V souladu se svými ambicemi dosáhnout do roku 2025 nejekologičtějšího mixu na evropském trhu s více než 65 % elektrických a elektrifikovaných vozidel v prodejním mixu dosahuje Renault na elektrifikovaném trhu výrazného pokroku. V první polovině roku 2022 představuje řada E-Tech (elektromobily a hybridní pohony) 36 % prodejů osobních vozů Renault v Evropě ve srovnání s 26 % v 1. pololetí 2021. Průměr trhu je stále pod 30 %.
V kontextu rostoucích cen pohonných hmot a nedostatku komponentů Renault zaměřuje svou nabídku na vozy, které nejlépe odpovídají potřebám zákazníků: pět modelů EV s dlouhým dojezdem (ZOE, Twingo E-Tech elektrický, Megane E-Tech elektrický, Kangoo Van E-Tech elektrický, Master Van E-Tech elektrický) a čtyři základní plně hybridní (HEV) modely s nízkou spotřebou (Clio, Captur, Arkana a zcela nový Austral s nejlepší spotřebou paliva ve své třídě pod 4,5 l na 100 km díky novému plně hybridnímu pohonu E-Tech o výkonu 200 k – průběžné homologační údaje).
Zcela nový elektrický Megane E-Tech doplňuje nabídku elektromobilů a prokazuje silný obchodní start. První vozy Renault Megane E-Tech electrický byly dodány zákazníkům ve Francii v květnu 2022. Komerční uvedení na trh probíhá v celé Evropě. Objednávky dosáhly více než 20 000 kusů, přičemž nejvíce se prodávají vyšší verze s dojezdem 450 km a funkcí Open RLink, poháněnou technologií Google.
Plně hybridní technologie (HEV) zažívá boom. Celkem 59 000 prodaných kusů představuje +87 % oproti 1. pololetí 2021. Tato technologie je úspěšně implementována v hlavních modelech Renault s podílem 22 % na prodeji modelu Clio, 25 % na prodeji modelu Captur, 59 % na prodeji modelu Arkana a očekává se, že bude základní verzí zcela nového modelu Austral.
Renault těží ze své obchodní politiky s výrazným nárůstem výkonnosti distribučních kanálů a modelů segmentu C. V 1. pololetí 2022 se prodej soukromým osobám zvýšil o +13 % (oproti 1. pololetí 2021) a dosáhl 53 % (rozsah zemí G5). Podíl na maloobchodním trhu se rovněž zlepšil a to na 6,7 % (+0,8 % oproti 1. pololetí 2021), přičemž objemový růst činil +5 % při poklesu maloobchodního trhu o -8 %.
Prodej značky Renault roste o 12 % s více než 95 000 registrací, čímž získává větší tržní podíl. Úspěch modelu Renault Arkana pokračuje, v 1. pololetí 2022 se ho prodalo již více než 40 000 kusů. Nejžádanější jsou verze E-Tech (HEV) (59 % mixu).
Aby Renault posílil svou pozici na velkém a rostoucím trhu C-SUV, otevřel předobjednávky na zcela nový model Austral. Komerční uvedení na trh je v Evropě naplánováno na 2. pololetí 2022.
Celosvětové prodeje dosáhly 716 720 kusů (-16,5 % oproti 1. pololetí 2021) a tržního podílu 4,0 % (-0,5 % oproti 1. pololetí 2021, TVZ a prodeje bez Číny, Severní Ameriky a Ruska). V Evropě dosáhl Renault tržního podílu 6,4 % (-0,6 p.b. oproti 1. pololetí 2021) s 414 515 prodanými vozy.
V 1. pololetí 2022 představují prodeje mimo Evropu 42,2 % (bez Ruska). V Turecku, které se stává naším 3. trhem, se prodeje zvýšily o +20 % oproti 1. pololetí 2021 a tržní podíl se ve stejném období zvýšil o +3,4 % díky úspěchu modelu Clio. Renault je vedoucí značkou na tureckém trhu s osobními vozy. V Latinské Americe Renault úspěšně zahájil předprodej modelu Kwid E-Tech. Dodávky budou zahájeny počátkem září.
Celkové prodeje osobních a užitkových vozů leden – červen 2022
2022 | 2021 | % rozdíl | |
RENAULT | |||
PC | 538,924 | 634,607 | -15.1 |
LCV | 152,511 | 197,119 | -22.6 |
PC + LCV | 691,735 | 831,726 | -16.9 |
RENAULT KOREA MOTORS | |||
PC | 25,285 | 26,908 | -6.0 |
CELKEM | |||
PC | 564,209 | 661,515 | -14.7 |
LCV | 152,511 | 197,119 | -22.6 |
PC + LCV | 716,72 | 858,634 | -16.5 |
Přehled největších trhů leden – červen 2022
Pořadí
|
Trhy | Prodeje | Podíl na trhu OV + UV |
(poč.ks) | (v %) | ||
1 | FRANCIE | 175,38 | 18,4 |
2 | 6,2 | ||
3 | 13,8 | ||
4 | 3,5 | ||
5 | 2,1 | ||
6 | 4,7 | ||
7 | 6,4 | ||
8 | 3,3 | ||
9 | 20,6 | ||
10 | 2,2 | ||
11 | 10,4 | ||
12 | 6,9 | ||
13 | 6,1 | ||
14 | 2,8 | ||
15 | JIŽNÍ AFRIKA+NAMIBIE | 14,068 | 5,8 |