Mini od letošního roku mění prodejní strategii a v rámci celé dealerské sítě přechází na agenturní prodej. Smyslem je lákat zákazníky kvalitním přístupem.
V praxi to znamená, že BMW Group převezme plnou kontrolu nad prodejem a současná dealerská síť bude fungovat pouze jako zprostředkovatel nákupu.
Cena vozů bude centrálou jasně stanovená a stejně tak i provize z prodejů. Klientům tak odpadne strategické obíhání prodejců a lobby za nejlepší cenu. Tím pádem dostane zákazník stejné podmínky při fyzickém i on-line nákupu. Smyslem je, aby prodejci mezi sebou „bojovali“ kvalitou služeb, nikoliv cenou.
Co změna přinese leasingovým společnostem a fleetovým odběratelům jsme se zeptali přímo českého zastoupení značek BMW a MINI
– Jakým způsobem ovlivní agenturní prodej současné vztahy a produkty vůči leasingovým společnostem a fleetovým odběratelům? Co jim přinese nového?
Agenturní prodej zajistí zcela totožné podmínky pro všechny naše zákazníky. Cena vozu bude shodná u všech agenturních partnerů, nicméně se může lišit dle typu zákazníka.
Fleetoví zákazníci budou mít možnost správy podmínek pro jednotlivé uživatele ve vlastním portálu. Ať už budou vozy konfigurovány online nebo u agenta s asistencí certifikovaného poradce, a ať už ze strany centrálního oddělení nákupu, leasingové společnosti nebo přímo jednotlivých řidičů, nový model prodeje přináší maximální flexibilitu a je přizpůsobitelný potřebám všech našich klientů.
– Budou jednotné podmínky a ceny i pro ně?
Ano, v rámci dané kategorie zákazníka budou podmínky shodné.
– Bude BMW zohledňovat například velikost fleetového odběratele?
Ano, v rámci agenturního modelu zůstává zachována struktura podmínek pro B2B klienty, kdy jsou brány v potaz například velikost a struktura vozového parku klienta či historický odběr nových vozů BMW a MINI. Konkrétní typ klienta ovšem získá stejnou cenu u všech našich partnerů.
– Kdy se agenturní prodej rozběhne naplno u nás?
Jako první přejde v České republice na agenturní prodej značka MINI v červenci 2025.