Sedmistupňový „automat“ je k dispozici zájemcům o modely Puma a Fiesta s motorizací 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV). Jízda s ním klade na řidiče menší nároky, zejména v městském provozu s častým zastavováním. Plynulé a rychlé řazení navíc vhodně doplňuje elektricky podporovaný zátah hybridního pohonu a umocňuje tak řidičsky atraktivní charakter těchto vozů.
Technologie Ford EcoBoost Hybrid (mHEV) využívá řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který při brzdění a jízdě setrvačností zachycuje energii a ukládá ji ve formě elektřiny do 48voltové lithium-ion baterie. Startér/generátor přitom dokáže fungovat také jako elektromotor a v případě potřeby asistovat motoru spalovacímu. Podle konkrétní situace je výsledkem lepší dynamika, nebo nižší spotřeba paliva.
V případě potřeby navýší startér/generátor celkový točivý moment hnací soustavy až o 20 Nm, což se projevuje pohotovějším pružným zrychlením. Ve srovnání s nehybridní variantou má Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 92 kW (125 k) se 7st. autom. převodovkou téměř o čtyři procenta lepší pružné zrychlení a sprint z klidu na 100 km/ zvládne za 8,7 sekundy.
Více možností a točivého momentu
V režimu nahrazení točivého momentu poskytuje integrovaný startér/generátor točivý moment až 24 Nm, čímž ulevuje spalovacímu motoru a snižuje tak spotřebu paliva. Kombinace motoru EcoBoost Hybrid (mHEV) a samočinné převodovky je obzvláště vhodná do městského provozu, kde opakované zastavování a rozjíždění umožňuje zachycovat a znovu využívat energii. Díky tomu mají modely Fiesta a Puma o 5 % nižší emise.
Spojení dvouspojkové převodovky s hybridním pohonem přináší zákazníkovi přednosti obou technologií současně a zároveň rozšiřuje nabídku úsporných hybridních modelů pro zákazníky, kteří dávají přednost samočinnému řazení.
Sedmistupňová samočinná převodovka umožňuje zavést do modelů poháněných technologií EcoBoost Hybrid (mHEV) nové funkce jako je Stop & Go pro adaptivní tempomat nebo Start na dálku prostřednictvím aplikace FordPass.