Představením čtvrté generace modelu C3 Citroën mění pravidla hry na trhu všestranných městských vozů vyráběných v Evropě. Nová C3, která je poprvé k dispozici v elektrické verzi, nabízí bezkonkurenční komfort na palubě, snadnější zážitek s elektrickým pohonem a rozsáhlou kolekci výbavy za mimořádně konkurenceschopnou cenu, vůz se přitom vyrábí v Trnavě.

Citroën poprvé v segmentu městských vozů standardně vybavuje všechny verze nového modelu ë-C3 inovativním a exkluzivním systémem odpružení s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy. komfort dále posilují sedadla Advanced Comfort, která jsou opatřena zesílenou pěnu pro měkký a příjemný pocit od prvního doteku a dobrou oporu bez ohledu na ujetou vzdálenost.
Dalším novým prvkem je nový vzhled vozu, jehož výška 157 cm poskytuje cestujícím na předních sedadlech 100 mm navíc pro vyšší a dominantnější pozici za volantem s větším pocitem kontroly a bezpečí. Celá posádka má lepší výhled ven, což přispívá k většímu pocitu pohody na palubě. Přestože je nový ë-C3 jen o 19 mm delší a o 6 mm širší než jeho předchůdce, nabízí mnohem prostornější kabinu. Šířka v úrovni loktů na zadních sedadlech je o 19 mm a na předních sedadlech o 21 mm větší, než je průměr na trhu, prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech je nejméně o 20 mm větší než průměr.

Přeprava předmětů a zavazadel je ve zcela novém ë-C3 snadná. Větší kabina je vybavena užitečnými a chytrými odkládacími prostory ve výplních dveří, na středové konzole a pod středovou loketní opěrkou, ve středové konzole je k dispozici podložka pro bezdrátové nabíjení (standardní výbava verze Max). Díky modularitě zadní lavice dělené v poměru 60/40 (standardní výbava verze Max) a šířce mezi podběhy zadních kol 1015 mm lze ve voze přepravovat větší předměty a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 310 litrů za zadními sedadly by měl stačit pro většinu nákupů.
Pohon přizpůsobený městskému prostředí
Platforma, která je jako první ve skupině Stellantis orientovaná na elektromobily a umožňuje snížit náklady, využívá akumulátor LFP s kapacitou 44 kWh, který zajišťuje dojezd téměř 320 km (v cyklu WLTP). Rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 100 kW umožňuje dobít baterii z 20 % na 80 % kapacity za 26 minut.

Dobití z 20 % na 80 % při standardním střídavém proudu trvá při použití výkonu 7 kW přibližně 4 hodiny 10 minut, respektive 2 hodiny 50 minut, pokud je k dispozici 11 kW. Přístup k domácím i veřejným nabíjecím zařízením na střídavý proud je snadný díky standardně dodávanému kabelu Mode 3, který je ideální pro pravidelné nabíjení doma pomocí wallboxu i venku na veřejných nabíjecích stanicích. Kabel lze použít s jednofázovým wallboxem s výkonem 7,4 kW nebo třífázovým wallboxem s výkonem 11 kW.
Zcela nový ë-C3 s motorem o výkonu 83 kW (113 k) a plně automatickou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 11 sekund a dosahuje maximální rychlosti 135 km/h, takže poskytuje více než dostatečnou sílu a výkon pro každodenní jízdu a provoz, zejména v městském a příměstském prostředí.

Pro ještě pohodovější zážitky na dlouhých cestách si budou majitelé navíc moci díky nové aplikaci e-ROUTES plánovat své cesty, sledovat stav nabití a úroveň nabití baterie v reálném čase a využívat kompletní online navigaci. Aplikace je určena speciálně pro elektromobily Citroën a je součástí předplatného online služeb „Connect Plus“. Díky aplikaci MyCitroën budou moci řidiči ë-C3 naprogramovat nabíjení či nastavit vyhřátí nebo vychlazení kabiny a kontrolovat stav baterie.

Všechny technologie asistenčních systémů řízení v novém voze ë-C3 jsou navrženy tak, aby pečovaly o tělo a mysl všech cestujících, zejména řidiče. Novinka je vybavena systémem nouzového brzdění, hlídáním jízdy v pruhu, sledováním pozornosti řidiče, rozpoznáváním dopravních značek s tempomatem, automatickým přepínáním světel a couvací kamerou
Zcela nové pojetí interiéru
V kabině C-Zen Lounge se řidiči a spolujezdci vpředu naskýtá čistý a ničím nerušený výhled vpřed díky velkému čelnímu sklu a široké horizontální palubní desce, která sahá od kraje ke kraji napříč vozem a je lemována pro Citroën charakteristickými vertikálními větracími otvory.

Skutečnou novinkou u horní úrovně přístrojové desky je absence tradičního přístrojového panelu. Nový ë-C3 poprvé nabízí nový Citroën head-up displej, který zobrazuje informace o vozidle na lesklé černé části mezi horní částí palubní desky a spodní částí čelního skla. Toto inteligentní řešení zajišťuje, že nedochází k duplikaci informací, jak je tomu tradičně mezi head-up displejem a přístrojovou deskou, a poskytuje řidiči snadný přístup ke všem klíčovým informacím, které potřebuje, aniž by musel spustit oči z vozovky.
Nový kompaktní multifunkční volant je menší a lépe se ovládá. Je výškově a podélně nastavitelný, takže jej lze přizpůsobit postavě každého člověka.

Uprostřed palubní desky se „vznáší“ barevná obrazovka infotainmentu o úhlopříčce 10,25 palců, která je mírně natočená směrem k řidiči, a součástí standardní výbavy je „My Citroën Play with Smartphone Station“ se speciální aplikací, která umožňuje majitelům modelu verze „You“ přístup k hudbě, rádiu, volání a navigaci prostřednictvím vlastního telefonu.
Po bezplatném ročním zkušebním provozu přidává „Connect Plus“ za mírný měsíční poplatek dopravní informace v reálném čase, takže si řidiči mohou pro své cesty zvolit optimální trasu, přičemž alternativy jsou vypočítány a navrženy na základě předpokládaných dopravních toků a aktuálních dopravních zácp nebo kolon. Systém rovněž obsahuje informace o městech v 3D rozlišení (zdarma na tři roky).
Výbavové linie
Zcela nový elektrický ë-C3 bude evropským zákazníkům k dispozici v rámci zjednodušené nabídky s pouze dvěma dobře vybavenými verzemi „You“ a „Max“.

První řada „You“ má vysokou úroveň standardní výbavy, která zahrnuje LED světlomety, odpružení Citroën Advanced Comfort, Active Safety Brake (systém nouzového brzdění), nový Citroën head-up displej, My Citroën Play se Smartphone Station pro infotainment, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, samočinné rozsvěcování světel, zadní parkovací asistent, zadní spoiler, tempomat/omezovač rychlosti, manuální klimatizaci a 6 airbagů.
Nejvyšší řada „Max“ navíc přidává 17palcová hliníková kola s diamantovým výbrusem, dvoubarevnou karoserii s kontrastní střechou, ozdobné střešní lišty, přední a zadní ochranné plechy, 10,25palcový barevný dotykový displej s funkcí Mirror Screen, sedadla Citroën Advanced Comfort, automatické spouštění stěračů, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, kůží potažený volant, druhou řadu sklopných sedadel dělenou v poměru 60/40, nastavitelné sedadlo řidiče, zadní LED světla, tónovaná zadní okna, sedadla TEP/látka, automatickou klimatizaci, 3D navigaci, bezdrátové nabíjení, zadní parkovací kameru, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a elektrické ovládání zadních oken.

Zcela nový ë-C3 bude nabízen v 5 výrazných vysoce kvalitních odstínech – bílá Banquise, modrá Monte Carlo, červená Elixir, šedá Mercury a černá Perla Nera. Kontrastní střecha, která je pro Citroën typická, bude u verze „Max“ standardně nabízena v černé nebo bílé barvě, přičemž její oddělení na úrovni zadního okénka dokonale navazuje na ostře tvarovanou linii vylisovanou do plechu zadního sloupku.




























