Renault 5 E-Tech elektrický má za sebou první velký milník. Továrna Ampere ElectriCity v Douai vyrobila během patnácti měsíců už 100 000 vozů od zahájení prodeje v říjnu 2024. Jubilejním vozem se stal nejčastěji volený mix – verze Techno s baterií o kapacitě 52 kWh. Moderní závod v regionu Hauts-de-France dnes zvládne z jedné montážní linky přibližně 900 aut denně, z toho zhruba dvě třetiny tvoří právě model Renault 5.

Renault 5 E-Tech elektrický je jedním z pilířů strategie „made in France“. Vůz nese certifikaci Origine France Garantie a vzniká na stejné montážní lince jako další elektrické modely koncernu: Renault Mégane a Scénic, Alpine A290, Nissan Micra a Mitsubishi Eclipse Cross. Výrobu zajišťují tři směny včetně nově zavedené noční směny s polovičním úvazkem. Ucelený ekosystém Ampere ElectriCity sdružuje většinu dodavatelů v okruhu 300 kilometrů, včetně továrny Manufacture de Cléon pro elektromotory, a většinu zákazníků v okruhu do 1 000 kilometrů. Do centra patří také závod v Maubeuge, kde vzniká Renault 4 E-Tech elektrický, a závod v Ruitz specializovaný na komponenty pro hybridní a elektrické převodovky a kryty baterií.
Obchodně jde o jeden z nejúspěšnějších elektromobilů současnosti. Renault 5 E-Tech elektrický je už několik měsíců lídrem v segmentu elektrických vozů třídy B v Evropě a zároveň druhým nejprodávanějším elektromobilem napříč všemi segmenty u soukromých zákazníků. Ve Francii vede celkový trh s elektromobily od začátku roku, v říjnu převzal pozici lídra i ve Velké Británii. V Nizozemsku a Španělsku dominuje svému segmentu. Mimo Evropu vstoupil nedávno na trhy v Turecku, Izraeli a Maroku a další země budou následovat v roce 2026. Model zároveň získal titul „Auto roku 2025“ v prestižní anketě Car of the Year.

Modelová řada Renault 5 E-Tech elektrický je postavená tak, aby pokryla široké spektrum zákazníků. Nabízí pět výbavových stupňů od základní verze Five až po stylovou edici Roland-Garros, tři výkonové varianty elektromotoru a dvě kapacity baterie. Zákazníci si tak mohou nastavit kombinaci výkonu, dojezdu a výbavy podle svých potřeb a rozpočtu.
Od konce ledna 2026 přijde Renault 5 E-Tech elektrický s další vlnou vylepšení. Výbavové linie Techno a vyšší dostanou funkci One Pedal, tedy čtvrtý stupeň rekuperačního brzdění, který umožní vůz po uvolnění pedálu akcelerace plynule zastavit bez nutnosti sešlápnout brzdu. V praxi to zjednoduší jízdu v městském provozu, kolonách i při blížení ke křižovatkám a kruhovým objezdům. Součástí modernizace bude také nový systém sledování pozornosti řidiče s vnitřní kamerou v levém sloupku čelního skla, který dokáže vyhodnotit únavu a nepozornost a včas na ně upozornit.




























