12. června 2024

Zapůjčený Volkswagen Arteon poháněl nejvýkonnější vznětový motor 2.0 TDI/176 kW. Tento model se standardně dodává s pohonem všech kol a samočinnou sedmistupňovou převodovkou, elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS a adaptivní regulací podvozku DCC. Jako velký bonus vyzdvihl Tomáš Janál odvážný design, který arteona výrazně odlišuje od passatu. Pocit ze zcela jiného vozu ještě více umocnila testovaná verze R–Line a zlatá metalická barva s černou střechou. Tomáš Janál dále ocenil bezrámové provedení dveří, líbila se mu však i kapota překrývající přední blatníky i světlomety a rovněž 20palcová kola s ráfky z lehkých slitin rozměru 245/35R20 v matové barvě Dark Graphite.

Arteona vyzkoušel Tomáš Janál ze společnosti Izomat

Po usednutí za volant mu vše padlo přesně do ruky tak, jak je zvyklý u koncernových vozů. „Co mě však u testované verze příliš nepotěšilo, je manuální nastavování podélného umístění sedadla a volantu. Čekal bych totiž u vozu této kategorie některé prvky výbavy jako samozřejmost,“ tvrdí Tomáš Janál. Interiér je však prostorný, dostatek místa je vpředu i vzadu. Zavazadlový prostor také nabízí dostatek prostoru a elektronický pedál, kdy se pohybem nohy pod zadním nárazníkem otevře víko, oceníte hlavně při nákupech s plnýma rukama.

I když vychází z modelu Passat, výrazný design arteona zcela odlišuje.

„Nejvíce jsem se však těšil na projev motoru. Dvakrát přeplňovaný čtyřválec 2.0 BiTDI se 176 kW pod kapotou napovídá, že to nebude žádný lenoch. V kombinaci s pohonem všech kol dobře drží na silnici i při ostřejší jízdě. Motor zabírá od nízkých otáček a je lineární až do maximálních otáček. Líbil se mi i zvuk při zátahu, který připomíná V6. S tímto krasavcem se dá jezdit kolem sedmi litrů na sto kilometrů při lehké noze na plynu, ale upřímně: já jsem s ním 50, 90, 120 nejezdil,“ přiznal se pan Janál. A my se mu ani nedivíme.

Pokud bychom se zastavili u otázky, zda by takový vůz na základě testování doporučil pan Janál do flotily jím spravované smečky vozů, jeho odpověď snad ani nemohla znít jinak: „Rozhodně ano, je to vůz reprezentativní a jistě by byl ozdobou našeho vozového parku.“

O flotile vozů společnosti IZOMAT stavebniny 

Vozový park společnosti IZOMAT stavebniny o velikosti 160 vozů je převážně tvořen automobily značky Škoda. Ty společnost vlastní formou operativního leasingu. „Při tak velké flotile vozů je to nejjednodušší forma, jak udržet vozový park plně v chodu s relativně udržitelnými náklady. Dále máme užitkové vozy Citroën a nákladní vozy DAF,“ upřesnil pan Janál.

Dále nás zajímalo, jaké metody ve společnosti používají na kontrolu svých firemních řidičů a jak se řidiči chovají ke svěřenému vozu. „Provádím vizuální kontrolu celého vozového parku a dle interních směrnic se o vozy řidiči musejí řádně starat. Takže udržují své vozy v čistotě a bez poškození. Jde o reprezentaci firmy,“ říká Tomáš Janál.

Obchodní korporace IZOMAT stavebniny s. r. o. byla založena v roce 1991 a dlouhodobě patří mezi nejvýznamnější dodavatele stavebních materiálů v České republice. Obchodní činnost je realizována prostřednictvím sítě 25 poboček vybavených prodejními a skladovými prostory.

Výrobní činnost je zaměřena na izolační a doplňkové výrobky pro oblast technických izolací. Má 300 zaměstnanců a stále se rozvíjí.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit