Třetí generace Peugeotu 3008 je prvním modelem postaveným na zcela nové platformě STLA Medium skupiny Stellantis. Její výhodou je možnost nabídnout různé druhy pohonů a při kompaktních rozměrech překvapí vnitřním prostorem.
Vyzkoušeli jsme nejlevnější hybridní verzi za tři čtvrtě milionu korun. Čistě elektrická verze je znatelně výkonnější (157 kW), ale také o 340 000 korun dražší. Základní motorizace s tříválcovou dvanáctistovkou bude s ohledem na přijatelnou cenu nejprodávanější.
Nová platforma STLA Medium s modifikovanými nápravami nabízí ideální řešení pro hybrid, plug-in hybrid i plně elektrickou verzi. Bohužel plug-in hybrid na českém trhu nekoupíte. To znamená, že základem je hybrid založený na zážehovém tříválci o objemu 1,2 litru o výkonu 100 kW a točivém momentu 230 Nm. Pomáhá mu 15,6kW elektromotor přidávající dalších 51 Nm.
Akumulátor má kapacitu 0,89 kWh. Díky chytrému řízení pohonu si hybrid má podle metodiky WLTP vystačit s 5,5 litru paliva na 100 kilometrů. V rámci našeho měření, kde jízdou po městě, dálnici a okresní silnici simulujeme kombinovaný režim, jsme dosáhli o 0,8 l/100 km vyšší spotřeby. Palubní počítač proměřoval o 0,2 l/100 km. Za výslednou spotřebu 6,3 l/100 km se ale rozhodně stydět nemusí. Auto se svými 165 centimetry se řadí mezi vyšší SUV, což se negativně podepisuje na čelním odporu vzduchu.
Elektromobil je globálně dodávaný s jedním motorem o výkonu 157 kW, dvěma motory o výkonu 240 kW a jako verze s prodlouženým dojezdem, která má místo 73kWh akumulátoru větší 98kWh sadu. Díky tomu se dojezd dle metodiky WLTP posouvá z 525 na 700 km. Na kapacitu akumulátoru minimálně 70 % dává Peugeot záruku 8 let nebo 160 000 km. U nás je elektrická verze zatím dostupná pouze v základní sestavě, plug-in hybrid dorazí později.
Tužší, ale méně komfortní
Odpružení je tužší, což sice omezuje náklony v zatáčkách a zrychluje reakci na náhlou změnu směru jízdy, na druhou stranu se při přejezdu příčných nerovností přenášejí do interiéru rázy a na výraznějších nerovnostech je zadní náprava v zatáčkách neklidná. Plug-in hybrid i elektrická verze má mít odlišné nastavení podvozku.
Koncept i-Cockpit s nápadně malým volantem a mohutným přístrojovým štítem umístěným nad volantem sice nemusí vyhovovat každému, svou ergonomií a výjimečným provedením ale mile překvapí. Nová 3008 je velmi elegantní i zvnějšku. Výrazný design ji navíc jasně odlišuje od ostatních značek.
Rozměrově je 3008 jeden z nejkompaktnějších automobilů segmentu C, přesto nabízí velmi prostorný interiér. Zavazadlovému prostoru hybridu nechybí dvojitá podlaha ani prostor pro dojezdové rezervní kolo. Dostatek prostoru je také na zadních sedadlech, tedy v oblasti kolen a nad hlavou. Sklon zadních opěradel je příjemný, bohužel ho ale nelze měnit. Sedák je umístěný 39 centimetrů od podlahy vozu, což také přidává na komfortu, protože podpírá stehna v celé délce i vyšším postavám. Většina konkurenčních SUV nabízí rozmezí jen 35 až 37 cm.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Peugeot 3008 Hybrid 136 |
|
Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový tříválec o výkonu 100 kW a točivém momentu 230 Nm pohání společně s elektromotorem (15,6 kW) přední kola. Převodovka samočinná, jednostupňová. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4542/1895/1641 mm, rozvor 2739 mm. Zavazadlový prostor 0,520/1,480 m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1648/432 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1200/750 kg. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 201 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba kombinovaná 5,5 l/100 km (WLTP). |
CENA s DPH | 749 000 Kč |
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km) | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
6,2/4,9 | 4,4/6,6 | 6,3 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
90 000 | 3 roky | 58,50 % |
150 000 | 3 roky | 51,50 % |
210 000 | 3 roky | 44,40 % |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Design, cena | Hmotnost přívěsu (1200 kg) |
Platforma umožňující montáž tří druhů pohonů | Nižší komfort při přejezdu příčných nerovností |
Spotřeba hybridní verze | Průměrný prostor pro kolena vzadu |