4. prosince 2025
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,20 Kč/kWh 0,99 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 15,9 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +15 °C 330 km

Přestože Opel Astra sdílí stejnou techniku i s Peugeotem, Citroënem nebo DS, poměrně zásadně se od sebe liší především interiérem, vnějším designem, ale i jízdními vlastnostmi. Technické parametry, spotřeba a dojezd jsou ale podobné.

Všechny současné modely Opelu už sdílejí platformu koncernu Stellantis. Výjimkou není ani Opel Astra. Díky tomu může kromě klasických pohonných jednotek nabídnout také elektrický nebo plug-in hybridní pohon.

Astra má dostatečně prostorný interiér s výjimkou prostoru pro kolena na zadních sedadlech. Bohužel ve srovnání s klasickou astrou se objem zavazadlového prostoru elektrické verze zmenšil o 70 litrů (352 l). Vyplatí se tedy investovat pouhých 20 000 korun do znatelně většího kombi, které nabízí 516 litrů.

 Dojezd výrazně ovlivňuje topení

Stellantis začíná do svých nových modelů montovat nový systém elektrického pohonu. Poznáte ho především podle výkonnějšího elektromotoru. Původní disponoval 100 kW, nový má 115 kW. Například elektrický Citroën C4 X je k mání s oběma druhy pohonu. Opel Astra ale nabízí výrazně inovovanou verzi.

Nový elektromotor se vyrábí ve Francii a využívá 90 % komponentů z Evropy z důvodu co nejnižší uhlíkové stopy během přepravy komponentů. Předchozí motor společnosti Continental o výkonu 100 kW se částečně vyráběl v Číně. Dále se podařilo zvýšit efektivitu rekuperace, elektromotor nyní pracuje s lepší účinností a nižší tepelnou zátěží.

Nový je i akumulátor, který je z 80 % tvořen niklem a z 20 % manganem a kobaltem. Nová konstrukce vážící 340 kg nabízí vyšší energetickou hustotu s celkovou kapacitou 54 kWh, z čehož lze využít 51 kWh. Využitelná kapacita původního akumulátoru byla o 5 kWh nižší. K dispozici je také znatelně vylepšený teplotní management, který urychluje nabíjení a prodlužuje životnost akumulátoru.

Všechny tyto změny se podepsaly na optimalizaci spotřeby a zvýšení dojezdu. Podle metodiky WLTP je kombinovaná spotřeba 14,8 až 15,5 kWh /100 km, dojezd v kombinovaném režimu je „papírových“ 390 až 400 km.

V rámci redakčního testu jsme při venkovní teplotě 15 °C na relativně malý akumulátor při mírně defenzivní jízdě, vypnuté ventilaci po okresních silnicích a městě ujeli 420 km, což odpovídá spotřebě 12,4 kWh/100 km. To je v rámci redakčního měření jedna z nejnižších hodnot a odpovídá nízké siluetě karoserie. Nízké spotřeby jsme přitom dosáhli bez jakéhokoli výrazného úsilí. Naše jízda byla jen plynulá, rychlost nepřevyšovala 90 km/h.

Pokud jsme do kombinované spotřeby zahrnuli i část s dálničními úseky, klesl dojezd na 330 km (15,9 kWh/100 km). Pokud bychom jeli pouze po dálnici rychlostí 130 km/h, vystačí akumulátor na maximálně 220 km.

Při naplno zapnuté klimatizaci pak dojezd v kombinovaném režimu vystačil na 305 km (17,1 kWh/100). Při teplotách kolem 0 °C počítejte se spotřebou přes 19 kWh/100 km. Dojezd pak klesá na 270 km.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Opel Astra Electric
Motor, převodovka Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 115 kW, točivý moment 270 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4374/1860/1488 mm, rozvor 2675 mm. Zavazadlový prostor 0,352/1,268 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1736/390 kg. Přívěs nelze táhnout.
Výkony Nejvyšší rychlost 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 s. Spotřeba 14,9–15,5 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 418 km (WLTP), kapacita akumulátoru 54 kWh.
CENA s DPH 1 049 990 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
15,5/14,2 14,1/23,2 15,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 51,800%
150 000 3 roky 44,700%
210 000 3 roky 37,900%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Nízká hmotnost, solidní jízdní vlastnosti Absence úložného prostoru pod přední kapotou
Spotřeba  Prostor na zadních sedadlech
Široká nabídka motorů včetně spalovacích Nelze tahat přívěsy

 

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit