V rámci naši rubriky Manažer testuje si naše čtenářka tentokrát vyzkoušela novou generaci Hyundaie Tucson.
Zapůjčený Hyundai Tucson poháněl vznětový přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru (100 kW) kombinovaný s 48voltovým mild hybridním systémem MSHG, dvojspojkovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol.
Hyundai hodnotila Petra Spilková
Nový tucson vyzkoušela flotilová manažerka Petra Spilková ze společnosti Canon CZ a byla to její první zkušenost s novinkou korejské automobilky, která se vyrábí v moravských Nošovicích.
„Velice mě zaujala možnost vyzkoušet si mild hybdridní systém v kombinaci s dieselem. Ale v první řadě jsem byla velmi nadšena designem aut a vtipně schovanými světly LED v masce. Nový tucson mě dále zaujal překvapivě hodnotně působícím interiérem. Velice zajímavá je palubní deska, vůz má také dostatek odkládacích prostorů. A vůbec celý interiér je velmi prostorný a komfortní. Vzadu je dostatek prostoru, a tak se tam pohodlně usadí i cestucjí s výškou nad 190 cm. Naopak zavazadlový prostor mi přijde malý. A určité výhrady mám i k novému infotainmentu. Obrazovka má sice vysoké rozlišení, ale menu obsahuje až příliš mnoho položek. Jeho ovládání tak vyžaduje značnou pozornost. Na druhou stranu mě doslova nadchl jeden z mnoha jízdních asistentů – hlídání mrtvého úhlu BVM, který při aktivaci změny směru zobrazí na digitálním přístrojovém štítu obraz z kamery umístěné pod zrcátkem na straně, kam se chystáte odbočit. To mi přišlo naprosto dokonalé a musím říci, že je to skvělý nápad. Velmi pozitivně hodnotím také systém upozorňující na zezadu blížící se vozidlo nebo systém SVM, který zobrazí okolí vozidla v rozsahu 360 stupňů. Kamery mají výborné rozlišení, počítačová grafika umožňuje i pohled z ptačí perspektivy.
Motor je uvnitř vozu téměř neslyšitelný. Verze s turbodieselem a mild hybridem je poměrně svižná a zároveň úsporná. Auto jsem zkoušela na okresních silnicích, dálnici i ve městě a úplně jsem ho nešetřila a většinou jezdila v režimu Sport. Aktuální spotřeba byla kolem 7 I/100 km, což s ohledem na pohon všech kol není špatné. Tucson dobře sedí v zatáčkách a podvozek dobře filtruje nerovnosti okresních silnic.“
Jen dodejme, že základní Tucson s motorem 1.6 T-GDI ve výbavě Start přijde na 529 990 korun, testovaná verze 1.6 CRDi Mild Hybrid v nejvyšší výbavě Style však přijde na 909 990 korun.
O flotile společnosti
Společnost Canon CZ je českou pobočkou společnosti Canon Europe, jejíž mateřská společnost Canon byla založena už v roce 1937. Dnes je Canon globálním poskytovatelem digitálních obrazových technologií. Zastoupení pro Česko a Slovensko najdete v pražských Holešovicích v Jankovcově ulici. Firemní flotila čítá v současnosti 122 automobilů (18 z toho jezdí na Slovensku) a většina je z koncernu Volkswagen. Vzhledem k tomu, že velkou část zaměstnanců tvoří vedle obchodníků také servisní technici, nechybí ve vozovém parku také užitkové autromobily, které v tomto případě reprezentují Citroëny Berlingo a Ford Transit Connect.
Služební vozy pohánějí zážehové nebo vznětové motory, přičemž benzinové motorizace se pořizují pouze u vozidel, která nenajedou ročně více než 30 tisíc kilometrů. Elektromobily ani automobily na CNG nebo LPG ve vozovém parku společnosti Canon CZ nenajdete.