, ale je prvním modelem, který je konstruovaný pouze jako elektromobil.

S tradičním Mustangem má Mach-E kromě loga společné i základní designové rysy. Jinak jde ale o úplně jiné auto. Zatímco mustangy jsou kupé nebo kabriolety, mach-e je prvním, který má místo pro pět cestujících a zároveň i pět dveří. Není to ale klasické SUV, nýbrž spíše SUV-kupé, které i zevnějškem vyzařuje sportovnější charakter.

Solidní jízdní vlastnosti a dostatečný dojezd

Nejslabší verze elektrického mustangu nabízí pohon zadní nápravy a výkon 198 kW se slabším akumulátorem (76 kWh, využitelných je 70 kWh) nebo 216 kW s výkonnější baterií (99 kWh, využitelných je 91 kWh). U testované verze s pohonem všech kol jsou elektromotory umístěny na přední i zadní nápravě a mají dohromady výkon 258 kW, což i vozu o hmotnosti přes 2,3 tuny dává obstojnou dynamiku. V rámci testu jsme naměřili zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 s, rychlost 150 km/h pokořil elektrický mustang za 11,1 s. Je to sice méně, než nabízí klasický osmiválcový mustang s 330 kW, ale mach-e dostane na jaře i výkonnější verzi GT, která nabídne 358 kW a i přes vyšší hmotnost dokáže zrychlit naprosto shodně, takže 100 km/h pokoří za 4,4 s a 150 km/h pak pod 10 s.

Sportovně střižené SUV nabízí překvapivě komfortní podvozek, naladění ale není přehnaně měkké a tak v zatáčkách dává částečně zapomenout na vyšší hmotnost a dovolí i průjezd mírně bokem, čímž se také hlásí k tradiční značce.

Akumulátory o využitelné kapacitě 91 kWh (celková je 99 kWh) teoreticky stačí na ujetí 540 km dle WLTP. Naše měření v běžném provozu potvrzuje dojezd 439 km. Při defenzivní jízdě pak lze ujet lehce přes 500 km. Taková jízda vás ale s mustangem bavit nebude.

Nabíjení 150 kW

Nabíjet lithium-iontový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky výkonem až 150 kW. Někteří konkurenti sice nabízí více a zejména pak ti z Koreje, kteří díky 800voltové architektuře dosahují až 220 kW, ale vyzkoušeli jsme si, že při cestách po Česku to bohatě stačí, protože stanic s výkonem 150 kW a více zatím není tolik. Ford ale již nyní pracuje na rychlejším nabíjení pomocí updatů softwaru, později také konstrukcí akumulátorů.

I tak slabší akumulátor (76 kWh) lze 150kW nabíječkou doplnit na 80 % za 38 minut, výkonnější s 99 kWh pak za 45 minut.

Rekordně nízká ztráta hodnoty

Elektrický mustang nabízí mezi elektromobily rekordně vysoké zůstatkové hodnoty. Nepatrně lepší je už jen Mercedes EQE. Po třech letech provozu a ujetí 150 000 km jsou stále výrazně nad polovinou.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Ford Mustang Mach-E
Motor, převodovka Vpředu i vzadu napříč uložené elektromotory pohánějí všechna kola, souhrnný výkon 258 kW, točivý moment 580 Nm. Stálý redukční převod
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4713/1881/1625 mm, rozvor 2984 mm. Zavazadlový prostor 0,402/1,420 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2322/368 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 750/750 kg.
Výkony Největší rychlost 180 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 s. Spotřeba 18,7 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 540 km (WLTP), celková kapacita akumulátorů 98,7 kWh (využitelných je 91 kWh).
CENA s DPH 1 824 900 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU. Údaje v závorkách platí pro jízdu s přívěsem. (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
20,5/19,5 17,0/27,0 20,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 56,550 %
150 000 3 roky 49,650 %
210 000 3 roky 42,740 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti v zatáčkách i komfort podvozku Cena
Logo i rysy slavné značky Vyšší hmotnost
Prostorný interiér Nízká užitečná hmotnost i maximální hmotnost přívěsu
Solidní dojezd i spotřeba  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit