4. prosince 2025
Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem 2,86 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem 7,7 l/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +25 °C 47 km

Mitsubishi už léta používá unikátní plug-in hybridní systém v modelu Outlander, který k pohonu používá primárně elektromotory a spalovací motor přichází ke slovu jen ve vyšších rychlostech přes jeden stálý převod. Jinak slouží pouze k pohonu generátoru. Tento hybridní systém nově dostalo i menší Mitsubishi Eclipse Cross.

Základ a princip hybridního systému Mitsubishi se nemění, ale automobilka jej postupně vylepšuje. Právě i při použití v crossoveru Eclipse Cross byl pohonný systém mírně modifikován. Eclipse Cross PHEV je tedy k dispozici pouze s pohonem 4×4, a právě to je jeho velká výhoda mezi kompaktními crossovery s plug-in hybridním pohonem.

Plug-in, nebo elektromobil s prodlouženým dojezdem?

Spalovací motor je umístěn vpředu pod kapotou napříč a elektromotory jsou umístěné na nápravách. Poháněná jsou všechna kola a to hlavně pomocí elektromotorů. Výkon 138 kW, tedy 188 koní sice mezi plug-in hybridy neohromí, ale běžným řidičům stačí i na svižnější svezení. Podvozek zajišťuje na crossover solidní vlastnosti v zatáčkách a zároveň je relativně komfortní. Hlavní výhoda Eclipse Cross PHEV je ale v hybridním systému, kde k pohonu slouží hlavně elektromotory a cílem je vytěžit maximální efektivitu ze spalovacího motoru. Ten se připojuje přímo na kola až v rychlostech okolo 80 km/h a výše. V nižších rychlostech tedy auto funguje jako elektromobil s prodlouženým dojezdem.

Dojezd na elektřinu 47 km

Lithium-iontový akumulátor o kapacitě 13,8 kWh zajišťuje teoretický dojezd na elektřinu až 55 kilometrů (ve městě) a 45 km v kombinovaném provozu. Nám se podařilo v rámci testovacího okruhu ve městě a po okresní silnici při běžném provozu ujet 47 kilometrů. Výsledná spotřeba benzinu pak závisí na chuti dobíjet. Pokud budeme akumulátory dobíjet každých 100 km, bude výsledná spotřeba 4,1 l/100 km.

Pokud interval prodloužíme na 200 km, spotřebuje benzinový čtyřválec 5,9 l/100 km. Nabíjecí interval 400 kilometrů pak znamená výslednou spotřebu 6,8 l/100 km, což stále není špatný výsledek a defacto se dostaneme na podobnou spotřebu, jako bychom jezdili se vznětovým motorem.

Atraktivní zůstatkové hodnoty

Mitsubishi, stejně jako další japonské značky, nabízejí nadprůměrně vysoké zůstatkové hodnoty. Eclipse Cross s benzinovým motorem 1.5 MIVEC po třech letech a ujetí 150 000 km ztratí z původní ceny 53,6 % (zůstatková hodnota 46,4 %). Verze s plug-in hybridním pohonem je na tom ještě o téměř 7 % lépe. Za stejné období je podle společnosti Eurotax zůstatková hodnota nad poloviční cenou auta (53,17 %).

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec objemu 2360 cm3 pohání přední kola nebo generátor, výkon 72 kW při 4000 1/min, točivý moment 193 Nm při 2500 1/min. Vůz nemá převodovku, pouze jeden stálý převod. Elektromotory jsou vpředu i vzadu na nápravách, přední má výkon 60 kW, točivý moment 137 Nm, zadní 70 kW a 195 Nm. Systémový výkon je 138 kW.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4545/1805/1680 mm, rozvor 2670 mm. Zavazadlový prostor 0,471 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1975/450 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1500/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 162 km/h (na elektřinu 135 km/h), zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 s. Spotřeba 2,0 l/100 km (WLTP), resp. 17,5 kWh/100 km, maximální dojezd na elektřinu 45 km (WLTP), kapacita akumulátoru 13,8 kWh.
CENA 949 950 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,8/6,6 6,2/8,8 7,7
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 60,460%
150 000 3 roky 53,170%
210 000 3 roky 45,870%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Unikátní a velmi efektivní hybridní pohon všech kol Lehce podprůměrný dojezd na elektřinu
Absence běžné převodovky a spojky Nezvyklé chování motoru při plném zatížení 
Jednoduchý atmosférický motor se zaručenou životností  
Zůstatkové hodnoty  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit