| Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem | 2,40 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem | 6,1 l/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +15 °C | 50 km |
Přestože Opel Astra sdílí stejnou techniku i s Peugeotem nebo DS, poměrně zásadně se od sebe liší především interiérem, vnějším designem, ale i jízdními vlastnostmi.

Všechny současné modely Opelu už sdílejí platformu koncernu Stellantis. V nové generaci se proto astra zcela změnila. Uvnitř skrývá univerzální techniku, kterou už využívá Peugeot, Citroën a DS. Díky tomu může kromě klasických pohonných jednotek nabídnout také dobře známou kombinaci benzinové šestnáctistovky s plug-in hybridní výpomocí. A brzy se začne prodávat také čistě elektrická verze.
Výrazně jiná
Vnější design je jednou ze silných zbraní astry, povedl se ale i interiér, který je naprosto svébytný. Hlavní funkce jsou rychle dostupné stisknutím mechanických ovladačů, dokonce i hlasitost audia se mění klasickým, otočným ovladačem, což chválíme. Mnoho ovládacích prvků je navíc specifických. Opel si také naladil podvozek podle sebe, ve finále je tak o něco tužší a více potěší sportovně laděné řidiče. Astra se tak odlišuje od technicky spřízněných konkurentů, kterými jsou Peugeot 308 a DS 4.
Astra má dostatečně prostorný interiér s výjimkou prostoru pro kolena na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má solidní objem (352 l), o 50 000 korun dražší kombi pak nabídne 516 l.
Nejlevnější plug-in
Z pohonných jednotek je možné vybírat mezi zážehovou a vznětovou motorizací s výkony 81 a 96 kW a plug-in hybridy s výkony 133 a 165 kW.
Slabší plug-in pohání zážehový čtyřválec 1,6 litru se 110 kW, kterému sekunduje elektromotor o výkonu 81 kW. Souhrnný výkon je 133 kW. Díky akční slevě 110 000 Kč je tato astra nyní ve svém segmentu nejlevnějším plug-inem.
Za znatelný příplatek 260 000 korun lze získat ještě výkonnější verzi plug-inu. Pohání ho stejná sestava s tím rozdílem, že zážehová šestnáctistovka pracuje s vyšším přeplňováním, a tak je o 23 kW výkonnější. Souhrnný výkon hybridního systému je tedy 165 kW.
Na elektřinu 50 km
Dojezd čistě na elektřinu je z dnešního úhlu pohledu už jen průměrný. Moderní plug-iny zvládnou ujet i 100 km. Astra, Peugeot 308 nebo DS 4 ujedou polovinu. Rozdíl je dán kapacitou akumulátoru, a tedy i cenou. Astra pracuje s 12,4kWh akumulátorem, který umožní po okreskách a městě ujet 45 až 55 km, v zimě je to jen kolem 40 km. Po dálnici rychlostí 130 km/h budete mít vybito po 30 až 35 kilometrech.
Samotná spotřeba benzinu závisí na chuti dobíjet. Se zcela vybitým akumulátorem jsme jezdili v kombinovaném režimu za 6,1 l/100 km. Pokud akumulátor nabijete po 100 km, budete jezdit za 2,7 l/100 km, když nabíjecí interval prodloužíte na 300 km, budete stále jezdit za méně než se vznětovou motorizací (4,9 l/100 km).
Temperament pohonu je výborný, ale bohužel je nutné počítat s jeho patrným poklesem v případě, že se akumulátor vybije.
Plné dobití z wallboxu nebo veřejné nabíjecí stanice je možné za necelé dvě hodiny.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Opel Astra 1.6 Turbo Plug-in hybrid |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, zdvihový objem 1598 cm3, výkon 110 kW při 6000 1/min, výkon elektromotoru 81 kW. Souhrnný výkon obou motorů 133 kW a točivý moment 360 Nm. Samočinná osmistupňová převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4374/1860/1442 mm, rozvor 2675 mm. Zavazadlový prostor 0,352/1,268 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1678/472 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1450/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 225 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 s. Spotřeba kombinovaná 1,1 l/100 km (WLTP), spotřeba v elektrickém režimu 14,2–15,1 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd na jedno nabití 60 km (WLTP), kapacita baterie 12,4 kWh, objem nádrže 42 l. |
| CENA s DPH | 889 990 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 6,8/5,4 | 5,0/7,3 | 6,1 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 48,11 % |
| 150 000 | 3 roky | 42,30 % |
| 210 000 | 3 roky | 36,50 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Oproti sourozencům sportovnější jízdní vlastnosti | Cena výkonnějšího plug-inu |
| Spotřeba v kombinovaném režimu | Méně prostoru pro kolena vzadu |
| Cena | Průměrný dojezd na elektřinu |




























