| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 4,50 Kč/kWh | 0,72 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 15,7 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +8 °C | 389 km |
Kia e-Niro patří mezi vůbec nejlepší elektromobily. Zdobí ji dlouhý dojezd a vysoká efektivita pohonu. V rámci našich redakčních testů jsme naměřili vůbec nejnižší spotřebu elektrické energie. I když cena startuje od 1,1 milionu korun, nabízí vysokou užitnou hodnotu, nízké provozní náklady a sedmiletou záruku.

Kia e-Niro je k dispozici ve dvou variantách. Levnější verze za cenu 1,1 milionu korun nabízí lithium-iontový polymerový akumulátor o kapacitě 39,2 kWh. Elektromotor má nejvyšší výkon 100 kW (395 Nm). Druhá, námi testovaná verze je sice o 100 000 korun dražší, pohání ji ale znatelně výkonnější elektromotor (150 kW), kterému energii dodává nadprůměrně výkonný akumulátor s kapacitou 64 kWh. I když by na jedno nabití měla kia ujet dle WLTP 455 km, nám se v rámci testu podařilo 389 km. Tomuto dojezdu odpovídá kombinovaná spotřeba 15,7 kWh/100 km, což je v daném segmentu zatím nejnižší naměřená hodnota. Dokonce i menší elektromobily mají problém se na tuto spotřebu vůbec dostat. Za tímto výsledkem se skrývá propracovaná aerodynamika, vysoká efektivita při nabíjení i rekuperaci a v neposlední řadě také úsporné topení s klimatizací pracující na principu tepelného čerpadla. Při plném topném výkonu klesne dojezd pouze o 8 km.
Zrychlené nabíjení
Kia e-Niro je s modelovým rokem 2021 standardně vybavena třífázovou palubní nabíječkou, která umožní nabíjet vysokokapacitní akumulátor výkonem až 11 kW (max. 12 A). Vybitý akumulátor se tak zcela nabije za 7 hodin. Co se týká veřejných rychlonabíjecích stanic, e-niro je schopno akceptovat až 100kW nabíjení stejnosměrným proudem. Nabití z 20 na 80 % lze dosáhnout za 42 minut.
Komfortní podvozek
Vyšší hmotnost je patrná především na nerovnostech v zatáčkách. Mezi elektromobily ale podvozek patří k těm povedenějším. Je dostatečně komfortní, dobře tlumí příčné nerovnosti a díky nízko umístěnému těžišti nabízí dostatečnou stabilitu. I když výkonnější verze nabízí skvělou dynamiku (z 0 na 100 km/h za 7,8 s), sportovní výkony od ní nečekejte.

Méně komfortu na zadních sedadlech
Elektrické niro má kvůli vyšší podlaze s akumulátory o znatelných 5 cm níž umístěná zadní sedadla, což snižuje komfort sezení především vyšším postavám. Stehna dospělého člověka tak mají jen minimální oporu. Zároveň s tím rostou prostorové nároky v oblasti kolen. Čím níž cestující sedí, tím větší má potřebu posouvat dolní končetiny před sebe. O stejnou vzdálenost se také snížil prostor nad hlavami cestujících. Zavazadlový prostor přesto vykazuje nadprůměrných 451 l (dle metodiky VDA).
Sedm let jistoty
Na celý vůz se vztahuje sedmiletá záruka nebo 150 000 km, přičemž první tři roky jsou bez omezení kilometrů. Pro zákazníky je také k dispozici nová karta EV Power, která umožňuje v Česku nabíjet za ceny jednotlivých provozovatelů (ČEZ, E.ON a PRE), a to bez jakýchkoliv dalších poplatků či navýšení.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Kia e-Niro |
|
| Motor, převodovka | Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 150 kW při 3800–8000 1/min, točivý moment 395 Nm. Převodovka samočinná. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4375/1805/1560 mm, rozvor 2700 mm. Zavazadlový prostor 0,451 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1812/380 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 167 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s. Spotřeba 15,3–15,9 kWh/100 km, (WLTP), maximální dojezd 455 km (WLTP), kapacita akumulátoru 64 kWh. |
| CENA s DPH | 1 199 980 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 13,5/14,1 | 13,8/18,7 | 15,7 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 46,77 % |
| 150 000 | 3 roky | 41,06 % |
| 210 000 | 3 roky | 35,35 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Mimořádný dojezd, spotřeba | Vyšší hmotnost i cena |
| Výkon elektromotoru a zrychlení | Oproti hybridu níž umístěná zadní sedadla |
| Záruka 7 let/150 000 km | Nízké zůstatkové hodnoty |
| Spotřeba | |




























