Zaparkovat, najít parkovací automat, zaplatit a vrátit se do auta s lístkem. Ještě dnes poměrně běžný postup, jak ve městech zaparkovat. Odjíždíte dřív? Peníze propadnou. Potřebujete parkování naopak prodloužit? Nezbývá než opět vyrazit k automatu a přikoupit minuty nebo hodiny. V lepším případě řidič na schůzce musí hlídat mobilní aplikaci. Škoda však jde ještě dál. Patáliím s placením za parkování zvoní hrana, alespoň pro řidiče vozů Škoda. Na svědomí to má služba Pay to Park.
Liší se i způsoby, jak dát vědět, že za parkování platíte pomocí Pay to Park.
„Pokud jste například v Berlíně, musíte si dát za sklo auta lístek, že používáte digitální parkovací službu. Zákazníci v Německu jsou na to zvyklí, ale pro cizince to může být novinka. Proto musíme o takové odlišnosti informovat pomocí notifikace v aplikaci. Musíme zohledňovat i jiná pravidla pro elektromobily.“
A s Pay to Park chytré parkovací služby rozhodně nekončí. Tomáš Dražil má smělé plány. „Pracujeme na prediktivním parkování. Rádi bychom stávající IT infrastrukturu využili k tomu, aby auto řidiči dokázalo poradit, jaká je pravděpodobnost, že v danou dobu najde v určené lokalitě parkovací místo. Doba se mění. A my tomu chceme jít naproti.“