Nepřehlédněte, Novinky

Peugeot 3008 chce být více vidět, odvážný styl doplňují moderní technologie

>Mario Rychtera Mario Rychtera
07 září, 2020

Peugeot 3008 patří na vrchol trhu kompaktních SUV, od uvedení vozu na trh v roce 2016 bylo vyrobeno více než 800 000 kusů. Dosáhl vynikajícího obchodního úspěchu jak v Evropě, tak i na mezinárodních trzích. Tento úspěch byl korunován udělením ocenění Car Of The Year 2017 (Auto roku 2017).

Očekávaný Peugeot 3008 přinese opět výraznější křivky, které ho budou na silnici dělat ještě nepřehlédnutelnějším. Nová bezrámová maska chladiče přináší reprezentativnější styl, současně si zachovává ladný vzhled. Pro zvýraznění sportovního charakteru vozu byly již od základní úrovně výbavy do nového nárazníku integrovány lesklé boční černé mřížky sání a lakovaný chránič prahu. Verze GT / GT Pack mají specifickou masku chladiče s motivem, který zvýrazňuje modernější vzhled jednotlivých verzí.

Přepracovány byly i přední světlomety, které jsou agresivnější a ještě více se vzdalují od současných. Od první úrovně výbavy používají LED technologii. Navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s  chromovou špičkou.

U úrovní GT / GT Pack nabízejí Full LED světlomety ještě výraznější vzhled díky rozšíření světelného podpisu a funkci přídavného osvětlení do zatáčky (EVS), která optimalizuje viditelnost až do rychlostí 90 km/hod. Pozornost si zaslouží funkce „Foggy Mode“ ve Full LED světlometech, která nahradila mlhová světla, kdy se při zapnutých zadních mlhových světlech rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou.

Nová modernizovaná zadní světla používají technologii Full LED a mají tvar 3D lvích drápů pro energický světelný podpis. Směrovky používají posuv světla. Světla jsou ukryta za průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru a vizuálně rozšiřuje zadní část.

Při pohledu zboku upoutají u úrovně GT Pack nová 19palcová hliníková kola s diamantovým výbrusem „San Francisco“, která podtrhují exkluzivitu této verze. Modernější vzhled získaly i znaky GT (přední blatníky a víko zavazadlového prostoru).

Nabídku laků karoserie doplní nové odstíny Modrá Célèbes  a Modrá Vertigo, celkově bude k dispozici sedm variant. Pro zákazníky s nejnáročnějšími požadavky na styl je u úrovně GT a GT Pack k dispozici nová varianta „Black Pack“ zahrnující specifická 19″ litá kola, tmavý znak lva a sadu ozdobných prvků v černém a černém leklém provedení, včetně kontrastního lakování střechy.

Více fantazie v interiéru

Cestující uvítá další evoluce již známého interiérového konceptu i-Cockpit. Digitální přístrojovou desku s úhlopříčkou 12,3 palců, lze plně konfigurovat a přizpůsobit. Nový centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců doplňuje sada sedmi elegantních tlačítek připomínajících klapky klavíru, které umožňují přímý přístup k hlavním funkcím jako rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla. Plug-in hybridní verze mají speciální tlačítko umožňující přístup k nabídce elektrických funkcí.

Na středové konzole jsou nyní všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco.

U verzí s plug-in hybridním motorem slouží volič režimu jízdy k přepínání mezi režimy Electric (standardní režim při nastartování) / Hybrid / Sport / 4WD (jen u HYBRID4 300).

Na modernizaci a vylepšení kabiny i-Cockpit ukazují i nová čalounění kombinující kůži Nappa, Alcantaru a kvalitní látk. K dispozici je dále pekt ozdobnýchdekorů obsahující prvky z tmavého lipového dřeva a ovladače oken s chromovaným zdobením u GT / GT Pack.

Poprvé s hybridním pohonem

V nabídce Peugeotu 3008 se objevily plug-in hybridní motorizace s pohonem předních i všech kol, a různými výkony. Verze Hybrid 4 300 e-EAT8 kombinuje motor PureTech s výkonem 200 k (147 kW) a dva elektrické motory. Přední o výkonu 110 k (81kW) je spojený s převodovkou e-EAT8, druhý na zadní nápravě disponuje výkonem 112 k (83 kW). Režim 4WD, který je k dispozici také v elektrickém režimu, poskytuje lepší trakci na obtížném povrchu. 

Verze s pohonem dvou kol Hybrid 225 k (165 kW) kombinuje motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s  elektrickým motorem o výkonu 110 k (80 kW) spojeným s převodovkou e-EAT8.

Li-ion baterie má kapacitu 13,2 kWh. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které splňují všechny potřeby nabíjení. Ve standardní výbavě je to jednofázová nabíječka 3,7 kW a za příplatek jednofázová nabíječka 7,4 kW.

Prostřednictvím nabíjecí stanice Wall Box 7,4 kW trvá úplné nabití 1 hodinu 45 minut. Zesílená zísuvka zvládne úplné nabítí za 4 hodiny a se standardní zásuvkou (8 A) dosáhnete stejného výsledku za 7 hodin.

Zaměřeno na TCO

TCO (celkové náklady na vlastnictví), které již používají firemní zákazníci, samozřejmě platí i pro soukromé zákazníky. Pořizovací cena plug-in hybridního vozu je vyšší, ale je třeba vzít v úvahu různé daňové benefity, nižší náklady na údržbu i nižší náklady na energii. Cílem je nabídnout TCO nebo ekvivalentní provozní náklady mezi vozem se spalovacím motorem a elektromobilem.

Nové SUV Peugeot 3008 je k dispozici se tříválcovými spalovacími motory PureTech 130 S&S se šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovým automatem. Vrcholem je čtyřválec PureTech 180 kombinovaný s automatickou převodovkou.  Dieselové varianty zastupují agregáty BlueHDi 130 S&S umožňující výběr manuální i automatické převodovky. 

Snadné dobíjení

Značka Peugeot hodlá zákazníky při přechodu na nové energie doprovázet, a proto spouští souběžně s uvedením nového SUV Peugeot 3008 s plug-in hybridním motorem novou nabídku služeb seskupených do tří pilířů:

 Easy-Charge neboli jak usnadnit přístup zákazníků k různým řešením dobíjení:

  • nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace,
  • nabídka nabíjení ve veřejných nabíjecích stanicích prostřednictvím programu Free2Move; včetně dobíjecí karty umožňující přístup k síti více než 195 000 nabíjecích stanic po celé Evropě: předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení. On-line navigace se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.

 Easy-Move neboli jak zajistit mobilitu zákazníků za všech okolností:

  • Trip planner: aplikace Free2Move zahrnuje rovněž nástroj plánování cest tras při zohlednění dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě, terénu a omezení rychlosti. Odeslání trasy do on-line navigace umožní použít tuto naplánovanou trasu během cesty,
  • Mobility Pass: rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu, která zákazníkovi umožňuje si podle potřeb kdykoliv pronajmout vůz.

Easy-care neboli zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem:

  • nové digitální simulátory a trasy na stránkách značky Peugeot, které usnadňují uživatelům používání elektromobilů,
  • servisní a asistenční smlouvy, které mohou být obsažené v jednom paušálu, aby mohl zákazník používat vůz v naprostém klidu,
  • certifikát o kapacitě baterie při revizi jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu,
  • baterie se zárukou 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot nebo přes displej on-line navigace je možné spustit nebo naprogramovat přednastavení teploty, přičemž tato funkce umožňuje při zapojení vozu do nabíječky i optimalizovat dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální teploty pro baterii.V tomto rozhraní lze také zjistit, naprogramovat, spustit nebo odložit nabíjení baterie.

Nová struktura výbavových linií

U nového SUV Peugeot 3008 se poprvé objevuje nové odstupňování úrovní z hlediska designu a výbavy. Zjednodušila se tak čitelnost obchodní nabídky a obohatily jednotlivé úrovně.

Nová struktura se opírá o 3 úrovně výbavy. Každá z nich může být doplněna o mezistupeň nazvaný „Pack“, aby se splnily požadavky zákazníků, kteří hledají větší komfort, lepší vzhled nebo více asistenčních systémů. Více v následujícím přehledu (s několika příklady prvků výbavy):

  • ACTIVE ð hliníková 17palcová kola / Pack Viditelnost / bezklíčové startování / dvouzónová klimatizace / zadní parkovací asistent / digitální rádio (DAB),
  • ACTIVE PACK ð ACTIVE + Mirror screen / elektrické sklápění zrcátek / přední parkovací asistent a VisioPark 1,
  • ALLURE ð hliníková 18palcová kola / tónovaná okna / Pack Safety Plus / navigace s 10placovým HD displejem / čalounění TEP / látka,
  • ALLURE PACK ð ALLURE + / bezklíčový přístup a startování + střešní nosič + sklopení opěradla sedadla spolujezdce do polohy stolek + Pack Doprovodné osvětlení interiéru a textilní ozdobné prvky,
  • GT ð hliníková 18palcová kola / střecha Black Diamond / Pack Drive Assist Plus / Full LED světlomety / čalounění TEP / Alcantara®,
    • GT Pack ð GT + hliníková 19palcová kola / Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru / Pack City 2 / Hifi FOCAL® / Pack Masážní elektrická sedadla.

Nové SUV Peugeot 3008 se bude vyrábět v Sochaux (Francie) a bude uvedeno na evropský trh na konci roku 2020.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit