Ekologie

Vodíkové autobusy okusí náročný provoz mnichovského centra

>Redakce Redakce
07 července, 2021

Hyundai bude v nadcházejících týdnech spolupracovat s německými provozovateli autobusů na zkušebním provozu autobusu Elec City Fuel Cell s pohonem na vodík. Společnost současně zkoumá možnosti uvedení autobusu s nulovými emisemi na evropský trh.

 

Hyundai slavnostně předal inovativní autobus zástupcům společností Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH (Ettenhuber) a Geldhauser Linien- und Reiseverkehr GmbH & Co. KG (Geldhauser) na vodíkové plnicí stanici OMV u bavorských obcí Wendling a Irschenberg.

Oba provozovatelé autobusů budou v modelu Elec City Fuel Cell přepravovat cestující na běžných linkách v Mnichově. Autobus ujede na jednu náplň palivových nádrží více než 500 kilometrů.

Hyundai Motor plánuje pro letošní rok ukázkové jízdy pro další čtyři provozovatele autobusů, při nichž bude sbírat zkušenosti cestujících i řidičů. Již 108 autobusů s vodíkovým pohonem jezdí v Koreji od roku 2019 na různých linkách veřejné hromadné dopravy a v porovnání s autobusy poháněnými spalovacími motory snížily emise oxidu uhličitého za celou dobu provozu o cca 7700 tun. V současnosti provozované autobusy Elec City Fuel Cell eliminují podle propočtů každoročně stejné množství emisí CO2, které za rok pohltí lesy o rozloze 1500 hektarů.

Dostatek energie pro příměstský provoz

Autobus Hyundai Elec City je vybaven vysokokapacitním systémem palivových článků na vodík, který je sestaven ze dvou sad palivových článků o výkonu 90 kW. Palivové články jsou vybaveny odolnou vrstvou a elektrolytovou membránou. Nejvyšší výkon 180 kW poskytuje autobusu značné výkonové rezervy dokonce i v kopcovité krajině. Na střeše je uloženo pět nádrží s celkovou kapacitou 34 kg vodíku, umožňující dojezd více než 500 km.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit