Dalším zapůjčeným vozem byla třetí generace Peugeotu 3008. Původně kompaktní SUV povyrostlo, zatímco nabídka pohonných jednotek se zúžila na elektromotor a mild hybrid, jehož základem je zážehový tříválec o zdvihovém objemu 1,2 litru a výkonu 100 kW, který přenáší na přední kola šestistupňová samočinná převodovka. Ve verzi Allure přijde tento model na 749 000 korun. Časem by se měl objevit i plug-in. Ten ale bude výrazně dražší.
Peugeot novou generaci svého SUV představil koncem loňského roku, na trh však automobil přišel až letos v létě. V nabité konkurenci novinka sází na atraktivní vzhled a neobvyklý interiér.
„Tento peugeot je za mě velmi povedený. Můžete si o něm myslet, co chcete, ale usedle opravdu nepůsobí. Tvar karoserie je ale poněkud neodhadnutelný při parkování. Bez kamer bych si nebyl jistý, kde automobil vlastně končí,“ říká Miroslav Petráček.
Novinka oproti předchůdci narostla v oblasti rozvoru o znatelných 6,4 cm (2739 mm). Stejně narostla také délka (4542 mm), protože přesahy karoserie zůstaly stejné.
„Z prodlouženého rozvoru těží především cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor zůstal na původních 520 litrech. Po sklopení sedadel ale odvezete překvapivě hodně,“ hodnotí prostorové poměry Miroslav Petráček.
Uspořádání palubní desky je originální a u Peugeotu mu říkají i-Cockpit. Nově se po vzoru konkurence před volantem objevil prohnutý dlouhý 21palcový lesklý displej s vysokým rozlišením. Jedná se však o dva displeje spojené tmavým krycím sklem. Grafika vypadá hodnotně, i když odezva středového dotykové displeje není úplně dokonalá.
„Občas jsem zápasil s citlivostí a délkou odezvy na dotek. Také umístění některých funkcí mi v několika případech nepřišlo intuitivní,“ říká Miroslav Petráček a dodává, že všechny funkce ani nestihl vyzkoušet. Současně s tím ho zaujal i tvar volantu: „S takovým volantem jsem se setkal poprvé, ale dojem z řízení byl bezvadný a velmi přirozený.“
Součástí řízení nových automobilů jsou nejrůznější jízdní asistenti, z nichž většina je kvůli nové evropské legislativě povinná. Některé lze vypnout, jiné nikoliv, některé pomáhají, jiné jsou spíš otravné.
„Při jízdě jsem nechal zapnuté všechny asistenty a snažil jsem se je vyzkoušet. Vše fungovalo, jak má, až to někdy svádělo k pocitu méně sledovat provoz a předvídat. Jako byste měli k dispozici autonomní řízení. Tak daleko ale ještě nejsme. Určitou výtku bych měl k systému udržování v jízdním pruhu, který měl tendenci mě z pruhu nepustit, i když jsem signalizoval změnu směru jízdy,“ říká Miroslav Petráček.
Peugeoty se dříve vyznačovaly komfortním nastavením podvozku, ale tohle už nějakou dobu neplatí. Testovaný automobil měl navíc 19palcová kola, která komfortu nepřidají.
„Podvozek působí sportovnějším, tvrdším dojmem, ale automobil je díky tomu stabilní,“ říká Miroslav Petráček a dodává, že při plynulé jízdě pod dohledem pípajících asistentů dosáhl průměrné spotřeby 6,5 litru na 100 km. „Na tak velké auto je to solidní výsledek.“
O flotile společnosti
Společnost MOL Česká republika patří do mezinárodní skupiny MOL, která má sídlo v Budapešti. S 303 čerpacími stanicemi je druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic u nás. Ve firemní flotile má české zastoupení asi 80 osobních automobilů s benzinovými motory. Všechny jsou financovány na operativní leasing.