Na ID. Buzz jsme se těšili od prvního konceptu představeného v roce 2016. Čekání se vyplatilo, přijíždí hned ve dvou verzích napěchovaných nejmodernější technikou.
Pro Volkswagen je ID. Buzz stejným průkopníkem jako jeho prapředek z padesátých let. Automobilka dodávku postavila na platformě MEB kompatibilní s pokročilými technologiemi. Mezi ně patří sdílení jízdních dat o potenciálním nebezpečí Car2X, softwarové aktualizace vzduchem nebo pokročilý systém autonomní jízdy včetně změny pruhu. Bytelnost karoserie a vysoká úroveň podpory řidiče přinesly modelu ID. Buzz pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP se skóre 92 %.
Atraktivní cena i technika
Osobní verzi ID. Buzz a ID. Buzz Cargo již lze objednávat. MPV startuje na 1 593 854 Kč, zatímco užitková verze začíná na 1 496 457 Kč. Na zajímavé koncipovaný elektromobil se solidním dojezdem to vůbec není špatné. V obou případech dostanete vzadu uložený elektromotor o výkonu 150 kW s točivým momentem 310 Nm. Díky 82kWh baterii (využitelných 77 kWh) ujede ID. Buzz na jedno nabití 423 kilometrů (verze Cargo 425 km).
Během pauzy jej lze nabít AC nabíječkou o výkonu 11 kW nebo DC stanicí s výkonem až 170 kW. V tomto případě doplníte energii z 5 na 80 % za 30 minut. Výhodou moderní platformy je automatické spojení s nabíječkou Plug&Charge. Pomocí speciální stanice dokáže novinka poskytovat energii zpětně do elektrické sítě domu.
Minimalisticky pojatý interiér bez středového tunelu poskytuje nadmíru prostoru pěti cestujícím. Díky bohatému prosklení působí vzdušně a řidiči poskytuje příkladný výhled. Přehlednost umocňuje strohá palubní deska rezignující na analogová tlačítka. Dotykový je dokonce i panel ovládání světel, který známe z modelu Caddy. Jedinou dominantou je dvojice obrazovek, respektive digitální přístrojový štít a multimediální zařízení.
Jako v každém MPV zde najdeme velké množství odkládacích přihrádek, zejména na konzoli mezi předními sedadly. Zavazadlový prostor o objemu 1121 litrů lze sklopením druhé řady zvětšit až na 2205 litrů. Tohoto prostoru využily nezávislé firmy pro integraci kempingové zástavby. Automobilka pak sama plánuje verzi California. Neukáže se však dřív než v roce 2025.
Užitková verze Cargo má vpředu standardně tři sedadla (dvoumístná konfigurace je volitelná) oddělená od nákladového prostoru pevnou přepážkou. S rozvorem (2988 mm) téměř shodným s T6.1. a celkovou délkou 4712 mm se dozadu pohodlně vejdou dvě europalety. Celkový objem zadní části činí 3,9 m3. Navzdory karoserii typické pro dodávku se podařilo dosáhnout součinitele odporu vzduchu (cx) 0,285 (ID. Buzz Cargo 0,29). Výroba probíhá v Hannoveru, centru produkce užitkových vozů Volkswagen.
VW ID. Buzz – základní technické údaje osobní verze | |
Motor | elektromotor |
Nejvyšší výkon/točivý moment (kW/Nm) | 150/310 |
Max.rychlost ([km/h) | 145 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,2 |
Dojezd (l/100 km) | 423 |
Provozní/celková hmotnost (kg) | 2408/516 |
Délka/šířka/výška (mm) | 4712/2212/1932 |
Rozvor (mm) | 2989 |
Objem zavazadlového prostoru (l) | 1121/2205 |
Cena od (Kč s DPH) | 1 593 854 |
Aktuálně

Zkoumáme dynamické změny firemní mobility. Účastí v průzkumu získáte roční předplatné magazínu Business Car zdarma a možnost soutěžit o nového Forda na týden
