Očekávané SUV coupé značky Renault přijíždí na evropský trh s vyspělými technologiemi, E-Tech hybridní verzí a novou výbavou R.S. Line se sportovnějším a dynamičtějším designem. Prodej nového Renault Arkana bude zahájen v první polovině roku 2021.
Nová Arkana dorazí na trh v sedmi barvách karoserie: bílá Opaque, bílá Pearl, černa Metal, šedá Metallic, modrá Zanzibar, červená Flamme a oranžová Valencia (exkluzivně pro provedení R.S. Line). Volitelná černá střecha zvýší dynamický vzhled vozidla. K dispozici budou tři typy 17“ a 18“ disků.
Prostorný interiér s útulností kupé
Novinka má digitální přístrojovou desku, nabízí 4,2, 7, 10,2 palcový barevný displej (závisí na výbavě), nabídne personalizovatelný a intuitivní zážitek z jízdy. Ve středu palubní desky se nachází 7 nebo 9,3 palcový displej infotainmentu, největší zobrazovací plocha ve své kategorii.
Centrální konzole nabízí řadu odkládacích ploch, nachází se zde i bezdrátová nabíječka smartphonu a boční odkládací plocha včetně odkládací síťky na straně spolujezdce. Je také vybavena elektrickou automatickou pakovací brzdou s funkcí Auto Hold, k dispozici od prvního stupně výbavy. Vyšší stupně výbavy disponují velkým vertikálním 9,3 palcovým dotykovým displejem (7 palcový horizontální displej je k dispozici v ostatních výbavách).
Kromě bezdrátového nabíjení je Nový Renault Arkana vybaven také čtyřmi USB porty (dva vepředu, dva vzadu) pro připojení elektronických zařízení. Dveřní kapsy jsou dostatečně velké, aby pojaly 1,5l láhve.
Nový Renault Arkana nabízí štědrou přepravní kapacitu s 513l zavazadelníkem (438l u verze E-Tech Hybrid). Nabízí rovněž dvojitou podlahu, která může být umístěna na dno zavazadelníku, aby se dosáhlo větší kapacity, nebo nahoře aby se těžší zavazadlo umístilo pohodlněji. V této konfiguraci lze sklopit zadní sedačky 2/3 – 1/3 a získat tak rovnou ložnou plochu.
Přizpůsobení vozu aktuální náladě
Technologie Renault Multi-Sense dává řidičům možnost přizpůsobit si svůj zážitek z jízdy podle své nálady. V interakci s mapováním motoru, posilovačem řízení, ambientním osvětlením a konfiguraci digitální přístrojové desky (nahrazující klasické ručičkové ukazatele), nabízí nastavení Multi-Sense několik vozidle v jednom, včetně tří dostupných režimů (Eco, Comfort, MySense)
Balíček v RS stylu
Nová Arkana je třetí model v nabídce Renaultu (po Cliu a novém Meganu), který nabízí novou designovou výbavu R.S. Line, která kombinuje eleganci se sportovností. Čerpá inspiraci z DNA Renault Sportu a ikonického modelu Megane R.S.. Ještě odvážnější design je dále podtržen barvou oranžová Valencia, dostupnou pouze u této výbavy a detaily vytvořené černým lakováním a tmavými kovovými částmi, které zdobí karoserii, včetně lišty inspirované ve Formuli 1 v předním nárazníku. Nárazník je vybaven červenými elementy a tmavými disky, které jsou jedinečnými prvky této výbavy. Loga R.S. Line jsou umístěna na předních blatnících, zatímco na zadní části je dvojitá chromovaná koncovka výfuku a tmavý ochranný kryt ve spodní části nárazníku, specifický pro tuto R.S. Line verzi.
Volitelný barevný balíček dál vylepšuje vzhled verze R.S. Line: přední a zadní nárazník a spodní ochranná lišta dveří budou lakovány do barvy karoserie spolu s černou střechou a lesklým černým spoilerem.
Prostor pro cestující u verze R.S. Line se vyznačuje speciálním interiérem s palubní deskou a obložením dveří s karbonovou dekorací a červenou linkou v horní části palubní desky a černou stropnicí. Stylové a sportovní červené prošívání zdobí kožený volant stejně jako čalounění kombinující kůží a semiš, přítomné i na výplních dveří, zatímco červený pruh oživuje bezpečnostní pásy. Balíček doplňují hliníkové pedály, řadící páka e-shifter (u motorizace E-Tech Hybrid) a loga R.S. Line.
Výbava R.S. Line bude k dispozici u motorů E-Tech Hybrid stejně jako u benzínového motoru TCe 140 a budoucího motoru TCe 160.
Hybridní pohon pro všechny verze
Stejně jako u Clia, Capturu a Meganu, Renault používá stejnou strategii pro nový model Arkana a integruje svou inovativní technologii E-Tech Hybrid. Plně hybridní pohonnou jednotku můžeme najít pod kapotou Clia E-Tech Hybrid, zajišťuje, že se vůz vždy rozjíždí na elektrický pohon. E-Tech Hybrid umí pokrýt 80% městského provozu v plně elektrickém režimu, snižuje emise CO2 a spotřebu paliva o 40% oproti klasickému spalovacímu motoru ve městských podmínkách. Řidič může použít nastavení Multi-Sense pro výběr specifického jízdního režimu: My Sense pro každodenní použití, Eco pro ještě nižší spotřebu paliva a Sport pro kombinování síly ze všech třech motorů.
Pohonná jednotka E-Tech Hybrid bude dostupná napříč všemi verzemi Nového Renault Arkana v roce 2021, včetně výbavy R.S. Line. Řidiči budou těžit z dynamického a propracovaného designu kombinovaného s technologií, která garantuje efektivní spotřebu paliva a optimální všestrannost.
Konvenční pohonné jednotky
Nová Arkana bude obsahovat přeplňovaný zážehový čtyřválcový motor 1.3TCe s přímým vstřikováním. Bude k mání ve všech verzích Spolu s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC bude k dispozici nejprve jako verze s výkonem 140k a poté i ve verzi 160k. Nová Arkana má také nový motor 1.3TCe s mikrohybridním systémem, který přidává alternátor-startér spojený s 12V Li-Ion baterii umístěnou pod sedačkou spolujezdce.
Benzínový motor 1.3TCe 140k nabízí 260Nm točivého momentu dostupného od 1600ot. a nabízí perfektní kombinaci spotřeby paliva, ovladatelnosti a jízdního komfortu.
Cestování bez stresu
Nová Arkana je vybavena nejmodernějšími asistenčními systémy pro bezpečnější jízdu bez stresu, včetně Easy Pilot – asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách. Tyto pokročilé asistenční systémy se dodávají ve třech verzích, Jízda, Parkování a Bezpečnost – Renault Easy Drive.
Easy Pilot je asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách kombinující adaptivní tempomat (s funkci Stop & Go) a asistent pro jízdu uprostřed jízdního pruhu, který funguje i na do určité míry zakřivených silnících. Řídí rychlost vozidla od 0 do 160kmh, udržuje bezpečnou vzdálenost mezi vozidly, zatímco drží vůz uprostřed jízdního pruhu. Je to užitečné zejména v podmínkách silného provozu, automaticky zastaví a opět se rozjede do třech sekund bez jakékoliv akce řidiče.
ROZMĚRY (mm) |
|
Celková délka |
4568 |
Rozvor |
2720 |
Přední převis |
878 |
Zadní převis |
970 |
Celková šířka se sklopenými zpětnými zrcátky / odklopenými zpětnými zrcátky |
1821 / 2034 |
Přední rozchod kol |
1562 |
Zadní rozchod kol |
1584 |
Výška prázdného vozidla / s podélnými ližinami |
1571 / 1576 |
Výška s otevřenými zadními dveřmi |
2155 |
Výška prahu zavazadlového prostoru |
767 |
Světlá výška prázdného vozidla |
186 |
Prostor pro kolena ve 2. řadě |
211 |
Šířka v loktech vpředu |
1439 |
Šířka v loktech vzadu |
1453 |
Šířka v oblasti ramen vpředu |
1406 |
Šířka v oblasti ramen vzadu |
1397 |
Přední výška do stropu |
877 |
Zadní výška do stropu |
862 |
Maximální šířka nákladového prostoru |
1077 |
Vnitřní šířka mezi podběhem kola |
991 |
Objem zavazadlového prostoru TCe / E-TECH |
513 / 438 |