30 července 2021

V rámci naši rubriky Manažer testuje si naše čtenářka tentokrát vyzkoušela novou generaci Hyundaie Tucson.

Zapůjčený Hyundai Tucson poháněl vznětový přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru (100 kW) kombinovaný s 48voltovým mild hybridním systémem MSHG, dvojspojkovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol.

Hyundai hodnotila Petra Spilková

Nový tucson vyzkoušela flotilová manažerka Petra Spilková ze společnosti Canon CZ a byla to její první zkušenost s novinkou korejské automobilky, která se vyrábí v moravských Nošovicích.

Velice mě zaujala možnost vyzkoušet si mild hybdridní systém v kombinaci s dieselem. Ale v první řadě jsem byla velmi nadšena designem aut a vtipně schovanými světly LED v masce. Nový tucson mě dále zaujal překvapivě hodnotně působícím interiérem. Velice zajímavá je palubní deska, vůz má také dostatek odkládacích prostorů. A vůbec celý interiér je velmi prostorný a komfortní. Vzadu je dostatek prostoru, a tak se tam pohodlně usadí i cestucjí s výškou nad 190 cm. Naopak zavazadlový prostor mi přijde malý. A určité výhrady mám i k novému infotainmentu. Obrazovka má sice vysoké rozlišení, ale menu obsahuje až příliš mnoho položek. Jeho ovládání tak vyžaduje značnou pozornost. Na druhou stranu mě doslova nadchl jeden z mnoha jízdních asistentů – hlídání mrtvého úhlu BVM, který při aktivaci změny směru zobrazí na digitálním přístrojovém štítu obraz z kamery umístěné pod zrcátkem na straně, kam se chystáte odbočit. To mi přišlo naprosto dokonalé a musím říci, že je to skvělý nápad. Velmi pozitivně hodnotím také systém upozorňující na zezadu blížící se vozidlo nebo systém SVM, který zobrazí okolí vozidla v rozsahu 360 stupňů. Kamery mají výborné rozlišení, počítačová grafika umožňuje i pohled z ptačí perspektivy.

Motor je uvnitř vozu téměř neslyšitelný. Verze s turbodieselem a mild hybridem je poměrně svižná a zároveň úsporná. Auto jsem zkoušela na okresních silnicích, dálnici i ve městě a úplně jsem ho nešetřila a většinou jezdila v režimu Sport. Aktuální spotřeba byla kolem 7 I/100 km, což s ohledem na pohon všech kol není špatné. Tucson dobře sedí v zatáčkách a podvozek dobře filtruje nerovnosti okresních silnic.“

Jen dodejme, že základní Tucson s motorem 1.6 T-GDI ve výbavě Start přijde na 529 990 korun, testovaná verze 1.6 CRDi Mild Hybrid v nejvyšší výbavě Style však přijde na 909 990 korun.

O flotile společnosti

Společnost Canon CZ je českou pobočkou společnosti Canon Europe, jejíž mateřská společnost Canon byla založena už v roce 1937. Dnes je Canon globálním poskytovatelem digitálních obrazových technologií. Zastoupení pro Česko a Slovensko najdete v pražských Holešovicích v Jankovcově ulici. Firemní flotila čítá v současnosti 122 automobilů (18 z toho jezdí na Slovensku) a většina je z koncernu Volkswagen. Vzhledem k tomu, že velkou část zaměstnanců tvoří vedle obchodníků také servisní technici, nechybí ve vozovém parku také užitkové autromobily, které v tomto případě reprezentují Citroëny Berlingo a Ford Transit Connect.

Služební vozy pohánějí zážehové nebo vznětové motory, přičemž benzinové motorizace se pořizují pouze u vozidel, která nenajedou ročně více než 30 tisíc kilometrů. Elektromobily ani automobily na CNG nebo LPG ve vozovém parku společnosti Canon CZ nenajdete.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit