Alfa Romeo Tonale je určená pro mladé, metropolitně založené a dynamické zákazníky. Sportovně střižené Tonale vyráží do boje s prémiovou konkurencí jako BMW X1 a Audi Q3. Jak je u Alfy Romeo zvykem, novinka útočí především silným řidičským zážitkem podpořeným moderními technologiemi.

Přední část vyniká novým „plovoucím“ štítem, který již není součástí nárazníků, ale o to je výraznější. Spodní část obsahuje dva hlavní boční přívody vzduchu, které spolu se štítem tvoří to, co je již několik generací známé jako „Trilobo“. V horní části přední části jsou pozoruhodnými prvky světlomety, které obhajují koncept „3+3“, což je výsledek přepracování ikonických tvarů modelů, jakým je SZ Zagato nebo koncepční vůz Proteo.
Světelná jednotka je rovněž hvězdou zadní části. Přepracovává návrh koncepčního vozu do jakési sinusové křivky, která přechází ze strany na stranu zádě a stává se jednoznačným „světelným podpisem“ modelu Tonale. Existuje zde také několik odkazů: pohled na horní část – kde se setkává spodní rámeček okna, okraje bočních oken a horní část zadního okna, okamžitě evokují ikonické vozy, jakým je 8C Competizione. To vše podtrhuje důležitost propojení jiných modelů Alfa Romeo různých segmentů a generací při vývoji Tonale. Totéž lze říct o dalším charakteristickém znaku nového C-SUV: litých kolech „teledial“, která byla velmi ceněná na koncepčním voze a nyní se objevují i u sériového modelu. Jedná se o reinterpretaci motivu „telefonního číselníku“, který je výsledkem evoluce, která začala už v 60. letech minulého století u ikonických vozů, jakým byla 33 Stradale. Litá kola modelu Tonale – dostupná v 17“, 18“, 19“ a 20“.
Řidič je středem pozornosti
Design interiéru vozu Tonale čerpá inspiraci ze závodní historie Alfa Romeo. Vše je zaměřeno na řidiče, i když je interiér pochopitelně stavěn s ohledem na pohodlí všech cestujících. Mezi charakteristické prvky nového modelu patří „teleskopický“ přístrojový panel a kompaktní sportovní volant ozdobený hliníkovými pádly řazení. Středový tunel zahrnuje nový volič jízdní dynamiky D.N.A., středová část palubní desky, která je orientovaná na řidiče pak vyniká výdechy ventilace tvaru turbíny s diamantovou texturou.

Na palubní desce se nachází také vložka s efektem „neočekávaného podsvícení“: když je panel vypnutý, zobrazí se grafika, když je zapnutý, grafika zmizí a zobrazí se nové pozadí s vícebarevným podsvícením. Stejné 3D prvky můžeme zaznamenat i na čalounění sedadel, od základních verzí až po stupňující se efekt s kontrastní barvou na pozadí Alcantary a eko kůže u verzí s nejvyšší specifikací. Ergonomická sedadla jsou výsledkem použití neoprenových tkanin běžně používaných u sportovního oblečení.
Díky dvouzónové klimatizaci, sofistikovanému infotainmentu, ventilovaným a vyhřívaným předním sedadlům, příjemnému ambientnímu osvětlení a zvukovému systému Harman Kardon se 14 reproduktory si pohodu na palubě užije opravdu každý.
Alfa Romeo Tonale je jedním z mála modelů ve své třídě, který nabízí systém „Semi-Automatic Parking“, který dokáže zjistit volné místo pro parkování a sám dokončí vjezd na místo či výjezd z něj. Ve jménu maximálního pohodlí zahrnuje vůz i elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru a bezdrátovou nabíjecí podložku – před řadicí pákou pro umístění a nabíjení chytrého telefonu v naprostém bezpečí a pohodlí. Stručně řečeno, Tonale cílí na fanoušky hmatatelného potěšení z italské pohostinnosti, pohodlí a vkusu.
Podpora zůstatkové hodnoty
U modelu Tonale se ve světové premiéře představuje technologie nezaměnitelných tokenů (NFT), což je jedinečná inovace v celém automobilovém odvětví. Alfa Romeo je první automobilkou na světě, která propojila vůz s digitálním certifikátem NFT. Technologie je založena na konceptu „blockchain card“, což je důvěrný a neměnný záznam hlavních fází života každého vozidla.

Po souhlasu zákazníka zaznamená NFT údaje o vozidle a vygeneruje certifikát, který lze použít jako záruku celkového stavu vozidla s pozitivním dopadem na jeho zůstatkovou hodnotu. Na trhu ojetých vozů představuje certifikace NFT další zdroj důvěryhodnosti pro majitele nebo prodejce, na který se mohou spolehnout. Kupující tak získají jistotu při výběru ojetého vozu.
Asistentka Amazon Alexa
Mezi hlavní nové prvky v modelu Alfa Romeo Tonale patří vestavěná funkce hlasového asistenta Amazon Alexa. Díky službě bezpečného doručení „Secure Delivery Service“ můžete svůj model Tonale zvolit jako místo pro doručení zásilek, a to tak, že na dálku odemknete dveře a necháte kurýra, aby zásilku vložil do vozidla.

Z pohodlí domova můžete kontrolovat aktuální informace o stavu vozidla, zjišťovat úroveň nabití a/nebo paliva, vyhledávat body zájmu, najít poslední polohu svého vozu, odesílat příkazy pro dálkové zamykání a odemykání a mnoho dalšího. „Alexu“ lze použít také pro přidání produktů do vašeho nákupního seznamu, k vyhledání restaurace v okolí nebo k nastavení osvětlení nebo topení připojeného k vašemu domácímu automatizačnímu systému.
Největší displej v segmentu
Alfa Romeo Tonale je standardně vybavena novým infotainmentem sestávajícím ze dvou velkých displejů – celkem 22,5“, což je absolutní rekord v segmentu. Díky personalizovatelnému operačnímu systému Android a konektivitě 4G s aktualizacemi vzduchem (Over-the-Air) nabízí nový infotainment vždy aktuální obsah, funkce a služby.

Uprostřed přístrojového panelu vyniká nová plně digitální 12,3“ TFT obrazovka pro přístup ke všem údajům vozidla a nastavení technologií autonomního řízení. Přístrojový panel lze také překonfigurovat pomocí tří rozložení: Evolved, Relax a Heritage.
Do palubní desky je zabudovaný inovativní 10,25“ dotykový displej inspirovaný nejnovějšími chytrými telefony. Systém byl navržen pro práci s widgety, grafickými komponentami navrženými pro intuitivní interakci se všemi funkcemi, které lze přizpůsobit pomocí rychlého a snadného přetažení. Každý uživatel si může vytvořit svou vlastní domovskou stránku, kde je každá z funkcí vozidla aplikací sama o sobě. Jednoduchým vodorovným posouváním lze obrazovky pro Alfa D.N.A., rádio, média, telefon, satelitní navigaci, klimatizaci, služby připojení a ADAS uspořádat podle potřeby. Je na řidiči, zda použije otočný knoflík nebo dotykovou obrazovku. Systém podporuje bezdrátové zrcadlení funkcí chytrého telefonu Apple CarPlay a Android Auto, jež je u modelu Tonale standardem.
Služby Alfa Connect Services
Alfa Romeo Tonale je vybavena službami „Alfa Connect Services“, nástrojem, který nabízí pokročilé palubní připojení a řadu služeb pro vaši bezpečnost a pohodlí.

V první řadě je to „My Navigation“, která se skládá z aplikací pro vzdálené vyhledávání destinací a bodů zájmu (POI). Součástí balíčku je také funkce Send & Go, pomocí které mohou zákazníci odeslat cíl přímo ze svého chytrého telefonu. „My Remote“ zahrnuje různé služby, jakými jsou dálkové ovládání funkcí vozidla (odemykání/zamykání dveří nebo rozsvícení světel) pomocí chytrého telefonu nebo chytrých hodinek; kontrola polohy vozidla; kontrola určitých parametrů (rychlost a plocha) a upozornění, pokud nejsou respektovány.
Služba „My Wi-Fi“ poskytuje možnost sdílet připojení k internetu s až osmi zařízeními na palubě. Pomocí služeb „Alfa Connect Services“ mohou řidiči také získat přístup k službám „My Assistant“: v případě kolize nebo nouzové situace může cestující kontaktovat vyhrazené call centrum (24/7) a požádat o pomoc. Při nehodě dojde k automatickému volání národního asistenčního čísla. Když se vozidlo porouchá, může řidič zavolat silniční asistenci, přičemž vozidlo automaticky poskytne své souřadnice, aby mohla proběhnout záchrana. Balíček obsahuje také službu hlášení, která zasílá informace o stavu vozidla v podobě e-mailu jednou měsíčně. S „My Car“ můžete mít stav a parametry vozu plně pod kontrolou prostřednictvím aplikace „My Alfa Connect“. „My Alert“ pak slouží pro upozornění majitele v případě pokusu o krádež; a „My Fleet Manager“ pro správu vozového parku.
Balíček autonomní jízdy 2. úrovně a bezpečnostní prvky
Alfa Romeo Tonale umožňuje autonomní řízení 2 úrovně prostřednictvím dopředu orientované kamery, která podélně a příčně monitoruje okolí vozu, dále inteligentního adaptivního tempomatu (IACC) a systému udržování uprostřed jízdního pruhu (LC). Systém IACC využívá inteligentní adaptivní tempomat, který automaticky upravuje rychlost vozu a systém rozpoznávání dopravního značení i inteligentní rychlostní asistent.

Nová Alfa Romeo Tonale přichází s prvky aktivní a pasivní bezpečnosti, které zajišťují bezpečnost v každodenním provozu. Kromě předních, bočních a hlavových airbagů jsou součástí standardní výbavy i inovativní zařízení a technologie, které zdokonalují interakci mezi řidičem, vozidlem a vozovkou. Příkladem je autonomní nouzové brzdění s detekcí zranitelných účastníků silničního provozu, které řidiče upozorní na nebezpečí a zastaví vozidlo, aby zabránilo srážce s chodcem nebo cyklistou, nebo asistent pozornosti řidiče, který sledováním pohybů vozidla detekuje jakoukoli únavu řidiče.
Funkce modelu Tonale doplňuje „připomenutí zadního sedadla“, jež detekuje předmět umístěný na zadním sedadle. Když je vozidlo vypnuté, zařízení řidiči připomene, že se na zadním sedadle nachází předmět. Na přání může být Tonale vybaveno sledováním mrtvých úhlů, detekcí křížení dráhy za vozidlem, jenž upozorňuje na vozidla přijíždějící během couvání ze strany a 360° kamerou, která nabízí pohled na okolí vozu na 10,25“ digitální dotykové obrazovce s dynamickou mřížkou. Kamera pracuje se čtyřmi kamerami s vysokým rozlišením umístěnými na přední masce, zpětných zrcátkách a dveřích zavazadlového prostoru.
To nejlepší z elektrifikovaných pohonů
Motor Hybrid VGT (Variable-Geometry Turbo) o výkonu 160 k má premiéru právě v modelu Tonale. Tato verze je vybavena pohonem předních kol a novou hybridní technologií. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií spojené se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Alfa Romeo TCT a 48voltovým elektromotorem „P2“ o výkonu 15 kW a točivém momentu 55 Nm, jež umožňuje pohon i když je spalovací motor vypnutý. Převodovka umožňuje startování a jízdu v elektrickém režimu při nízkých rychlostech v dopravní koloně a při parkování.

Vstupním bodem do světa Tonale je hybridní verze o výkonu 130 k, kterou tvoří nový čtyřválcový 1,5litrový zážehový motor s výkonem 130 k a maximálním točivým momentem 240 Nm, exkluzivní sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka a integrovaný elektromotor “P2” 48V 15 kW a 55 Nm.
Špičkový výkon zaručuje exkluzivní Plug-in Hybrid Q4 s výkonem 275 k, který je nejvýkonnější verzí řady z hlediska výkonu i úrovně elektrifikace. Pokročilý hybridní systém kombinuje 1,3litrový přeplňovaný zážehový motor MultiAir pro zajištění trakce předních kol a elektromotor, který pohání zadní kola. Systém má baterii 15,5 kWh a poskytuje celkový výkon 275 koní.
Díky tomu je nejsportovnějším modelem ve své třídě se zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhých 6,2 sekundy. Tonale Q4 je také nejúčinnějším plug-in hybridním C-SUV s dojezdem v elektrickém režimu až 80 km v městském cyklu a více než 60 km v kombinovaném cyklu. Plné nabití baterie trvá 2,5 hodiny při použití 7,4 kW rychlonabíječky.
Kombinovaný brzdový systém
Nová Alfa Romeo Tonale je ve své třídě jedinečná také použitím integrovaného brzdového systému (IBS). Jedná se o inovativní elektromechanický systém, který kombinuje kontrolu stability s konvenčními hydraulickými brzdami. Spojení elektroniky a mechaniky, výrazná optimalizace hmotnosti a naprostá absence vibrací od pedálu zaručují systému okamžitou odezvu. Použití pevných třmenů Brembo se 4 pístky a ventilovanými kotouči vpředu a plnými kotouči vzadu přispívá k lepšímu brzdnému výkonu.
Elektronické odpružení a diferenciál
Elektronické odpružení „DualStage Valve“ poskytuje volbu mezi výkonem a komfortem. Elektronické tlumiče vyvinuté ve spolupráci s Marelli jsou vybavené speciálním elektricky ovládaným ventilem uvnitř tlumiče, který poskytuje různé křivky tlumení. K dispozici jsou dva režimy Comfort a Sport.

U verzí Hybrid (130 k a 160 k) a naftové verze 130 k, všechny s pohonem předních kol, je standardně dodáván elektronický samosvorný diferenciál. Systém integrovaný ve voliči DNA využívá účinek brzdového systému pro simulací samosvorného mechanického diferenciálu. V kombinaci s předním zavěšením MacPherson zajišťuje sportovní a efektivní jízdní dynamiku řízením stability vozidla a přesměrováním výkonu na kola při akceleraci v zatáčkách. Systém rovněž poskytuje lepší kontrolu na kluzkém povrchu a výrazně snižuje nedotáčivost. Přenáší totiž točivý moment z vnitřního na vnější kolo, aby bylo zajištěno podélné zrychlení, což se odráží v lepších jízdních vlastnostech.




























