4. prosince 2025
Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem 2,40 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem 6,1 l/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +15 °C 50 km

Přestože Opel Astra sdílí stejnou techniku i s Peugeotem nebo DS, poměrně zásadně se od sebe liší především interiérem, vnějším designem, ale i jízdními vlastnostmi.

Všechny současné modely Opelu už sdílejí platformu koncernu Stellantis. V nové generaci se proto astra zcela změnila. Uvnitř skrývá univerzální techniku, kterou už využívá Peugeot, Citroën a DS. Díky tomu může kromě klasických pohonných jednotek nabídnout také dobře známou kombinaci benzinové šestnáctistovky s plug-in hybridní výpomocí. A brzy se začne prodávat také čistě elektrická verze.

Výrazně jiná

Vnější design je jednou ze silných zbraní astry, povedl se ale i interiér, který je naprosto svébytný. Hlavní funkce jsou rychle dostupné stisknutím mechanických ovladačů, dokonce i hlasitost audia se mění klasickým, otočným ovladačem, což chválíme. Mnoho ovládacích prvků je navíc specifických. Opel si také naladil podvozek podle sebe, ve finále je tak o něco tužší a více potěší sportovně laděné řidiče. Astra se tak odlišuje od technicky spřízněných konkurentů, kterými jsou Peugeot 308 a DS 4.

Astra má dostatečně prostorný interiér s výjimkou prostoru pro kolena na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má solidní objem (352 l), o 50 000 korun dražší kombi pak nabídne 516 l.

Nejlevnější plug-in

Z pohonných jednotek je možné vybírat mezi zážehovou a vznětovou motorizací s výkony 81 a 96 kW a plug-in hybridy s výkony 133 a 165 kW.

Slabší plug-in pohání zážehový čtyřválec 1,6 litru se 110 kW, kterému sekunduje elektromotor o výkonu 81 kW. Souhrnný výkon je 133 kW. Díky akční slevě 110 000 Kč je tato astra nyní ve svém segmentu nejlevnějším plug-inem.

Za znatelný příplatek 260 000 korun lze získat ještě výkonnější verzi plug-inu. Pohání ho stejná sestava s tím rozdílem, že zážehová šestnáctistovka pracuje s vyšším přeplňováním, a tak je o 23 kW výkonnější. Souhrnný výkon hybridního systému je tedy 165 kW.

 Na elektřinu 50 km

Dojezd čistě na elektřinu je z dnešního úhlu pohledu už jen průměrný. Moderní plug-iny zvládnou ujet i 100 km. Astra, Peugeot 308 nebo DS 4 ujedou polovinu. Rozdíl je dán kapacitou akumulátoru, a tedy i cenou. Astra pracuje s 12,4kWh akumulátorem, který umožní po okreskách a městě ujet 45 až 55 km, v zimě je to jen kolem 40 km. Po dálnici rychlostí 130 km/h budete mít vybito po 30 až 35 kilometrech.

Samotná spotřeba benzinu závisí na chuti dobíjet. Se zcela vybitým akumulátorem jsme jezdili v kombinovaném režimu za 6,1 l/100 km. Pokud akumulátor nabijete po 100 km, budete jezdit za 2,7 l/100 km, když nabíjecí interval prodloužíte na 300 km, budete stále jezdit za méně než se vznětovou motorizací (4,9 l/100 km).

Temperament pohonu je výborný, ale bohužel je nutné počítat s jeho patrným poklesem v případě, že se akumulátor vybije.

Plné dobití z wallboxu nebo veřejné nabíjecí stanice je možné za necelé dvě hodiny.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Opel Astra 1.6 Turbo Plug-in hybrid
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 110 kW při 6000 1/min, výkon elektromotoru  81 kW. Souhrnný výkon obou motorů 133 kW a točivý moment 360 Nm. Samočinná osmistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4374/1860/1442 mm, rozvor 2675 mm. Zavazadlový prostor 0,352/1,268 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1678/472 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1450/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 225 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 s. Spotřeba kombinovaná 1,1 l/100 km (WLTP), spotřeba v elektrickém režimu 14,2–15,1 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd na jedno nabití 60 km (WLTP), kapacita baterie 12,4 kWh, objem nádrže 42 l.
CENA s DPH 889 990 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,8/5,4 5,0/7,3 6,1
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 48,11 %
150 000 3 roky 42,30 %
210 000 3 roky 36,50 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Oproti sourozencům sportovnější jízdní vlastnosti Cena výkonnějšího plug-inu
Spotřeba v kombinovaném režimu Méně prostoru pro kolena vzadu
Cena Průměrný dojezd na elektřinu

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit