4. prosince 2025
Ekologie

Citroën C3 dostává elektrickou verzi. Překypuje technikou a nabídne nebývalý komfort

>Redakce Redakce
20 října, 2023

Představením čtvrté generace modelu C3 Citroën mění pravidla hry na trhu všestranných městských vozů vyráběných v Evropě. Nová C3, která je poprvé k dispozici v elektrické verzi, nabízí bezkonkurenční komfort na palubě, snadnější zážitek s elektrickým pohonem a rozsáhlou kolekci výbavy za mimořádně konkurenceschopnou cenu, vůz se přitom vyrábí v Trnavě.

Citroën poprvé v segmentu městských vozů standardně vybavuje všechny verze nového modelu ë-C3 inovativním a exkluzivním systémem odpružení s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy. komfort dále posilují sedadla Advanced Comfort, která jsou opatřena zesílenou pěnu pro měkký a příjemný pocit od prvního doteku a dobrou oporu bez ohledu na ujetou vzdálenost.

Dalším novým prvkem je nový vzhled vozu, jehož výška 157 cm poskytuje cestujícím na předních sedadlech 100 mm navíc pro vyšší a dominantnější pozici za volantem s větším pocitem kontroly a bezpečí. Celá posádka má lepší výhled ven, což přispívá k většímu pocitu pohody na palubě. Přestože je nový ë-C3 jen o 19 mm delší a o 6 mm širší než jeho předchůdce, nabízí mnohem prostornější kabinu. Šířka v úrovni loktů na zadních sedadlech je o 19 mm a na předních sedadlech o 21 mm větší, než je průměr na trhu, prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech je nejméně o 20 mm větší než průměr.

Přeprava předmětů a zavazadel je ve zcela novém ë-C3 snadná. Větší kabina je vybavena užitečnými a chytrými odkládacími prostory ve výplních dveří, na středové konzole a pod středovou loketní opěrkou, ve středové konzole je k dispozici podložka pro bezdrátové nabíjení (standardní výbava verze Max). Díky modularitě zadní lavice dělené v poměru 60/40 (standardní výbava verze Max) a šířce mezi podběhy zadních kol 1015 mm lze ve voze přepravovat větší předměty a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 310 litrů za zadními sedadly by měl stačit pro většinu nákupů.

Pohon přizpůsobený městskému prostředí

Platforma, která je jako první ve skupině Stellantis orientovaná na elektromobily a umožňuje snížit náklady, využívá akumulátor LFP s kapacitou 44 kWh, který zajišťuje dojezd téměř 320 km (v cyklu WLTP). Rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 100 kW umožňuje dobít baterii z 20 % na 80 % kapacity za 26 minut.

Dobití z 20 % na 80 % při standardním střídavém proudu trvá při použití výkonu 7 kW přibližně 4 hodiny 10 minut, respektive 2 hodiny 50 minut, pokud je k dispozici 11 kW. Přístup k domácím i veřejným nabíjecím zařízením na střídavý proud je snadný díky standardně dodávanému kabelu Mode 3, který je ideální pro pravidelné nabíjení doma pomocí wallboxu i venku na veřejných nabíjecích stanicích. Kabel lze použít s jednofázovým wallboxem s výkonem 7,4 kW nebo třífázovým wallboxem s výkonem 11 kW.

Zcela nový ë-C3 s motorem o výkonu 83 kW (113 k) a plně automatickou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 11 sekund a dosahuje maximální rychlosti 135 km/h, takže poskytuje více než dostatečnou sílu a výkon pro každodenní jízdu a provoz, zejména v městském a příměstském prostředí.

Pro ještě pohodovější zážitky na dlouhých cestách si budou majitelé navíc moci díky nové aplikaci e-ROUTES plánovat své cesty, sledovat stav nabití a úroveň nabití baterie v reálném čase a využívat kompletní online navigaci. Aplikace je určena speciálně pro elektromobily Citroën a je součástí předplatného online služeb „Connect Plus“.  Díky aplikaci MyCitroën budou moci řidiči ë-C3 naprogramovat nabíjení či nastavit vyhřátí nebo vychlazení kabiny a kontrolovat stav baterie.

Všechny technologie asistenčních systémů řízení v novém voze ë-C3 jsou navrženy tak, aby pečovaly o tělo a mysl všech cestujících, zejména řidiče. Novinka je vybavena systémem nouzového brzdění, hlídáním jízdy v pruhu, sledováním pozornosti řidiče, rozpoznáváním dopravních značek s tempomatem, automatickým přepínáním světel a couvací kamerou 

Zcela nové pojetí interiéru

V kabině C-Zen Lounge se řidiči a spolujezdci vpředu naskýtá čistý a ničím nerušený výhled vpřed díky velkému čelnímu sklu a široké horizontální palubní desce, která sahá od kraje ke kraji napříč vozem a je lemována pro Citroën charakteristickými vertikálními větracími otvory. 

Skutečnou novinkou u horní úrovně přístrojové desky je absence tradičního přístrojového panelu. Nový ë-C3 poprvé nabízí nový Citroën head-up displej, který zobrazuje informace o vozidle na lesklé černé části mezi horní částí palubní desky a spodní částí čelního skla. Toto inteligentní řešení zajišťuje, že nedochází k duplikaci informací, jak je tomu tradičně mezi head-up displejem a přístrojovou deskou, a poskytuje řidiči snadný přístup ke všem klíčovým informacím, které potřebuje, aniž by musel spustit oči z vozovky. 

Nový kompaktní multifunkční volant je menší a lépe se ovládá. Je výškově a podélně nastavitelný, takže jej lze přizpůsobit postavě každého člověka. 

Uprostřed palubní desky se „vznáší“ barevná obrazovka infotainmentu o úhlopříčce 10,25 palců, která je mírně natočená směrem k řidiči, a součástí standardní výbavy je „My Citroën Play with Smartphone Station“ se speciální aplikací, která umožňuje majitelům modelu verze „You“ přístup k hudbě, rádiu, volání a navigaci prostřednictvím vlastního telefonu.

Po bezplatném ročním zkušebním provozu přidává „Connect Plus“ za mírný měsíční poplatek dopravní informace v reálném čase, takže si řidiči mohou pro své cesty zvolit optimální trasu, přičemž alternativy jsou vypočítány a navrženy na základě předpokládaných dopravních toků a aktuálních dopravních zácp nebo kolon. Systém rovněž obsahuje informace o městech v 3D rozlišení (zdarma na tři roky).

Výbavové linie

Zcela nový elektrický ë-C3 bude evropským zákazníkům k dispozici v rámci zjednodušené nabídky s pouze dvěma dobře vybavenými verzemi „You“ a „Max“. 

První řada „You“ má vysokou úroveň standardní výbavy, která zahrnuje LED světlomety, odpružení Citroën Advanced Comfort, Active Safety Brake (systém nouzového brzdění), nový Citroën head-up displej, My Citroën Play se Smartphone Station pro infotainment, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, samočinné rozsvěcování světel, zadní parkovací asistent, zadní spoiler, tempomat/omezovač rychlosti, manuální klimatizaci a 6 airbagů. 

Nejvyšší řada „Max“ navíc přidává 17palcová hliníková kola s diamantovým výbrusem, dvoubarevnou karoserii s kontrastní střechou, ozdobné střešní lišty, přední a zadní ochranné plechy, 10,25palcový barevný dotykový displej s funkcí Mirror Screen, sedadla Citroën Advanced Comfort, automatické spouštění stěračů, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, kůží potažený volant, druhou řadu sklopných sedadel dělenou v poměru 60/40, nastavitelné sedadlo řidiče, zadní LED světla, tónovaná zadní okna, sedadla TEP/látka, automatickou klimatizaci, 3D navigaci, bezdrátové nabíjení, zadní parkovací kameru, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a elektrické ovládání zadních oken.  

Zcela nový ë-C3 bude nabízen v 5 výrazných vysoce kvalitních odstínech – bílá Banquise, modrá Monte Carlo, červená Elixir, šedá Mercury a černá Perla Nera. Kontrastní střecha, která je pro Citroën typická, bude u verze „Max“ standardně nabízena v černé nebo bílé barvě, přičemž její oddělení na úrovni zadního okénka dokonale navazuje na ostře tvarovanou linii vylisovanou do plechu zadního sloupku.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit