30 července 2021

Arteon je po výrazné modernizaci. A to po až takové, že se rozšířil o další karosářskou verzi. O příchodu kombi s názvem Shooting Brake se mimochodem spekulovalo už v roce 2017, kdy elegantní Arteon fastback nahradil Passata CC.

Automobily zdražují nebývalým tempem, modely střední třídy nevyjímaje. Milion korun de facto platí za startovací metu. Mezi konkurenty se cenou výrazně vymyká jen Opel Insignia, který dovoluje široké možnosti konfigurace, v nižších výbavách se nabízí i se silnými motory a svou cenou v podstatě konkuruje i menší Škodě Octavia. Například Peugeot 508 se s nejsilnějším motorem nabízel jen v nejvyšší výbavě, nyní kvůli emisním limitům se nabídka zmenšila jen na vznětovou verzi a plug-in hybrid s cenou od 1,145 milionu korun.

Touto optikou zjistíme, že elegantní arteon s cenou od 897 900 Kč není nikterak předražený a oproti konkurentům se vymyká bohatou nabídkou pohonných jednotek i možností pohonu 4×4. K dispozici jsou jak zážehové motory 1.5 a 2.0 TSI, tak vznětové 2.0 TDI s výkony od 110 do 206 kW s pohony předních nebo všech kol. K dispozici je i plug-in hybridní verze eHybrid, která kombinuje zážehový motor 1.4 TSI (115 kW) s elektromotorem (85 kW). Kombinovaný výkon je 160 kW. Vyjde na 1,265 milionu, což je o 87 000 korun více než nejsilnější diesel 2.0 TDI/147 kW a je to zároveň více nežli za Peugeota 508 SW.

Elegantní, přitom prostorný

Arteon s výrazně svažující se střechou nabízí dostatek místa i na zadních sedadlech. U podobně střižených modelů to rozhodně není samozřejmostí. Nejlepší představu si můžeme udělat při srovnání s výchozím Passatem Kombi, který mezi auty střední třídy patří k největším. Na zadních sedadlech je sice logicky o chlup méně místa, ale i přes 190 cm vysoký cestující se zde bez protestů poskládá.

Arteon je tak štědrý nejen v prostoru pro kolena, kde podle našich měření oproti passatu nabízí jen o 2 cm méně místa, ale i nad hlavou, kde ztrácí 4 cm, ale s hodnotou 98 cm strčí do kapsy i řadu klasických kombíků střední třídy. Šířka interiéru je prakticky shodná, největší rozdíl je patrný v objemu zavazadlového prostoru. Za 565 litrů se rozhodně nemusí stydět, oproti passatu je to ale o téměř 100 litrů méně.

TCO přívětivé

Ale vraťme se zpět k testované verzi 2.0 TSI 4Motion, která představuje nejdražší provedení. Motor je nadprůměrně pružný a díky výkonu 206 kW i pohonu všech kol je o zábavu postaráno. Podvozek je oproti passatu sportovnější, proto je i zdolávání příčných nerovností v arteonu znatelnější.

Pořizovací cena není nikterak přemrštěná. Náklady na servis, opotřebitelné díly i zůstatkové hodnoty jsou téměř shodné s passatem, takže celkové TCO je velmi přívětivé. Navíc příplatek 25 000 Kč za pohledné kombi je akceptovatelný.  

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
VW Arteon 2.0 TSI 4Motion
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec pohání všechna kola, zdvihový objem 1984 cm3, výkon 206 kW při 5500 1/min, točivý moment 355 Nm. Samočinná sedmistupňvá převodovka DSG.  
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4866/1871/1447 mm, rozvor 2840 mm, světlá výška 213 mm. Zavazadlový prostor 0,595/1,632 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1756/525 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2200/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s. Spotřeba kombinovaná 7,2 l/100 km.
CENA 1 343 900 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
9,1/6,7 6,0/8,6 8,1
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 53,18 % 17 100 31 300
150 000 3 roky 47,08 % 2 910 39 100
210 000 3 roky 40,97 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
TCO i zůstatkové hodnoty Cena plug-inu i verzí 4×4
Vnitřní prostor, bohatá základní výbava  Níže umístěné zadní sedáky nad podlahou
Jízdní vlastnosti, pohon 4×4   

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit