Peugeot 408 je jednou z nejzajímavějších novinek letošního roku. Na trh zatím vstupuje s benzinovým a plug-in hybridním pohonem. Koncem léta pak dorazí plně elektrická verze a levný hybrid bez možnosti externího nabíjení.

Peugeot 408 staví na zcela nové platformě, kterou už využívá také sesterský Citroën C5 X. Tuto loňskou novinku jsme už testovali s benzinovým či plug-in hybridním pohonem a velmi jsme pochvalovali vyspělou konstrukci, vnitřní prostor a mimořádně vysoký jízdní komfort. Oproti tomu Peugeot 408 nabízí tužší podvozek s nižším komfortem odpružení. Se zatáčkami se tak vypořádá o něco sportovněji.

I když oba modely staví na stejné platformě se shodným rozvorem 2787 mm, každý je výrazně jiný. Citroën je o znatelných 118 mm delší, vyrábí se v Číně (a to i pro Evropu, zatímco 408 ve Francii) a jeho karoserie připomíná spíš kombi, zatímco 408 sportovně střižený fastback s menším vnitřním prostorem.

Peugeot kvůli rychleji se svažující střeše nabízí omezený vnitřní prostor nad hlavou cestujících vzadu. Není to ale až tak zlé. Pohodlně se tam usadí cestující s výškou do 180 cm. Naopak velmi příjemně překvapí prostor pro kolena cestujících. V tomto ohledu nabízí nejvíce místa ze všech současných peugeotů. Zavazadlový prostor benzinové verze nabízí nadprůměrných 536 litrů, v hybridním provedení je to ale o 65 l méně (471 litrů).

Základní tříválec nezklame

V peugeotu 408 jsme stihli vyzkoušet všechny tři pohonné jednotky. Základní je zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW. I když cena této nejlevnější verze startuje na 830 000 korunách, nabízí nadprůměrnou výbavu a kupodivu špatný není ani temperament nebo pružné zrychlení. Navíc je příjemně úsporný. V kombinovaném režimu jsme s ním jezdili za 6,6 l/100 km. Na předsudky kolem tříválců tedy v tomto případě můžete zapomenout.

Další možností je o více než dvě stě tisíc korun dražší, o 300 kg těžší, ale znatelně výkonnější dvojice plug-in hybridních pohonů, která kombinuje zážehový čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 110 nebo 132 kW s 81kW elektromotorem. Celkový výkon slabší verze je tak 133 kW, výkonnější pak nabízí 165 kW. K dispozici je výhradně osmistupňová samočinná převodovka a pohon předních kol.

Z pohledu spotřeby je plug-in hybrid při jízdě s vybitým akumulátorem přibližně stejně úsporný jako tříválec. Má sice větší objem a vyšší výkon, na druhou stranu ale i při jízdě s vybitým akumulátorem stále funguje jako běžný hybrid. Návratnost plug-in hybridní verze tak záleží na tom, jak často bude řidič akumulátory externě nabíjet.

Na akumulátor lze bez zapnutého topení ujet 49 km. Po dálnici ale rychlostí 130 km/h ujedete 35 km, stejně tak jako v třeskutých mrazech. Kolem 40 km pak ujedete v zimě při teplotách kolem 0 °C.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Peugeot 408 PureTech 130 EAT8
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný tříválec objemu 1199 cm3 pohání přední kola, výkon 96 kW při 5500 1/min, točivý moment 230 Nm. Osmistupňová samočinná převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4687/1859/1478 mm, rozvor 2787 mm. Zavazadlový prostor 536/1611 l.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1468/440 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1200/725 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 210 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotřeba kombinovaná 6,0 l/100 km (WLTP). 
CENA s DPH 830 000 Kč (akční cena 780 200 Kč)
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
7,4/5,5 4,9/6,7 6,6
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY 
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 49,20 %
150 000 3 roky 43,60 %
210 000 3 roky 38,50 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Design, jízdní komfort, vnitřní prostor Jen průměrné zůstatkové hodnoty
Nízké náklady na provoz  Absence verze 4×4 
Elegantní, přitom praktická verze liftback Nižší hmotnost brzděného přívěsu

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit