4. prosince 2025
Ekologie

Kia je významným investorem do veřejné nabíjecí sítě

>Redakce Redakce
25 listopadu, 2021

Kia se rozhodla navýšit svoji investici do evropské sítě ultra rychlých dobíjecích stanic IONITY pro elektromobily. Jako významný akcionář spojila Kia síly s dalšími investory projektu IONITY s cílem navýšit investice o 700 milionů eur ve prospěch rozšíření sítě vysoce výkonných dobíjecích míst napříč Evropou.

Společnost IONITY v současné době provozuje více než 400 ultrarychlých dobíjecích stanic s 1 500 dobíjecími místy podél evropských dálnic ve 24 zemích. Tato nejnovější dodatečná investice však zvýší počet dobíjecích stanic po celé Evropě na 1 000 a celkový počet se do roku 2025 zvýší na přibližně 7 000 dobíjecích míst. Tyto stanice budou umístěny nejen na strategicky klíčových místech evropské dálniční sítě, ale také podél důležitých hlavních silnic a v blízkosti velkých měst. Kromě toho budou stávající dobíjecí místa umístěná v oblastech, které se nacházejí s vysokou intenzitou dopravy, a tudíž se zvyšující se poptávkou po dobíjení, doplněna o nové dobíjecí místa. Tato opatření výrazně zkrátí celkovou dobu dobíjení a čekání zákazníků na nejrušnějších místech.

Toto rozšíření zákazníkům ještě více usnadní vyhledávání ultrarychlých 350 kW nabíječek, které jsou schopny dobít vozidla, jako je například elektrický crossover Kia EV6, z 10 na 80 % kapacity akumulátoru za pouhých 18 minut.

IONITY rovněž v rámci této investice do roku 2025 rozšíří počet vlastních dobíjecích míst v Evropě z dnešních 400 na více než 1000, přičemž v každé z těchto lokalit bude v průměru osm až dvanáct ultra rychlých stojanů o dobíjecím výkonu 350 kW. 

Síť IONITY používá přední evropský standard dobíjení CCS a dodává elektřinu původem z obnovitelných zdrojů. Kia má v plánu do roku 2026 celosvětově nabízet 11 nových elektromobilů vč. sedmi vyhrazených akumulátorových elektromobilů. Crossover EV6, který značka uvedla v letošním roce, je prvním vyhrazeným elektromobilem Kia s akumulátorovým pohonem, postaveným na  nové podvozkové platformě E-GMP. Díky vyspělé 800V architektuře dokáže prostřednictvím nabíječky o výkonu 350 kW prodloužit dojezd o 100 km za necelé čtyři a půl minuty; po úplném dobití činí dojezdová vzdálenost až 528 km.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit