Stuttgartská značka si rozhodně na nezájem stěžovat nemůže. Loni jí modelová ofenziva pomohla v prémiovém segmentu obsadit první místo před největším rivalem BMW. Mercedes-Benz ale i letos nabídne celou řadu novinek, o kterých jsme si povídali s Jiřím Šubrtem, manažerem prodeje velkoodběratelům.

Jiří Šubrt, manažer prodeje velkoodběratelům společnosti Mercedes-Benz Cars

Jiří Šubrt, manažer prodeje velkoodběratelům společnosti Mercedes-Benz Cars

Mercedes u nás loni prodal přes osm a půl tisíce automobilů. Mezi prémiovými značkami je tak nejlepší a celkově obsadil vynikající deváté místo. Co je podle vás za takovým úspěchem?

Meziročně jsme si polepšili o téměř 14 %, což je skutečně výrazný úspěch. Modelová ofenziva je určitě jednou z výhod. Myslím si ale, že hlavním důvodem je fakt, že neprodáváme skvěle jen jeden nebo dva modely, ale
že se zákazníci zajímají o celou naši modelovou nabídku s tím, že mezi nejprodávanější patří nejméně sedm modelů. Jmenoval bych třídy A, B, C, E a mezi SUV je to GLA, GLC, ale i GLS.

Novinek je pro letošní rok požehnaně. Když jsem k vám přicházel, zaujala mě vystavená třída G s unikátním dvanáctiválcem. Vy jste se se všemi letošními novinkami už svezl. Jak nová třída G jezdí?

I když třída G není typickým flotilovým autem, jsem rád, že jste ji zmínil. Třída G je bezesporu ikonou a z testovaných novinek na mě zapůsobila nejvýrazněji. I když z venku není až tak patrné, že se jedná o novou generaci, uvnitř je vše zcela jiné. Asi největší změna je patrná v jízdních vlastnostech. Ty se de facto neliší od našeho skvělého SUV GLS. Přední tuhou nápravu nahradilo nezávislé zavěšení, respektive lichoběžníková
náprava bez pomocného rámu. Výrazně se také zlepšily terénní schopnosti. Lepší je boční stabilita, které pomohla o 12 cm širší karoserie. O 6 mm narostla světlá výška podvozku na úctyhodných 241 mm. Výjimečná je také brodivost, která se zlepšila o 10 cm. Hodnotou 70 cm se jen tak někdo pochlubit nemůže. V době uvedení na trh je k dispozici verze G500, kterou pohání zážehový vidlicový osmiválec s výkonem 310 kW. Další motorizace
budou následovat. 

Z pohledu flotilového trhu je asi mezi novinkami nejzajímavější třída A?

Ano, je to tak. Třída A je v nižší střední třídě velmi důležitým flotilovým autem. Nastupující čtvrtá generace je první z osmi kompaktních novinek, které Mercedes-Benz uvede do roku 2020. Kromě samotného „áčka“ mezi
ně patří třída B, CLA, CLA Shooting Brake či GLA. Novinka překvapí neobyčejně vyspělým infotainmentem, který dokáže aktivně komunikovat s posádkou.

Hlasové ovládání je schopno se naučit nové příkazy, nebo rozumět vaší řeči. Stačí si tedy například postěžovat ve smyslu: je mi teplo. A systém se řidiče zeptá, o kolik stupňů má teplotu snížit. Je to nový trend. Zákazníci vyžadují stále více elektronických vychytávek. Z auta se tak stává komunikační nástroj, jakýsi tablet na kolech. Já osobně jsem rád, že nové „áčko“ skvěle uspokojí i nadšené řidiče, kteří na vozidle oceňují především jeho jízdní vlastnosti, na řízení se těší a odreagují se při něm.

A dorazí také sedan?

Ano, dorazí na konci roku. A právě sedan považuji za velmi zajímavé auto pro flotilové zákazníky. Nabídne neobvykle prostorný interiér i zavazadlový prostor. Bude velmi atraktivní především pro autopůjčovny nebo pro taxislužbu. Sedan se zároveň stane zajímavou alternativou ke třídě CLA.

Z technického hlediska je mezi novinkami nejzajímavější nové CLS. Čím vás při testování nadchlo nejvíce?


Třetí generace přináší kromě atraktivního designu řadu technických lahůdek. Nejzajímavější jsou nové motory. Jde o novou generaci modulárních řadových motorů, kdy blok válce je shodný pro zážehové i vznětové motory. Lze navíc libovolně měnit počet válců. Nový šestiválec tak nahrazuje původní vidlicové motory.

Konstrukčně nejzajímavější je nový řadový šestiválec pro mikrohybridní CLS 53. Nemá totiž vůbec žádné řemeny nebo řetězy pro pohon. Vše je ovládané elektricky včetně rozvodů
nebo turbokompresoru, přičemž nabízí úctyhodných 320 kW a 520 Nm.
Tyto revoluční změny umožnilo zavedení elektrických rozvodů pro napětí 48 V.

Dokáže systém connect me diagnostikovat závadu?


V případě poruchy umí naše servisní středisko přečíst na dálku chybová hlášení a zjistit aktuální stav vozidla. Systém zároveň dokáže nabídnout včasnou výměnu dílu elektronickým sjednáním termínu opravy u konkrétního autorizovaného servisu. 

Zákazníkům nabízíte zajímavý on-line systém Mercedes connect me. V jakých modelech je nyní k dispozici?

Systém je nyní k dispozici u všech našich modelů. Jedná se o sofistikovaný systém propojení dat o vozidle s vaším PC, chytrým telefonem či jiným zařízením. Již dnes lze pomocí Mercedes connect me zjistit na dálku, zda máte např. správně nahuštěné pneumatiky. Systém umí nejen diagnostikovat závadu, ale např. u opotřebitelných dílů umí uživatele
vozu dopředu informovat, že opotřebení brzy dosáhne mezních hodnot.

Prostřednictvím modulu connect me lze také zjistit, kde se konkrétní vozidlo momentálně nachází, můžete ho na dálku odemknout/uzamknout, zkontrolovat, zda jsou zavřená okna, což se může v některých situacích náramně hodit. Toto vše je k dispozici v každém našem osobním mercedesu.

Na konci roku plánujeme connect me rozšířit o další modulovou nadstavbu, která bude ještě o něco lépe vyhovovat flotilovým zákazníkům. K dispozici tak bude například řada nástrojů pro správu skutečně velkých vozových
parků. Samozřejmostí se tak stane vedení skutečně podrobných statistik, on-line komunikace s řidičem nebo vedení podrobné knihy jízd odpovídající novým evropským předpisům. Není bez zajímavosti, že systém connect me umíme aktivovat i u našich starších modelů.

Ke každému autu nabízíte servis na 6 let nebo 125 000 km zdarma. Nabízíte tento servisní paket také pro flotilové zákazníky?

Ano, tento paket je k dispozici pro všechny naše modely a flotilové zákazníky. Je to pro nás významný nástroj, jak redukovat TCO našich vozidel. Z praxe ale víme, že více jak polovina servisních paketů nebyla flotilovými zákazníky zcela využita. Rozhodli jsme se tedy, že budeme ke každému zákazníkovi přistupovat individuálně a nabídneme paket, který mu bude vyhovovat. Jsme tedy schopni nabídnout zkrácený paket na dva, tři nebo čtyři roky. Kratší pakety dokáží zlevnit cenu auta. Pokud je extrémní tlak na co nejnižší nákupní cenu vozidla, můžeme ho nabídnout
i zcela bez paketu. Po kalkulaci servisních nákladů je to ale nevýhodné a těchto případů je velmi málo.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit