| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh | 1,07 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 16,5 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +15 °C | 315 km |
Nový Fiat 600 staví na sdílené technice koncernu Stellantis. Nová šestistovka je sourozencem dalších modelů, jako jsou Alfa Romeo Junior, Jeep Avenger, Peugeot 2008 nebo Opel Mokka. Fiat 600 nahrazuje starší crossover 500X. K dispozici je hybridní i elektrická verze.

Fiat 600 svým tvarem klame. Na první pohled byste vůbec neřekli, že jde o crossover. Při podhledu ho prozradí snad jen vyšší světlá výška. Délka karoserie 4,17 m nabízí příjemně prostorný interiér čtyřem cestujícím. V pětimístném uspořádání se musejí cestující uskromnit.
Skvělé je, že novinka není pouze elektrická. Ceny tak díky mildhybridnímu pohonu s 81 kW mohou startovat od 519 900 korun. Čistě elektrická verze je o 210 000 korun dražší. Za 729 900 korun tak dostanete velmi dobře vybavené auto s reálným dojezdem přes 300 km a s palivovými náklady koruna na kilometr. Na oba vozy je poskytována velkorysá záruka 5 let nebo 200 000 km.

Stellantis začíná do svých nových modelů montovat výrazně inovovaný systém elektrického pohonu. Poznáte ho především podle výkonnějšího elektromotoru. Původní disponoval 100 kW, nový má 115 kW.
Inovovaný akumulátor je z 80 % tvořen niklem a z 20 % manganem a kobaltem. Nová konstrukce vážící 340 kg nabízí vyšší energetickou hustotu s využitelnou kapacitou 51 kWh. Všechny tyto změny se podepsaly na optimalizaci spotřeby a zvýšení dojezdu. Podle metodiky WLTP je kombinovaná spotřeba 15,2 kWh /100 km a dojezd až 409 km. Reálný dojezd je ale o 70 km kratší.
Po dálnici jen 210 km
V rámci redakčního testu jsme při venkovní teplotě 17 °C na relativně malý akumulátor s využitelnou kapacitou 51 kWh při defenzivní jízdě, vypnuté ventilaci po okresních silnicích a městě ujeli 400 km, což odpovídá spotřebě 12,8 kWh/100 km. To je v rámci redakčního měření jedna z nejnižších hodnot a odpovídá nízké siluetě karoserie. Nízké spotřeby jsme přitom dosáhli bez výrazného úsilí. Naše jízda byla jen plynulá, rychlost nepřevyšovala 90 km/h.

Pokud jsme do kombinované spotřeby zahrnuli i dálniční úseky, klesl dojezd na 315 km (16,5 kWh/100 km). Pokud bychom jeli pouze po dálnici rychlostí 130 km/h, vystačí akumulátor na 205 km. Spotřeba je vždy počítána podle skutečně dodané elektrické energie do akumulátoru.
Při naplno zapnuté klimatizaci pak dojezd v kombinovaném režimu vystačil přibližně na 300 km (17 kWh/100). Při teplotách kolem 0 °C počítejte se spotřebou přes 19 kWh/100 km. Dojezd pak klesá na 250 km.
Díky schopnosti rychlonabíjení až 100 kW nejsou delší cesty problém. Na 80 % kapacity jste za méně než půl hodiny. Palubní nabíječka pracuje s výkonem 11 kW.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Fiat 600e |
|
| Motor, převodovka | Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 115 kW, točivý moment 260 Nm. Stálý redukční převod 8,69. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4171/1781/1523 mm, rozvor 2562 mm. Zavazadlový prostor 0,36/1,231m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1595/505 kg. Přívěs nelze táhnout. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 150 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s. Spotřeba 15,1–15,2 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 406–409 km (WLTP), kapacita akumulátoru 54 kWh, využitelná 51 kWh. |
| CENA s DPH | 729 900 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 15,5/15,1 | 14,6/24,3 | 16,5 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 30 000 | 3 roky | 57,300% |
| 90 000 | 3 roky | 50,400% |
| 150 000 | 3 roky | 43,500% |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Povedený design | Absence uložného prostoru pod přední kapotou |
| Spotřeba | Nelze tahat přívěsy |
| Na výběr elektrický nebo spalovací motor | Průměrně komfortní podvozek |
| Pohotovostní hmotnost jen1600 kg | |




























