| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh | 1,26 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 19,4 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +11 °C | 319 km |
Původně anglická značka MG se do Evropy vrátila ve velkém stylu a v oblasti elektromobilů dokonce nabízí velmi pokroková a přitom cenově dostupná řešení. Takový je i hatchback MG4, který se nabízí i v ostré verzi XPower s pohonem všech kol a výkonem 320 kW.

Kompaktní elektrický hatchback MG4 přišel jako cenově dostupnější konkurent například Volkswagenu ID.3, ke kterému má koncepcí nejblíže. Technicky nejzajímavější je bezesporu ostrá verze XPower, která navíc nemá přímého konkurenta. Nabízí dva elektromotory, pohon všech kol, výkon 320 kW, nejvyšší rychlost 200 km/h a z nuly na 150 km/h zrychlí pod 8 s! A to vše za jeden milion korun, takže nabízí bezkonkurenční poměr ceny a výkonu, a to nejen mezi elektromobily, ale i kompaktními hatchbacky se spalovacími motory.
Zbytečně horlivá stabilizace
MG4 nabízí skvělou ovladatelnost, v zatáčkách skvěle sedí, jízdním vlastnostem není co vytknout. Pokud ale auto začne přecházet do smyku, stabilizace zasahuje zbytečně horlivě a výrazně omezí výkon. A příliš mnoho se nezmění ani s vypnutou stabilizací. U běžných aut se stalo zvykem, že stabilizaci i při její deaktivaci nelze nikdy zcela vypnout, ale zasahuje o něco později. Najdou se ale výjimky. Jde o ryze sportovní verze (CUPRA Leon, Formentor, Subaru BRZ atd…), kde stabilizaci skutečně zcela vypnete. Ostré MG4 to ale neumožňuje. Stabilizační systém je tedy i po vypnutí stále aktivní, průjezdy zatáčkami jsou ale zábavnější. Stabilizace zasahuje jen minimálně. Ovšem už při počátečním smyku se aktivuje a začne se přetahovat o jízdní stopu a snaží se přejít do nedotáčivého smyku. Tuto situaci jsme opakovaně zkoušeli i na kluzné fólii a v případě, že stabilizace do jízdy zasáhne výrazně, omezí pak výkon motoru nezvykle hodně a po dobu několika sekund, tedy i v situaci, kdy už jedete po rovině a žádný smyk nehrozí.
MG4 XPower je tedy auto se skvělým poměrem cena/výkon a má výborné jízdní vlastnosti. Není to ale vysloveně ryzí sportovec. Dlouhodobější výdrž chybí i brzdám. Přes určité své nedostatky nás verze XPower stejně příjemně překvapila. Pokud nečekáte přehnané sportovní ambice, stane se milým společníkem především na okresních silnicích, kde jsou zatáčky nebo předjíždění zábavnou disciplínou.
Vysoký výkon, vyšší spotřeba
Akumulátor je koncepce Li-ion o využitelné kapacitě 61,7 kWh. Dojezd u této sportovní verze výrazně ovlivňuje zvolený jízdní styl. Oba nadprůměrně výkonné motory je potřeba patřičně živit. Oproti klasické MG4 je v kombinovaném režimu žíznivější o 2,5 kWh/100 km. Na našem testovacím okruhu jsme naměřili dlouhodobou kombinovanou spotřebu 19,4 kWh/100 km při 11 °C a s lehce zapnutým topením. V mrazech je potřeba počítat s 23 kWh/100 km. V takovém případě se dojezd ztenčí na 270 km. Po většinu roku se ale bude dojezd pohybovat kolem 320 km.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE MG4 XPower |
|
| Motor, převodovka | Dva elektromotory pohánějí všechna kola. Kombinovaný výkon 320 kW, točivý moment 600 Nm. Jednostupňová samočinná převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4287/1836/1516 mm, rozvor 2705 mm. Zavazadlový prostor 0,360/1,165 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1803/538 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 200 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 s, celková/využitelná kapacita akumulátoru 64/61,7 kWh, rychlonabíjení DC 140 kW, kombinovaný dojezd dle WLTP 400 km, kombinovaná spotřeba dle WLTP 18 kWh/100 km. |
| Akční cena s DPH | 1 064 900 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 18,1/17,6 | 16,8/26,2 | 19,4 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S |
||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota |
| 30 000 km | 3 roky | 56,30 % |
| 90 000 km | 3 roky | 49,40 % |
| 150 000 km | 3 roky | 42,50 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Jízdní vlastnosti | Vyšší spotřeba |
| Výkon, zrychlení | Zbytečně horlivý stabilizační systém |
| Záruka 7 let nebo 150 000 km | Častější omezování plného výkonu |
| Vnitřní prostor | |




























