18. března 2025
suv, Testy

TEST: Peugeot 3008 Hybrid 136

>Redakce Redakce
07 února, 2025

Třetí generace Peugeotu 3008 je prvním modelem postaveným na zcela nové platformě STLA Medium skupiny Stellantis. Její výhodou je možnost nabídnout různé druhy pohonů a při kompaktních rozměrech překvapí vnitřním prostorem.

 Vyzkoušeli jsme nejlevnější hybridní verzi za tři čtvrtě milionu korun. Čistě elektrická verze je znatelně výkonnější (157 kW), ale také o 340 000 korun dražší. Základní motorizace s tříválcovou dvanáctistovkou bude s ohledem na přijatelnou cenu nejprodávanější.

Nová platforma STLA Medium s modifikovanými nápravami nabízí ideální řešení pro hybrid, plug-in hybrid i plně elektrickou verzi. Bohužel plug-in hybrid na českém trhu nekoupíte. To znamená, že základem je hybrid založený na zážehovém tříválci o objemu 1,2 litru o výkonu 100 kW a točivém momentu 230 Nm. Pomáhá mu 15,6kW elektromotor přidávající dalších 51 Nm.

Akumulátor má kapacitu 0,89 kWh. Díky chytrému řízení pohonu si hybrid má podle metodiky WLTP vystačit s 5,5 litru paliva na 100 kilometrů. V rámci našeho měření, kde jízdou po městě, dálnici a okresní silnici simulujeme kombinovaný režim, jsme dosáhli o 0,8 l/100 km vyšší spotřeby. Palubní počítač proměřoval o 0,2 l/100 km. Za výslednou spotřebu 6,3 l/100 km se ale rozhodně stydět nemusí. Auto se svými 165 centimetry se řadí mezi vyšší SUV, což se negativně podepisuje na čelním odporu vzduchu.

Elektromobil je globálně dodávaný s jedním motorem o výkonu 157 kW, dvěma motory o výkonu 240 kW a jako verze s prodlouženým dojezdem, která má místo 73kWh akumulátoru větší 98kWh sadu. Díky tomu se dojezd dle metodiky WLTP posouvá z 525 na 700 km. Na kapacitu akumulátoru minimálně 70 % dává Peugeot záruku 8 let nebo 160 000 km. U nás je elektrická verze zatím dostupná pouze v základní sestavě, plug-in hybrid dorazí později.

Tužší, ale méně komfortní

Odpružení je tužší, což sice omezuje náklony v zatáčkách a zrychluje reakci na náhlou změnu směru jízdy, na druhou stranu se při přejezdu příčných nerovností přenášejí do interiéru rázy a na výraznějších nerovnostech je zadní náprava v zatáčkách neklidná. Plug-in hybrid i elektrická verze má mít odlišné nastavení podvozku.

Koncept i-Cockpit s nápadně malým volantem a mohutným přístrojovým štítem umístěným nad volantem sice nemusí vyhovovat každému, svou ergonomií a výjimečným provedením ale mile překvapí. Nová 3008 je velmi elegantní i zvnějšku. Výrazný design ji navíc jasně odlišuje od ostatních značek.

Rozměrově je 3008 jeden z nejkompaktnějších automobilů segmentu C, přesto nabízí velmi prostorný interiér. Zavazadlovému prostoru hybridu nechybí dvojitá podlaha ani prostor pro dojezdové rezervní kolo. Dostatek prostoru je také na zadních sedadlech, tedy v oblasti kolen a nad hlavou. Sklon zadních opěradel je příjemný, bohužel ho ale nelze měnit. Sedák je umístěný 39 centimetrů od podlahy vozu, což také přidává na komfortu, protože podpírá stehna v celé délce i vyšším postavám. Většina konkurenčních SUV nabízí rozmezí jen 35 až 37 cm.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Peugeot 3008 Hybrid 136
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový tříválec o výkonu 100 kW a točivém momentu 230 Nm pohání společně s elektromotorem (15,6 kW) přední kola. Převodovka samočinná, jednostupňová.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4542/1895/1641 mm, rozvor 2739 mm. Zavazadlový prostor 0,520/1,480 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1648/432 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1200/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 201 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba kombinovaná 5,5 l/100 km (WLTP). 
CENA s DPH 749 000 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,2/4,9 4,4/6,6 6,3
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 58,50 %
150 000 3 roky 51,50 %
210 000 3 roky 44,40 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Design, cena  Hmotnost přívěsu (1200 kg)
Platforma umožňující montáž tří druhů pohonů Nižší komfort při přejezdu příčných nerovností
Spotřeba hybridní verze Průměrný prostor pro kolena vzadu

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit