Divize Mercedes-Benz Vans pevně zakotvila do své strategie ambici dosáhnout vedoucího postavení v oblasti elektromobility a systematicky elektrifikuje všechny své modelové řady. To zahrnuje také specifická řešení pro elektrickou mobilitu včetně obytných vozidel.
Kempování v luxusním a plně vybaveném pokoji
Concept EQT Marco Polo vychází z modelu EQT s dlouhým rozvorem. Koncepční vůz v téměř sériové podobě poskytuje první pohled na nové, zcela elektrické a nekompromisní obytné kompaktní MPV s hvězdou, které se v současnosti nachází stále ještě ve vývoji.
Výbava studie Concept EQT Marco Polo zahrnuje výsuvnou střechu se střešním lůžkem. To znamená, že Concept EQT Marco Polo nabízí vzadu dostatek prostoru pro vzpřímený postoj. Výsuvná střecha může být navíc otevřená po celém obvodě nebo jen s vysunutým „oknem“ vzadu, které je možné otevírat zdrhovadly. Toto řešení poskytuje typický pocit svobody při kempování. Střešní lůžko nabízí pro spaní velkorysou plochu s rozměry 1,97 metru krát 0,97 metru. Vysokou úroveň komfortu při spaní zajišťuje mimo jiné také systém bodově etatistického odpružení.
V zadní části je další sklopné lůžko s rozměry 2 metry krát 1,15 metru. Přímo ve druhé řadě sedadel za sedadlem řidiče je kuchyňský modul se zapuštěným dřezem a rovněž zapuštěnou 16litrovou kompresorovou chladničkou. Přímo s ním je spojeno jedno ze dvou spojitých sedadel. Další sedadlo je umístěno na levé straně interiéru vozidla (čelem k zadní části interiéru).
Zde je integrován zásuvkovým systém, který nabízí dostatek úložného prostoru pro kempingové příslušenství. K dispozici je také indukční varná deska a zásuvka s flexibilně vyjímatelným vařičem na plynové kartuše, kterou lze vytáhnout z interiéru vozidla. Uživatelé tak mají na výběr dva způsoby vaření. Na pravé straně interiéru vozidla (směrem k zadní části interiéru) je výklopný stůl s elektricky nastavitelnou výškou. Navíc jsou zde další odkládací prostory. Pro přespání nabízí spodní část lůžko dlouhé 2 metry lůžko a široké 1,15 metru.
Dvě osoby mohou veškerý nábytek z interiéru snadno demontovat za méně než 5 minut. To znamená, že elektricky poháněné obytné kompaktní MPV lze v případě potřeby používat také jako vozidlo pro každodenní provoz. S výškou necelé dva metry s ním lze snadno vjíždět do všech konvenčních garáží, vícepodlažních parkovacích budov a mycích linek.
Dalším přitažlivým prvkem koncepčního vozu Concept EQT Marco Polo je solární panel na výsuvné střeše. Solární panel ve spojení s dodatečnou, vyjímatelnou akumulátorovou jednotkou zajišťuje kempingové výbavě energetickou soběstačnost po určitou dobu a zachovává dojezd vozidla. Dodatečná sada akumulátorů je při používání uložena ve výsuvné schránce pod sedadlem, ale uživatelé ji mohou snadno vyjmout, například kvůli nabití z elektrické zásuvky v domácnosti nebo kempu. Mezi další výjimečné prvky výbavy patří markýza připevněná k boku vozidla a inovativní zatemňovací systém pro zadní okna. Skla oken se po stisknutí tlačítka ztmaví. Záclony nebo roletové systémy jsou v koncepčním voze minulostí.
Kempovací modul poskytne plné zázemí
S modulem Marco Polo, který lze flexibilně namontovat a demontovat a který se bude dodávat mimo jiné pro nové EQT s krátkým rozvorem, nabídne Mercedes-Benz v blízké budoucnosti první praktické řešení, jež uspokojí základní požadavky na kempování. EQT se během chvilky promění v jednoduchého společníka pro cestování díky standardně dodávanému lůžku a na přání dodávané kuchyňské jednotce – v obou případech se jedná o klasická řešení pro kempování v segmentu kompaktních MPV.
Lůžková jednotka nabízí pro spaní plochu s rozměry 2 metry krát 1,15 metru. Matrace s bodově elastickým odpružením a tloušťkou deset centimetrů zajišťuje i v rozích vynikající ergonomický komfort ležení. V případě potřeby lze rám lůžka vysunout dopředu a matraci rozložit. Za jízdy je rám lůžka se složenou matrací uložen v zavazadlovém prostoru. Zadní sedadla lze pak používat bez omezení. Standardní výbava pro vysoký komfort spaní zahrnuje také manuálně připevnitelné zatemňovací prvky na okna a ventilační mřížku s ochranou proti hmyzu, kterou lze vložit mezi skla oken a rám. Standardně se dodávají také dvě kapsy na okna mezi sloupky C a D pro ukládání menších předmětů.
Volitelná kuchyňská jednotka je na základě výsuvného systému. Jeho součástí je dřez s 12litrovou nádrží na vodu, 15litrová kompresorová chladnička a flexibilně vyjímatelný vařič na plynové kartuše. Další zásuvky poskytují prostor pro příbory, nádobí a zásoby potravin. V kombinaci s kuchyňskou jednotkou, dodávanou na přání, jsou navíc k dispozici dvě skládací kempingové židle a stůl. Stůl se dodává se dvěma sadami různých nohou. To znamená, že jej lze umístit venku nebo připevnit ke středové konzole v interiéru modelu EQT – jedná se o první řešení svého druhu v tomto segmentu.
Není-li lůžková nebo kuchyňská jednotka zapotřebí, lze ji díky nízké hmotnosti v několika snadných krocích a během krátké chvíle demontovat a vyjmout. Demontovaná jednotka se může připevnit ke kotevním okům v zavazadlovém prostoru.
Modul Marco Polo bude možné v blízké budoucnosti objednávat přímo u autorizovaných prodejců Mercedes Benz.
Základní vůz pro radost z dovolené v přírodě
Nové EQT nejenže tvoří základ studie Concept EQT Marco Polo a modulu Marco Polo, ale také nabízí rodinám, lidem s aktivním životním stylem a fanouškům kempování atraktivní vstup do zcela elektrického světa značky s hvězdou. Elektricky poháněné kompaktní MPV bude možné objednávat již v blízké budoucnosti. Ceny budou začínat od cca 1 221 000,-Kč vč. DPH za model EQT s elektromotorem o výkonu 90 kW a standardní délkou.
EQT má vnější délku 4498 milimetrů, šířku 1859 milimetrů a výšku 1819 milimetrů. Varianta s dlouhým rozvorem bude následovat v roce 2023. Posuvné dveře na obou stranách vozidla nabízejí vstupní otvor s šířkou 614 milimetrů a výškou 1059 milimetrů. To umožňuje praktický přístup k zadní části interiéru. Nakládka a vykládka může navíc flexibilně probíhat ze tří stran, včetně zadního výklopného víka, kde proces unsadní nákladová hrana ve výšce 561 milimetrů nad zemí. Na zadních spojitých sedadlech je dostatek prostoru pro připevnění až tří dětských sedaček.
V době uvedení na trh bude nabízena verze poháněná elektromotorem, který dosahuje nejvyššího výkonu 90 kW (122 k) a poskytuje maximální točivý moment 245 N.m. Sada lithium-iontových akumulátorů je uložena pod podlahou mezi přední a zadní nápravou, kde je chráněna před následky případné nehody. Její využitelná kapacita je 45 kWh. EQT lze doma, v práci nebo na veřejných nabíjecích stanicích nabíjet střídavým proudem o výkonu 22 kW pomocí palubní nabíječky.
Na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem je celý proces ještě rychlejší v závislosti na stavu nabití a teplotě vysokonapěťové sady akumulátorů. Při použití stejnosměrné nabíječky o výkonu 80 kW lze EQT nabít z 10 na 80 procent10 za 38 minut. Nabíjecí zásuvka je u modelu EQT umístěna pod hvězdou Mercedesu, což je praktické a komfortní především při nabíjení ve městě na těsných parkovacích místech. Standardní výbava modelu EQT zahrnuje nabíjecí konektor a nabíjecí kabel CCS pro nabíjení střídavým a stejnosměrným proudem.