| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh | 1,29 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 19,8 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +9 °C | 480 km |
Původně mělo být nové Audi A6 pouze elektrické. Nakonec ale nabízí i tradiční pohony. Ovšem fanouškům zkratky RS jedna ikona přeci jen chybí. Existuje však řešení, jak si RS 6 Avant vynahradit. Jezdí na elektřinu. Jmenuje se S6 e-tron.

Ve fleetech velmi úspěšný model A6 nyní staví na dvou platformách. Verze využívající spalovací, podélně uložené motory využívá architekturu PPC (Premium Platform Combustion). Čistě elektrický e-tron zase staví na platformě PPE (Premium Platform Electric), známou už z SUV Q6 e-tron.
U elektrické verze A6 je vše podřízeno aerodynamice. Mezi vozy Audi dosahuje vůbec nejnižšího součinitele odporu vzduchu v historii. U sportbacku je to Cx=0,21. Verze kombi je na tom nepatrně hůře (Cx=0,24). Jízda v A6 nebo S6 je neuvěřitelně tichá a komfortní.
A6 versus S6
Základní rozdíl mezi elektrickými verzemi A6 a S6 je kromě vyššího výkonu v podvozku. U modelu Audi S6 e-tron je vzduchové odpružení součástí standardní výbavy. Kromě jízdního komfortu nabízí možnost změny světlé výšky, a to v rozmezí od 105 mm do 145 mm.
Vzduchové odpružení velmi dobře filtruje nerovnosti a spolu s nízkým těžištěm a strukturou karoserie přispívá ke špičkovým jízdním vlastnostem. Vůz je sebejistý v zatáčkách, pohon quattro zajišťuje předvídatelnou jízdní stopu i při vyšších nájezdových rychlostech. V tomto jízdním režimu je ale pod plynem při výjezdu ze zatáček cítit drobná nervozita podvozku, která jde na vrub vyšší hmotnosti. Přeci jen zkultivovat 2,4 tuny s 370 kW není jednoduchá disciplína.
Po okreskách až 600 km
Dva motory s nadprůměrným výkonem jsou citlivé na jízdní styl. Spotřeba při ustálených rychlostech 90 a 130 km/h je překvapivě nízká. Náš testovací okruh jsme nakonec s lehce zapnutým topením zajeli za 19,8 kWh/100 km, což vystačí na dojezd 480 km. Pokud si ale budete lépe kontrolovat pravou nohu a budete skutečně efektivně využívat vysokého rekuperačního výkonu při zpomalování, dokáže sportovní kombík jezdit po okresních silnicích a městě za 16 kWh/100 km. V takovém režimu se pak deklarovanému dojezdu 600 km přiblížíte.
S výjimkou základní verze používá Audi A6 nebo S6 e-tron lithium-iontový akumulátor o využitelné kapacitě 95 kWh.
Nová platforma díky 800V architektuře nabízí rychlost nabíjení až 270 kW, což podle výrobce znamená nabití z 10 na 80 % za pouhých 21 minut. Za prvních deset minut nabíjení lze získat 310 kilometrů. Důležité je ale před příjezdem k nabíječce aktivovat předehřev akumulátoru vybráním nabíjecího místa do navigace. V této souvislosti je škoda, že chybí možnost aktivovat předehřev manuálně.
Opakované zkušební nabíjení z 10 na 80 % nám trvalo 22 a ve druhém případě 23 minut, což odpovídá tvrzení výrobce.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Audi S6 Avant e-tron |
|
| Motor, převodovka | Zadní synchronní elektromotor s permanentními magnety a přední asynchronní elektromotor pohání všechna kola. Celkový výkon 370 kW, točivý moment 850 Nm. Stálý redukční převod. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4928/1923/1505 mm, rozvor 2951 mm. Zavazadlový prostor 0,502/1,422 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2410/550 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2100/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 240 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Spotřeba 14,8–17,0 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 626 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátoru 94 kWh. |
| CENA s DPH | 2 601 900 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 18,5/17,2 | 16,5/22,7 | 19,8 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 30 000 | 3 roky | 57,500% |
| 90 000 | 3 roky | 50,700% |
| 150 000 | 3 roky | 43,800% |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Spotřeba, dojezd | Cena příplatkových výbav |
| Jízdní vlastnosti | Opěradlo zadního sedadla je kolmější |
| Rychlé nabíjení DC 270 kW, vysoká úroveň rekuperace | Předehřev akumulátoru nelze aktivovat manuálně |
| Brzděný přívěs o hmotnosti 2,1 t | |




























