| Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem | 2,86 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem | 7,7 l/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +25 °C | 47 km |
Mitsubishi už léta používá unikátní plug-in hybridní systém v modelu Outlander, který k pohonu používá primárně elektromotory a spalovací motor přichází ke slovu jen ve vyšších rychlostech přes jeden stálý převod. Jinak slouží pouze k pohonu generátoru. Tento hybridní systém nově dostalo i menší Mitsubishi Eclipse Cross.

Základ a princip hybridního systému Mitsubishi se nemění, ale automobilka jej postupně vylepšuje. Právě i při použití v crossoveru Eclipse Cross byl pohonný systém mírně modifikován. Eclipse Cross PHEV je tedy k dispozici pouze s pohonem 4×4, a právě to je jeho velká výhoda mezi kompaktními crossovery s plug-in hybridním pohonem.
Plug-in, nebo elektromobil s prodlouženým dojezdem?
Spalovací motor je umístěn vpředu pod kapotou napříč a elektromotory jsou umístěné na nápravách. Poháněná jsou všechna kola a to hlavně pomocí elektromotorů. Výkon 138 kW, tedy 188 koní sice mezi plug-in hybridy neohromí, ale běžným řidičům stačí i na svižnější svezení. Podvozek zajišťuje na crossover solidní vlastnosti v zatáčkách a zároveň je relativně komfortní. Hlavní výhoda Eclipse Cross PHEV je ale v hybridním systému, kde k pohonu slouží hlavně elektromotory a cílem je vytěžit maximální efektivitu ze spalovacího motoru. Ten se připojuje přímo na kola až v rychlostech okolo 80 km/h a výše. V nižších rychlostech tedy auto funguje jako elektromobil s prodlouženým dojezdem.
Dojezd na elektřinu 47 km
Lithium-iontový akumulátor o kapacitě 13,8 kWh zajišťuje teoretický dojezd na elektřinu až 55 kilometrů (ve městě) a 45 km v kombinovaném provozu. Nám se podařilo v rámci testovacího okruhu ve městě a po okresní silnici při běžném provozu ujet 47 kilometrů. Výsledná spotřeba benzinu pak závisí na chuti dobíjet. Pokud budeme akumulátory dobíjet každých 100 km, bude výsledná spotřeba 4,1 l/100 km.

Pokud interval prodloužíme na 200 km, spotřebuje benzinový čtyřválec 5,9 l/100 km. Nabíjecí interval 400 kilometrů pak znamená výslednou spotřebu 6,8 l/100 km, což stále není špatný výsledek a defacto se dostaneme na podobnou spotřebu, jako bychom jezdili se vznětovým motorem.
Atraktivní zůstatkové hodnoty
Mitsubishi, stejně jako další japonské značky, nabízejí nadprůměrně vysoké zůstatkové hodnoty. Eclipse Cross s benzinovým motorem 1.5 MIVEC po třech letech a ujetí 150 000 km ztratí z původní ceny 53,6 % (zůstatková hodnota 46,4 %). Verze s plug-in hybridním pohonem je na tom ještě o téměř 7 % lépe. Za stejné období je podle společnosti Eurotax zůstatková hodnota nad poloviční cenou auta (53,17 %).
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4 |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec objemu 2360 cm3 pohání přední kola nebo generátor, výkon 72 kW při 4000 1/min, točivý moment 193 Nm při 2500 1/min. Vůz nemá převodovku, pouze jeden stálý převod. Elektromotory jsou vpředu i vzadu na nápravách, přední má výkon 60 kW, točivý moment 137 Nm, zadní 70 kW a 195 Nm. Systémový výkon je 138 kW. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4545/1805/1680 mm, rozvor 2670 mm. Zavazadlový prostor 0,471 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1975/450 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1500/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 162 km/h (na elektřinu 135 km/h), zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 s. Spotřeba 2,0 l/100 km (WLTP), resp. 17,5 kWh/100 km, maximální dojezd na elektřinu 45 km (WLTP), kapacita akumulátoru 13,8 kWh. |
| CENA | 949 950 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 6,8/6,6 | 6,2/8,8 | 7,7 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 60,460% |
| 150 000 | 3 roky | 53,170% |
| 210 000 | 3 roky | 45,870% |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Unikátní a velmi efektivní hybridní pohon všech kol | Lehce podprůměrný dojezd na elektřinu |
| Absence běžné převodovky a spojky | Nezvyklé chování motoru při plném zatížení |
| Jednoduchý atmosférický motor se zaručenou životností | |
| Zůstatkové hodnoty | |




























