4. prosince 2025

Mostecký autodrom je pro školení bezpečné defenzivní jízdy nejlépe vybaveným areálem u nás

Polygon Most je unikátní areál, jehož výstavbu dokončila společnost Autodrom Most v roce 2005. Stále se jedná o největší a nejkomplexnější zařízení svého druhu v České republice. Moderní technologie, které byly použity, umožňují na jednotlivých cvičných modulech celoroční provoz. I v letním období lze kdykoliv simulovat mokrou vozovku nebo podmínky odpovídající uklouzanému sněhu či ledu. Vyhřívaná technologie brání pak zamrznutí i během zimního období. Dodavatelem veškerých technologií je rakouská společnost TH Technische Hydraulik Planungs- und Errichtungs GmbH. Tato společnost je nejvyspělejším dodavatelem těchto technologií v Evropě.

Na zajímavé téma jsme si povídali s Ing. Jiřím Voloveckým, generálním ředitelem společnosti Autodrom Most.

Generálním ředitelem společnosti Autodrom Most je nyní Jiří Volovecký

Autodrom Most dokončil výstavbu polygonu přesně před deseti lety. Jak se na investice díváte nyní s časovým odstupem?

Cvičné plochy polygonu na Autodromu Most jsou jedny z nejmodernějších v České republice. V současné době představují to nejlepší, co můžeme nabídnout jak pro účastníky jednotlivých kurzů, tak pro řidiče, kteří si u nás odečítají body. Plochy se stále modernizují, například letos jsme vyznačili dvě tratě pro rally a připravili offroadovou trať. Myslím, že investice vložené do výstavby cvičných ploch měly svůj smysl.

Jak často je nutné využívané technologie modernizovat? Není nutné některé technologické celky po deseti letech měnit za modernější?

Modernizovat musíme každý rok, ať už se jedná o běžné úpravy, jako jsou nové bezpečnostní nátěry, obrubníky nebo povrchy. Technologické celky se modernizují na základě nové metodiky, která se stále vylepšuje. Také dochází k úpravám trati samotné. Například u offroadu.

Počítáte také se stavebními změnami v rámci areálu?

Samozřejmě. V letošním roce jsme opravili fasády na administrativních budovách a kompletně zrekonstruovali servisní boxy. Počítáme s opravou startovní věže a Medical centra. Připravujeme výstavbu nové závodní tratě pro motokáry a výstavbu hotelu. Součástí polygonu bude také showroom. To je novinka, jedná se o halu, kde se budou konat různé výstavy, například historických vozidel nebo automobilových novinek.

Polygon velmi často využívají společnosti pro své zaměstnance, především pro výcvik bezpečné jízdy. Nabízíte v tomto ohledu nějaké novinky ve způsobu výcviku? Změnily se nějak zásadně požadavky firem na metodiku výcviku v posledních letech?

Požadavky klientů se v zásadě nezměnily, ale setkáváme se s tím, že se k nám vracejí a mají zájem již o výuku zaměřenou na problematiku, která jim dělá obtíže, nebo celkově vyhledávají jinak pojatou výuku. Například pořádáme kurzy pouze pro ženy zaměřené na situace, které dělají potíže právě jim. Zároveň výuka probíhá za klidného režimu, aby nedocházelo ke stresu, ještě než se krizová situace začne trénovat.

Firmy stále více přiznávají vliv defenzivní jízdy na bezpečnost a provozní náklady firemních autoparků. Zaznamenáváte v posledních letech zvýšený zájem o tato školení?

Zájem firem se opravdu stále zvyšuje a je to hlavně z toho důvodu, že si firmy uvědomují, jak jim kurzy bezpečné jízdy šetří náklady. Zaměstnanci firem se tak lépe naučí takové jízdě, která šetří pneumatiky, pohonné hmoty, ale také učí řidiče opravdu bezpečné jízdě, a tím chrání lidské životy.

Jaké požadavky na obsah školení většinou od firem zaznívají? Nechají obsah a průběh školení na vašich lektorech, nebo mají vlastní představy, které se snaží uplatnit?

Naše služby jsou v zásadě flexibilní, takže pokud má firma zájem o určitý druh výuky, připravíme ho podle požadavků. Setkáváme se jak s tím, že firma nechá obsah školení na našich instruktorech, tak i s tím, že nám přesně vymezí své požadavky.

Jaká je základní cena celodenního kurzu bezpečné jízdy pro jednoho účastníka? 

Pokud budeme mluvit obecně, základní cena kurzu se pohybuje od tří tisíc korun. Hodně záleží na rozsahu a zaměření kurzu. Firmám nabízíme nejen slevy za každoroční opakování, ale také mnoho dalších bonusů.

Jak často je využíváno školení s následným odpočtem trestných bodů v registru řidiče?

V každém kalendářním roce je možné odečíst 3 body. Na sklonku roku tak registrujeme zájem o školení, protože bezprostředně na to je možné v rámci dalšího školení opět odečíst další 3 body. Na konci roku proto vypisujeme více termínů, abychom všem zájemcům vyhověli. Po zbytek roku školení organizujeme jedenkrát týdně. Nejbližší vyhlášené termíny máme kompletně naplněné. Bližší informace lze najít na www.odpocetbodu.cz.

Kolik toto školení stojí?

Školení s následným odpočtem bodů na Autodromu Most stojí 3890 korun a je v rámci republiky nejlevnější.

Zájemci si u vás mohou objednat také speciální kurzy s výjimečnými osobnostmi z motoristického sportu. Mohou si takový kurz objednat i firmy pro své zaměstnance, kterým ho mohou dát například jako bonus k jejich práci?

V současné době nabízíme kurzy sportovní jízdy například s Tomášem Engem, Martinem Semerádem nebo pro těžší vozy jsou to kurzy s Martinem Macíkem jr. a Frankie Vojtíškem, pro motocykly je to Míra Lisý a Lukáš Pešek. Firmy si samozřejmě mohou objednat i tyto kurzy. Nedávno si jedna firma objednala pro své zaměstnance kurz sportovní jízdy s Tomášem Engem.

Nedávno jste na autodromu organizovali prezentační den. Jaký byl zájem ze strany jednotlivých firem?

Zájem byl opravdu velký. Návštěvníky zaujala prezentace o celém areálu Autodromu Most. Dozvěděli se vše o nových službách, jako jsou právě již zmíněné kurzy třeba s Tomášem Engem, Martinem Macíkem a dalšími. Vybudování nové rallye dráhy bylo pro účastníky velmi milým a vítaným překvapením. Pozitivní reakci jsme zaznamenali na modernizaci celého areálu. A v neposlední řadě pak měli návštěvníci možnost si nabízené služby i prakticky vyzkoušet.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit